5 دلیل ارزان نبودن طراحی UX
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

5 دلیل ارزان نبودن طراحی UX

رشد بسیار سریع تکنولوژی درده سال اخیر امکان پیشرفت در تمام صنایع را فراهم کرده و آن را به یک عرصه پیچیده تر تبدیل کرده است. در طول این مدت انتظارات ، رفتارها و عادات جستجوی کاربران نیز پیچیده تر شده و تقاضا برای وب سایت های تجاری در تمام دستگاه ها افزایش یافته است.

با افزایش دانش دیجیتال کاربران و پیشرفت تکنولوژی های جدید ، فشار فزاینده ای روی طراحان و آژانس های وب برای ارائه وب سایت های stand- out  موثر بر سطوح بصری و عملیاتی وجود دارد.

در نتیجه ی پیشرفت دیجیتالی و همچنین جذب تکنولوژی و پلت فرم های جدید ، وب سایت ها مجبور به تبعیت هستند و طراحی پیچیده تر شده است. در حال حاضر کسب و کارها به یادگیری و درک بیشتر درمورد تاثیرگذاری وب سایت روی کاربران و سهامداران شان تمایل بیشتری دارند. 

حالا بیایید 5 دلیل ارزان نبودن UX را ببینیم.

1. UXفراتر از طراحی بصری است

روش سنتی طراحی وب سایت بر پایه طراحی صرفا بصری ، رویکرد "ببین و احساس کن" روشی است که هنوز هم استفاده می شود اما سازمان ها به دنبال یک سایت بروشور ساده با بودجه محدود سازمان شان هستند. در حال حاضر UX بسیار مورد بحث قرار گرفته که این علامت مرگ طراحی وب سایت سنتی بصری است. ضمن اینکه ممکن است این مسئله درست باشد ، همیشه در بازار عرضه و تقاضا برای سایت های تجاری ساده تر وجود خواهد داشت.

در اغلب موارد سیر تکامل طراحی UX ، هم طراحان و هم بیزینس ها از وب سایتی که به درک نیازها و خواسته های کاربران نیاز دارند ، سریعا به سمت خلق ارزش ، تغییر و ROI می روند. برای درک چگونگی رسیدن به آن یک روش جامع و استراتژیک نیاز است.

2.طراحی UX علمی است

بسیاری از تجارت ها آنچه که انان را ، در افزایش سرعت برای سازگاری با فناوری و رفتار کاربر در تمام دستگاه ها به چالش می کشد ، پذیرفته اند. اینجاست که سازمان های UX جهت همکاری با تجار برای درک خواسته نیاز و اهداف کاربران و بیزینس ها جلو می ایند.

مدل زیر توسط یک معماراطلاعات سرشناس جسی گرت به تصویر کشده شده است. مدل به خلق چشم انداز تنها در برخی از عناصر موردنیاز به عنوان بخش هایی از فرایند طراحی UX از مفاهیم تا مرحله تکمیل کمک می کند.

3. UXزمانبر است

timeline پروژه های UX گذشته از اینکه به صلاح دید طراح یا سازمان است، در امتداد اندازه وب سایت، دستورات و نیازهای پروژه است. هیچ مجموعه یا جدول زمانی قطعی وجود ندارد ، همانطور که طول هر پروژه طراحی UX ممکن است بیشتر مبتنی بر پیچیدگی های اضافی، ایده ها ، یا تکرارها از مشتری باشد.

اگر فرایندها به درستی به کار گرفته شوند فرایند طراحی UX از پایه،  از تکمیل طرح وب سایت بصری تا راه اندازی ، به جای چند ماه در طی چند هفته اجرا خواهد شد. بنابراین تقاضای مدیریت پروژه بیشتر از پروژه طراحی بصری معمولی است.

4.تجربه مشتری باید در نظر گرفته شود

طراحان مسئولیت ارائه یک استراتژی UX موثر و مدرن را برای تاثیرگذاری مثبت بر تجربه مشتری بر عهده دارند. تجربه مشتری (Customer experience) شامل تمام تجاربی است که یک مشتری از برند شما دارد، UX بخش اصلی CX است. اگرچه CX یک ملاحظه بسیار گسترده تر (ویک تجربه کلی از برند شماست) UX می تواند نرخ موفقیت یا شکست CX را تحمیل کند. اگر یک وب سایت یا app انتظارت کاربر را براورده نکند یا موانعی در راه تحقق این مهم باشد ، آن کسب و کار مشتریان خود را از دست خواهد داد.

5. کاربران بر تصمیم گیریها تاثیرگذار هستند

طراحان UX، داده ها ، اشخاص و داستان های کاربران را می گیرند اینها به تصمیم گیری اگاهانه در طول فرایند ایجاد یک وب سایت کمک می کنند. می توان استدلال کرد که طراحی بصری سنتی، با چشم پوشی از عوامل قابل استفاده مهم و قابلیت عملیاتی تحت آن می تواند کوته بینانه باشد.

با ابزارهایی که امروزه در اختیار طراحان UXاست ، درجه ای از فردیت از طراحان در نتیجه نهایی طراحی های بصری گرفته می شود. علی رغم تاثیرگذاری فزاینده کاربران بر خروجی طرح، هنوزهم طراحان UX تا حدی استقلال و مجوز استفاده از استعدادهای خلاق خود را دارند.

هزینه و ارزش طراحی UX چگونه اندازه گیری می شود؟

  • به دنبال کلیدهای میانبر نباشید
  • ارزش طراحی UX را درک کنید
  • در مورد شایستگی های طراح / آژانس طراحی و مطالعات موردی مربوطه تحقیق کنید 
  • طراح یا آژانسی که در موردش تحقیق می کنید چقدر با تجربه است؟

اگر وب سایت شما بین المللی است و به توسعه و طراحی مجدد توسط یک آژانش طراحی UX باتجربه ،  نیاز دارد، داشتن حداقل 10000یورو برای طراحی و توسعه کل پروژه ممکن است هوش از سرتان ببرد.

به جای این ذهنیت که برای داشتن یک وب سایت باید از همان ابتدا پول مشخصی داشته باشید، بهتر است نسبت به مقیاس کسب و کار و جاه طلبی هایتان یک بروارد منطقی در ذهن داشته باشید.

و در اخر

گفته های طراحان و آژانش های طراحی در مورد میزان هزینه ی پروژه  به شما در تعریف بودجه نهایی پروژه تان کمک خواهد کرد.

کسب و کارتان در زمینه ایجاد تغییرات و برگشت سرمایه  (ROI) چقدر جدی است؟ داشتن این سوال در ذهن ممکن است هنگام  ارزیابی هزینه مورد نیاز برای پروژه وب سایت تان ، به شما کمک کند. 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@mahin.kiyan.68

کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار . زمینه مورد علاقه من برنامه نویسی اپلیکیشن هستش و زمینه تحقیقاتی ام شاخص گذاری فایل ها در سیستم های ذخیره سازی مقیاس بزرگ توزیع شده است . با دنیای وب به تازگی آشنا شدم و هنوز اول راهم .

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

مهین کیان

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات