روش صحیح ترویج خدمات فریلنسری
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

روش صحیح ترویج خدمات فریلنسری

به عنوان یک فریلنسر خلاق،  من در میان سایر فریلنسرها روند‌های عجیب و غریب زیادی دیده‌ام که در این جا می‌خواهم باز شماری کنم. من قصد دارم توجه برخی‌ها را به این  موضوع جلب کنم، و امیدوارم حداقل بعضی‌ها را متقاعد کنم و انعکاس آن را در خارج از اینجا ببینم.

روند کار بر این اساس است که٬ بسیاری از فریلنسرها به ارسال همه چیز در وبلاگ خود تمایل زیادی دارند که به طور متراکم از رشته خود٬ فلسفه شخصی خود و مسائل مربوط به جامعه مطالب  زیادی را به اشتراک می‌گذارند.

مطلقا هیچ چیز اشتباهی با ابراز نظر شما وجود ندارد٬ البته اگر هدف اصلی شما این است که دستور طراحان دیگری را اجرا کنید. با این حال، من حدس می‌زنم که اکثر طراحان فریلنسر خارج از اینجا وجود دارند که یک هدف کسل کننده‌ای را دنبال می‌کنند که آن هم "برای به دست آوردن مشتریان بیشتر" است.

ما امروز می خواهیم چند راهی را که طراحان معمولا برای فروش محصولات خود و جذب مشتری ها از آن استفاده می کنند، بپردازیم.

رفتن به سمت پنجره خرید

طراحان  فریلنسر اغلب زمان و انرژی زیادی را به معاشرت با دسته‌ای از مردم اختصاص می‌دهند٬ این در حالی است که آن‌ها هرگز تمایلی به  دریافت آن ندارند. این خوب است که  گاهی اوقات مایل به انجام کار‌های رایگان هستید تا هم بر تعداد طرفدارانتان بیفزاید و هم به جامعه طراحی بیشتر کمک کرده باشید، اما اگر شما در حال تلاش برای پیدا کردن مشتریان جدید هستید بیش از حد مایه گذاشتن و نشان دادن این‌کار برای طراحان دیگر می‌تواند مضر باشد.

مشتریان به موارد اختصاصی طراحی اهمیتی نمی‌دهند، و آن‌ها قطعا نمی‌خواهند برای پیدا کردن یک دسته از اصطلاحات پیچیده  مخصوص صنف طراحی زمانی را هدر بدهند. حقیقت ساده است٬ آن‌ها در بازار به دنبال کسی هستند که کارشان را راه بیندازد.

فریلنسرها زمان زیادی را صرف آموزش به فریلنسر‌های تازه کار می‌کنند٬ که آن‌ها چگونه از خطر راندن مشتری به سمتی که بگوید "این وب سایت مناسب من نیست"٬ در امان باشند. به عنوان مثال: آموزش بیش از حد و یا پیچیده، تکنولوژی صنعت خاص، و زحمت دادن به مشتری روند کار را با شکست مواجه می‌سازد. در شرایط ساده هیچ لزومی به تفسیر کردن نیست.

همیشه به یاد داشته باشید مخاطبان چه چیزی را جستجو می‌کنند تا بتوانند در سایت شما پیدا کنند. شما خوش‌شانس هستید، زیرا به عنوان یک طراح چیزی وجود ندارد که شما جستجو نکنید. کلاه خودتان را قاضی کنید و به عنوان یک خریدار فقط یک پنجره‌ی‌ خرید را نگاه کنید. دنبال چه می‌گردید؟  وقتی که می‌بینید به عنوان یک مصرف کننده نیازهای شما را برآورد کرده‌اند یک تجربه‌ی رضایت بخش خواهید داشت. پس با حسن نیت و ارائه‌ی باکیفیت٬ مشتریان بالقوه خود را سزاوار بهترین ها بدانید.

مارک گم شده شما

بگذارید واضح بگویم: تعامل با همسالان خود و کمک به جامعه خلاق همیشه یک چیز فوق العاده است. اما هنگامی که هدف اصلی شما این باشد که مشتریان و رشد کسب و کار مستقل خود را داشته باشید، این مهم است که یک مشتری در مورد محتوای سایت شخصی شما چگونه برداشت کند.

باز هم کلاه خودتان را قاضی کنید. زمانی را برای خرید اینترنتی بگذارید. بهتر است دفترچه ای را تهیه کنید و در آن موارد ضروری را یادداشت نمایید. یک پنجره‌ی خرید باز کنید. به طور معمول٬ شما اگر به خرید یک چیز ساده هم اقدام می‌کنید باید به فرایند حمل و نقل آن توجه کنید. در خرید اینترنتی نحوه‌ی پرداخت و دریافت بدون دردسر بسیار حائز اهمیت است. این نکات را در نظر داشته باشید. این خدمات بر کیفیت سایت می‌افزاید.

احتمالا٬ آنچه که شما حاصل نکرده‌اید چیزی شبیه به این است: صفحه نمایشی زیبا از کتاب، با مجموعه ای از پست‌های وبلاگی بسیار لجوج در مورد وضعیت صنعت چاپ و نشر و شاید چند آموزش در مورد چگونگی ارسال، اتصال، و انتشار کتابتان باشد.

اگر فکر می کنید این مثال کمی خارج از بحث است، من به شما می‌گویم که شخصا می‌دانم یک فریلنسر صنعت خاص خود را دارد. من تعجب می کنم که چرا٬ این اشخاص به طور مدام شکایت می‌کنند که وب سایتشان مشتری ندارد.

فقط بیش از حد

 این به معنی آن نیست که در اینجا  منحصرا طراحان را انتخاب کرده‌ام  (در واقع، من فکر می کنم  نویسندگان مستقل گناه بیشتری از این دست مرتکب می‌شوند و باید بدانید، من خودم یکی از آن‌ها هستم). اما غیر منطقی است که در این عمل نیازی به مشخص کردن باشد. اگر شما به این نوع از تجربه مشتری قرار گرفته اید، از شما می‌خواهم سریع به روی دکمه برگشت ضربه بزنید٬ از شما می خواهم ترمز کنید و پد موس خود را ترک نمایید.

با این حال، ده‌ها تن از فریلنسرها بر این باورند که کار آن‌ها در مقابل کار مشابهی که دیگر افراد در حال تلاش برای فروش خدمات هستند٫ کاملا درست‌تر است.

رئیس با کارمند

اطلاعات زیادی می‌تواند مشتریان را گیج کند و به دیدار بعدی با شما آن‌ها را بترساند. در وب سایت یا وبلاگ حرفه‌ای خود، بهتر است به چهار چوب اصول اولیه برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه متکی باشید. به یاد داشته باشید که مشتریان آینده‌نگر و کم تجربه٬ قادر نخواهد بود و یا مایل نیستند به اطلاعات بیش از حد فنی گوش دهند.

ممکن است شما فکر کنید آنچه شما در حال گفتن هستید دانستن آن برای مشتریان آموزنده و مفید باشد، اما احتمال آنکه خسته کننده و خارج از قرار باشد بیشتر است. بدترین قسمت این است که اکثر مردم حتی نمی‌‌خواهند زحمت بکشند و به شما بگویند که "سایت شما را ترک می‌کنیم و هرگز به آن رجوع نخواهیم کرد."

در پایان

در همه حالی، به یاد داشته باشید این قسمت از مشاوه بسیار مهم است : 99.9٪ از مشتریان بالقوه فریلنسری که  وبسایت و وبلاگ شما را دنبال می‌کنند به حالت خاموش قرار دارند و هرگز قصد ندارند به شما ایمیل بزنند و اشتباهات شما را ذکر کنند. آنها به سادگی به سمت فریلنسر دیگری می‌روند. بنابراین٬ به همین دلیل است که تست وب سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

منظورم  به این سادگی نیست که قابلیت‌های آن را تست کنید یا از کار کردن همه‌ی لینک‌ها اطمینان حاصل کنید (اگر چه که بیش از حد مهم است). منظورم تست چیزهایی مانند خوانایی کپی‌هایتان، سادگی تصاویر و هدایت است و همچنین حتما امکان تماس با شما را فعال کنید. برای تست از افراد غیر طراح استفاده کنید مانند، دوستان، اعضای خانواده، و یا هر کسی که در مورد استفاده از سایت صادق خواهد بود. اگر آنها نمی‌توانند بفهمند که چه خبر است، به احتمال زیاد یک مشتری بالقوه  نیز قادر نخواهد بود.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@kh.mohamadi58

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید