محبوب ترین پلاگین ها و کتابخانه های جی کوئری در بهار 2015 [قسمت اول]
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

محبوب ترین پلاگین ها و کتابخانه های جی کوئری در بهار 2015 [قسمت اول]

توسعه وب کار سختیه و چیزهای زیادی برای یادگیری وجود داره 

برنامه نویس ها و طراحاها نیاز دارن هم روند با بسیاری از فن آوری های در حال ظهور به جلو حرکتت کنن . اما جامعه ای از افراد فعال وجود داره که با ساختن پلاگین ها و کتابخونه های جذاب به ما کمک میکنند که کار ما بدون هیچ مشکلی و به سرعت انجام بشه .

در این پست که قسمت اوله ، تعدادی از محبوب ترین این پلاگین ها و کتابخونه ها رو بهتون معرفی  و در پست بعد مابقی رو هم معرفی میکنم. 

همه این پلاگین ها و کتابخونه ها در امسال منتشر نشده اما همه اونها در چند ماه اخیر به حداقل یک بار رو به روز شدن و توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار میگیرن !

1. Animsition

Animsition یه پلاگین ساده جی کوئری برای کار با انیمیشن های Css  که دارای 50 نوع انیشمیشن مختلف از جمله Fade Out ها ، rotat ها و انواع دیگه هست. 

2. Waves 

یه پلاگین جی کوئری که کارش بوجود آوردن افکت های که در متد طراحی Material Design برای عمل کلیک وجود داره . این افکت ها می تونن به هرelementi که در سند html وجود داره اضافه بشن مانند : دکمه ها ، لینک ها ، تصاویر و غیره . . . .

 

3. Interdimensional 

این کتابخونه جالب اجازه می ده تا شما حرکت های دلخواهی روی صفحات وب برای گوشی های هوشمند بسازید یا یا از حرکات موجود استفاده کنید . 

 

4. Unite Gallery 

Unite Gallery یه گالری چند منظوره جاوا اسکریپت که با جی کوئری نوشته شده این Unite Gallery تصاویر ، فیلم ها و موزیک ها رو پشتیبانی میکنه و همینطور رسپانسیو و از اعمال تاچ برای گوشی ها هم بهرمند هست . این یک api قدرتمند در حوضه وب می باشد !

 

5. Scrollify 

Scrollify پلاگین جی کوئری برای اسکرول صفحه و همینطور پریدن بین بخش های مختلف سایت است . کاملا قابل تنظیم و بهینه سازی شده برای تاچ . این پلاگین قدرتمند فرمان های برای چرخش اسکرول رو هم دارا می باشد .

 

6. SweetAlert 

SweetAlert یک جایگزین زیبا برای هشدار های که با javascript ساخته شه می باشد . SweetAlert  از css transition ها , css animate برای زیبا و لذت بخش کردن تجربه کاربری استفاده میکنه و همینطور کاملا رسپانسیو و مهم نیست که شما این رو در کجا استفاده می کنید ؟ در کامپیوتر ، تبلت ، گوشی های هوشمند در هر صورت بصورت عالی کار میکنه . 

 

 

7. Oh Snap

Oh Snap یه کتابخونه ساده جی کوئری برای notification هاست که معمولا در app های گوشی های هوشمند استفاده میشه و غیر این میتونه به راحتی در هر ابزار دیگه هم کار کنه . 

 

8. Tipso 

Tipso یک پلاگین جی کوئری ساده و سبک و رسپانسیو که  یک ابزار tooltip به حساب میاد ! از ویژگی های این پلاگین قابل سفارشی بودن توسط شما و همچنین دارای نسخه وردپرس هم می باشد .

 

9. Material Design Preloader 

Material Design Preloader پلاگینی جی کوئری برای لودینگ بر اساس متد طراحی Material . (شبیه همون چیزی که در app Gmail هست) 

 

10. Tabulous 

Tabulous یک پلاگین باحال که به شما برای بوجود آوردن tab در پروژتون کمک میکنه . همچنین دارای انیمیشن های برای متن ها در هنگام تغییر بین دو تب بوده و کار راحتی رو باهاش در پیش دارین .

 

 11. Midnight

Midnight پلاگین جی کوئری که بین چند هدر طراحی شده با اسکرول شوئیج میکنه بنابراین شما همیشه یه صفحه عالی و بزرگ دارید که فقط محتوا و بک گراندش اونطوری که شما میخوایین به سادگی عوض میشه .

 

مابقی پلاگین ها و کتابخانه ها رو تو قسمت دوم توضیح میدم ممنون که تا اینجا تحمولمون کردید .  

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@hesammousavi
حسام موسوی
طراح و برنامه نویس

بیشتر از ۱۵ سال هست که در حال برنامه‌نویسی و انجام پروژه های مختلف هستم و ۱۰ سالی هست که آموزش برنامه‌نویسی به علاقمندان حوزه برنامه نویسی میدیم در همه این مدت الان عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. 

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

حسام موسوی

طراح و برنامه نویس

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات