محبوب ترین پلاگین ها و کتابخانه های جی کوئری در بهار 2015 [قسمت دوم]
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

محبوب ترین پلاگین ها و کتابخانه های جی کوئری در بهار 2015 [قسمت دوم]

خب به قسمت دوم محبوب ترین پلاگین ها و کتابخانه های جی کوئری در بهار 2015 رسیدم اگه قسمت اول پلاگین ها رو ندیدید میتوین (اینجا) کلیک کنید وگرنه میریم سراغ معرفی 12 پلاگین و کتابخونه بعدی . دقت داشته باشین که همه این پلاگین ها و کتابخونه ها در امسال منتشر نشده اما همه اونها در چند ماه اخیر حداقل یک بار رو به روز شدن و توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار میگیرن ! آگاه باشین که تو این پست فقط قصد معرفی این پلاگین ها و کتابخونه ها رو داریم و توضیحات کامل تر در مورد هر کدوم در پست های بعد خواهد بود . پس با ما همراه باشید . 

نکته : برای مشاهده و دانلود هر کدوم از پلاگین ها و کتابخانه ها کافیه فقط روی عنوان اون کلیک کنید . 

12.Vivus

Vivus یک کلاس ساده و سبک ( بدون هیچ وابستگی) که به ما اجازه میده تا از انیمیشن های مختلف برای فایل های SVG استفاده کنیم و فایل هامونو متحرک کنیم و حتی میتونه خط به خط فایل SVG رو ظاهر کنه . در Vivus انواع انیمیشن های مختلف در دسترس است و شما به راحتی میتونین انیمیشن های دلخواه خودتونو باهاش بسازید .

13. Fake Loader

Fake Loader یه پلاگین جی کوئری سبکه که برای صفحات لودینگ قبل بارگذاری سایت به اصطلاح (page preloading) استفاده میشه و کاملا fullscreen . کار باهاش راحتو و از انیمیشن های جالبی توش استفاده شده و شما به راحتی میتونید تو پروژه هاتون ازش استفاده کنین . 

14.Labelauty

یه پلاگین جی کوئری برای سبک دادن به CheckBox ها و دکمه های radio و اجزا میده تا شما بتونین توی اونها از محتوا استفاده کنین و همچنان حالت  checked/unchecked رو داشته باشین . 

15.Scrolline

Scrolline یه پلاگین جی کوئری که یک progress رو در بالای صفحه قرار میده که نشون دهنده اینکه شما چقدر از صفحه رو اسکرول کردینو کارایشم اینکه وقتی صفحه های وبسایتتون رو در گوشی های همراه مشاهده میکنید اسکرول عمودی توش مخفی شده و شما نمیدونین چقدر از صفحه باقی مونده این پلاگین با استفاده از یه progress  میتونه به کاربر نشون بده که چقدر از صفحه رو اسکرول کرده و چقدر مونده . بنظر جالبه میاد .

16.jQuery Timer

همینطور که از اسمش مشخصه یه تایمر که با جی کوئری نوشته شده است . که از قابلیت های خوبی برخورداره و میتونید در پروژه اتون به سادگی ازش استفاده کنید . 

17.Textures

Textures.js یک کتابخانه جاوااسکریپت برای ایجاد الگوهای SVG مقیاس پذیر می باشد . این کتابخانه میتواند برای تجسم و ارائه داده ها مانند نقشه ها استفاده شود . 

18.Gridder

یک پلاگین جی کوئری که میتونه یه پیش نمایش از جزئیات تصاویر در صفحه به همراه متن و تصاویر دیگه اش رو بهتون بده مثل کاری که گوگل تو بخش تصاویر کرده ، جزئیات بیشتر رو بدون نیاز به بارگذاری مجدد صفحه به کاربرا نشون میده ، انجام بده .

19.Tweet Parser

یه پلاگین جی کوئری که با استفاده از اون میتونید تو سایتون از متنی که حاوی هشتگ (#) ، یا اسم کاربر با (@) باشه استفاده کنین و بدونه قرار دادن uRl براشون خودشون به سادگی لینک بخورن به توئیت هاتون . 

20.Zelect

این پلاگین یه جایگزین سبک و قابل تنظیم برای  می باشد و شما قادرید هر جنبه ای از اون رو با css سبک دهی کنید بصورتی که با هر پروژه ای به نسبت اون پروژه تغییر کنه .  21. JS Grid JS Grid یک کنترل داده client-side که با جی کوئری نوشته شده .  این پلاگین از : قرار دادن، فیلتر کردن، ویرایش، حذف، صفحه بندی و مرتب سازی پشتیبانی میکنه . 22.Mapael Mapael یک پلاگین جی کوئری raphael.js که به شما اجازه میده تا از نقشه های پویا تو پروژهاتون استفاده کنید . اگه روی لینک اسمش کلیک کنید و دمو رو ببینید ، شما یه نقشه جهانو مشاهده خواهید کرد که کشورهاش قابلیت کلیک دارن و کارهایی متفاوتی میشه روش انجام داد . شاید تو پروژهاتون بهش نیاز داشته باشید .  23.Payform  payform یه افزونه کاربردی برای کارت های اعتباری که به شما اجازه میده به راحتی کارت ها رو اعتبار سنجی کنید. با تشکر از اینکه وقتتونو به ما دادید امیدوارم این مقاله مورد استفادتون قرار بگیره ! در صورت اینکه نظر ، پیشنهاد یا مهمتر از اینا نقد و انتقادی دارید لطفا در بخش کامنتا با ما در میون بزارید . با تشکر ! 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@hesammousavi
حسام موسوی
طراح و برنامه نویس

بیشتر از ۱۵ سال هست که در حال برنامه‌نویسی و انجام پروژه های مختلف هستم و ۱۰ سالی هست که آموزش برنامه‌نویسی به علاقمندان حوزه برنامه نویسی میدیم در همه این مدت الان عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. 

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

حسام موسوی

طراح و برنامه نویس

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات