آیا رسپانسیو کردن وبسایت باعث افزایش درآمد میشه
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

آیا رسپانسیو کردن وبسایت باعث افزایش درآمد میشه

وبسایت های که طراحی خودشونو برای گجت های آماده کردن مقدار زیادی از توجهات رو به خودشون جذب میکنن . فقط همین چند روز پیش گوگل بعد از تغییر الگوریتم خودش برای رتبه بندی صفحات وب که در مورد بهینه سازی وبسایت ها برای گجت های همراه ( مثل موبایل و تبلت ) بود تاکیید داره که این یه فاکتور جدید تو امتیاز دادن به وب سایت ها محسوب میشه .

بیشتر کسب و کار ها شروع به درک کردن این موضوع کردن که بیشتر کاربرا برای دیدن وبسایت هاشون از گجت های همراه استفاده میکنن . در مطالعه اخیر از 10000 وبسایت اول معروف الکسا نشون داده که کمتر از 19% اونا از طراحی رسپانسیو استفاده کردن و برای 100 سایت معروف اول لیست 12% از رسپانسیو استفاده کردن که این تو نوع خودش یه آمار خیلی خیلی ضعیف حساب میشه . برخی از بزرگترین شرکت ها در جهان دارای تجربه کاربری خیلی ضعیفی هستن بطوری که نصف کاربرا رو به راحتی از دست میدن .

کاربرها عملا هیچ صبر و شکیبایی برای اسکرول کردن صفحات ندارن و این بر هیچکس پوشیده نیست . پس سعی کنید که طراحی وبسایتتونو گسترش بدید و برای گجت های همراه بهینه سازی کنید . برای شرکت های که این رو یه فرصت بزرگ میدونن و ازش استفاده میکنن تا کاربرا یه تجربه خوبی تو سایتشون داشته باشن قطعا تو کسب و کارشون موفق خواهند بود . و همینطور کسانی که اینو یه فرصت نمیدونن خودتون میدونید چی پیش میاد براشون . 

خوب حالا ما میدونیم که گوگل از وبسایت های که برای گجت های همراه بهینه سازی نشده باشن متنفره و اعلام کرده تو یه تاریخی لینک های وبسایت های که برای گجت های همراه بهینه نشده باشن بعنوان اسپم محسوب میکنه و دیگه تو سرچ هاش قرار نمیده . اما ما باید سوال درست رو بپرسیم از خودمون ؟ مثلا سوال ( همه وبسایت ها تبدیل میشن ؟ )، بنظرتون این سوال مهمیه ؟ یا واقعا سوال مهم چیز دیگه ایه  --- که آیا رسپاسنیوکردن وبسایت ها باعث افزایش درآمد سایت ها میشه ؟ برای جواب دادن دقیق به این سوال بازم باید نا امیدتون کنم و بخوام که بازم اجازه بدید برای جواب به این سوال داده های خامو بیشتر تحلیل کنیم و تعیین کنیم که واقعا طراحی رسپاسنیو کل وب رو در بر میگره یعنی همه باید ازش استفاده کنن یا نه ؟!

آیا شما دوست دارین به مشتریان و کاربراتون خدمات ضعیفی بدین ؟ شما همواره علاقه دارین تو کسب و کارتون به یکی از ارائه دهنده های برتر تو حوضه کاریتون تبدیل بشین . با این حال اگه وبسایت شما برای گجت های همراه بهینه سازی نشده باشه ، کاربران شما به این فکر میکنن که شما هیچ اهمیتی برای اونا قائل نیستید . 48% از کاربر میگن وقتی با یه وبسایت سنتی مواجه میشن خیلی ناامید میشن و سعی در این دارن که خودشونو با سایت های انطباق بدن که سایتشون رو برای گجت های همراه بهنیه کردن . خب کسی میتونه برای تصمیم این سری از کاربرا اونا رو سرزنش کنه ؟ 

وادار کردن وبسایت های سنتی به  تغییر محیط کاربریشون به رسپانسیو تبدیل به یه مانعی میشه که اگه مدیران وبسایت ها این مانع رو از جلو راهشون بر ندارن باعث میشه اون دسته از مشتریان بالقواه هم از خرید پشیمون بشن . 

Monetate’s ارائه دهنده آمارهای مهم درمورد فصلنامه های تجارت الکترونیک ، هر سه ماه ، سه ماه نرخ تبدیل در فروش توسط دستگاه مختلف را مورد عرض یابی قرار داده . در سه ماه اخیر. نرخ تبدیل بازدید کنندگان دستگاه های رومیزی 3.11% در حالی که تبلت ها 2.59% که تفاوت خیلی با دستگاه های رومیزی ندارد اما نرخ گوشی های هوشمند 1.01%  به شدت تغیرر کرده . البته در کل نرخ گجت های همراه بیشتر از رایانه های رومیزی میباشد و این خودش یه دلیل دیگه ای که چرا باید برای ارتقاع کسب و کارتون سایت هاتون رو رسپانسیو کنید و وقتی که شما آمار 19% وبسایت های رسپانسیو در اول مقاله رو دید الان تو ذهنتون این سوال بوجود اومده که این شکاف بزرگ برا چیه واقعا ؟ چرا سایت های بزرگ سایت هاشونو رسپانسیو نمی کنن ؟ 

Econsultancy گزارش داده که 62 درصد از شرکت های فروش آماده اینن که سایتتشون رو برای گجت های همراه بهینه کنن ! که این یه آمار خوبه ! اما هستن شرکت های که این کار براشون سخت و مشکله . 

شرکت WebUndies متخصص در لباس خواب برای تمام خانوادها . تو سال 2012 بعد از بهینه سازی کردن وبسایتش برای گجت های همراه تونست 169.2% رشد فروش نسبت به سال قبل داشته باشه که این یه آماره جالبه  و زمانی که اونا رو سایتشون بیشتر کار کردنو اونو کاملا رسپانیسو کردن تونستن به 188% رشد نسبت به سال 2011 برسن . نه تنها این بلکه بازید از طریق گجت های همراه 200% برابر شد و باعث شد که معاملات اونها قشنگ دو برابر بشه . این آمارو میتونید تو این سایت ببینید  . 

البته این آمارو ارقام برای کشور آمریکا میباشد و برای کشور خودمون چینین آمار های نیست اما با توجه به این که اینترنت یه چیز جهانیه دیر یا زود شرکت های ما هم باید به فکر بهینه کردن وبسایت ها برای گجت های همراه باشن وگرنه کاربرا بدونه تعاروف ولشون میکنن 

 خب حالا یه مثال دیگه میزنیم شرکت فروش لباس O’Neill  بعد از تبدیل سایت خودش و رسپانسیو کردن اون به یه نتیجه فوق العاده دست پیدا کرد . به این صورت که معاملات روی گوشی های با سیستم عامل آیفون 112.50% و گوشی های با سیستم عامل آندروید 333.33% رشد داشتن . دامنه تبدیل در گوشی های آیفون 65.71% و در گوشی های آندروید 407.32% . همچنین درآمد کل خالص روی گوشی های آیفون 101.25% و در گوشی های آندروید 591.42% بوده است . خب آمار های جالبی بودن . 

هنوز متقاعد نشدید ؟ دیگه چطوری بگم که قبول کنید رسپانسیو کردن سایتاتون به نفع خودتونه و میتونه باعث افزایش بازید و افزایش فروش در کسب و کارتون بشه  !؟ البته اینو بگم که رسپانسیو کردن درست سایتون همین رسپاسنیو اگه درست اجرا نشه میتونه نتیجه عکس داشته باشه و همه کاربارتونو خراب کنه .

با توجه به اینکه استفاده از رایانه های رومیزی در حال کاهش و استفاده از گجت های همراه بخصوص گوشی های هوشمند و تبلت ها بصورت چشم گیری در حال افزایشه و شرکت هایی که این موج جزر و مدی از رفتار انسان رو نادیده بگیرن و ازش استفاده نکن محکوم به شکست و از دست دادن سهم بازار میشن . 

من باید اعتراف کنم که عجیب کنجکاوم بدونم بعد از تغییر بزرگ گوگل تو الگوریتم رتبه بندیش که تو همین هفته اتفاق افتاد چه کسایی از سیر عظیم بازدید کننده های که از این راه میتونن بدست بیارن اسفتاده میکنن و کسب و کارشونو رونق میدن و چه کسایی این فرصت و از دست میدنو شکست میخورن . خلاصه از اینکه تا اینجای مقاله با ما بودید از شما دوستان عزیز ممنونیم و همینطور منتظر نظر ، پیشنهاد و یا انتقاد های سازنده اتون هستیم . 

امیدوارم مورد قبولتون قرار گرفته باشه ;) !

منبع webdesignerdepot

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@hesammousavi
حسام موسوی
طراح و برنامه نویس

بیشتر از ۱۵ سال هست که در حال برنامه‌نویسی و انجام پروژه های مختلف هستم و ۱۰ سالی هست که آموزش برنامه‌نویسی به علاقمندان حوزه برنامه نویسی میدیم در همه این مدت الان عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. 

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

حسام موسوی

طراح و برنامه نویس

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات