35 افزونه و برنامه Chrome برای توسعه دهندگان | قسمت اول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

35 افزونه و برنامه Chrome برای توسعه دهندگان | قسمت اول

در این پست ما به شما یک لیست 35 تای از بهترین و کاربردی ترین افزونه ها و برنامه های مفید برای مرورگر کروم که هر توسعه دهنده و طراحی وبی باید با اونها آشنا باشه رو معرفی میکنیم . البته من این لیست 35 تای رو به دو قسمت تقسیم میکنم و یه سری رو تو این پست و یه سری دیگه رو در پست دیگه بهتون معرفی میکنم . این مجموعه شامل انواع خدمات از آزمایش درخواست http  تا ابزار تصاویر وب وجود داره که میتونه به شما خیلی کمک کنه .

  • ابزار های طراحی 

1. Image Tool

Imagetool یک برنامه Chrome که به شما کمک میکنه تا انواع مشخصات یک عکس رو بخونید . این ابزار به شما اجازه میده تصاویر رو کاملا بازرسی و تمام قسمت هاشو تفسیر کنید این میتونه یک ابزار عالی برای کمک به تبدیل تصاویر به Html باشه . 

2. CSS-Shack

این یک برنامه قدرتمند کرومه که به شما اجازه میده تا در کروم طراحتون رو بوجود بیارین و بعد بهتون css اون طرح رو تحویل میده . این برنامه رو می توان برای آزمایش و یا برای ایجاد و حفظ یک راهنمای سبک (استایل) برای یک وب سایت استفاده کرد . شما میتونید در این نرم افزار لایه ها و ابزار های که در نرم افزار های طراحی حرفه ای وجود دارن رو پیدا کنید و باهاش کار کنید . 

3. Marmoset

Marmoset یک برنامه منحصر به فرد برای کرومه که کد دریافت میکنه و اونو بصورت فوری به یه عکس تبدیل میکنه که شما میتونید تو همون برنامه تنظیمات مختلفی روی عکس انجام بدید . این نرم افزار مناسب اینکه عکس های جالب از کد هاتون تهیه و در وبلاگ ها و پست های که لازم دارید استفاده کنید .

4. WhatFont

یک ابزار سریع برای برای فهمیدن فونت های یک صفحه به علاوه جزئیات اون فونت ها . این ابزار از طرف  Typekit و گوگل فونت API پشتیبانی میشه . به این صورت که اگه فونتی رو شناسایی کردین و در یکی از این ها وجود داشت میتونید دانلود کنید . 

5. Window Resizer

یک ابزار عالی برای طراحی رسپانسیو که بهتون اجازه میده اندازه مرورگر رو تغییر بدید . در این ابزار اندازه یک سری از دستگاهایی محبوب قرار داره که میتونید از اونها استفاده کنید و یا میتونید به راحتی اندازه های سفارشی خودتون رو بسازید . 

6. ColorZilla

مجموعه ای از ابزار رنگ که شما را قادر به انتخاب رنگ، تولید gradients و کارهای دیگه میکنه 

7. Page Ruler

ابزاری برای اندازه گیری دقیق عناصری که در صفحه وب قرار دارن . شما میتونید مناطق مورد نظرتون رو بطور دستی انتخاب کنید . بعد از انتخاب یک منطقه دلخواه شما میتونید رنگ اون منطقه رو تغییر بدید . 

8. Pallette

این افزونه به شما اجازه میده تا هر تصویری که در مروگرتون دیدید رو انتخاب و رنگ های که تو اون تصویر وجود داره رو استخراج کنید .

9. PerfectPixel

با استفاده از این ابزار شما میتونید یک تصویر رو بصورت همپوشانی در سایت قرار بدید و این ابزار کاربران رو قادر به مقایسه هر پیکسل بین عکس و سایت میکنه . تا شما ببینید چقدر از اون چیزایی که از سایتتون روی عکس ساخته بودید به html تبدیل شده . 

  • ابزارهای توسعه دهندگان 

10. Chrome MySQL Admin

با این ابزار شما می تونید پایگاه های داده و جداول mysql خودتون رو مدیریت کنید . شما میتونید به پنل مدیریت دیتابیس وصل بشید و queries هاتون رو اجرا و نتیجه اش رو تو مروگرتون ببنید . 

11. JSON Formatter

این ابزار کدهای json رو میگیره با یه فرمت ساده بصورت قابل خوانا نشون میده ، شما میتونید به راحتی لینک های درون json رو دنبال کنید .

12. Web Developer

این افزونه باید برای هر یک از توسعه دهنده ها در دسترس باشه . با استفاده از این افزونه شما امکان دسترسی به یک سری از ابزارهای قدرتمند رو دارید . یک متحد قدرتمند که یک سری از ابزار های مختلف رو برای شما توسعه دهندگان جمع آوری کرده . 

13. Grunt Devtools

گسترش ابزار های برنامه نویسی کروم با اضافه کردن گزینه ای برای اجرا در انواع  وظیفه ها برای Grunt . 

14. PHP Console

این ابزار یک console برای php به مرورگرتون اضافه میکنه تا شما با استفاده از اون بتونین کدهای php رو توش اجرا و خطاهای ایجاد شده رو پیدا کنید و خیلی کارهای دیگه که از دست این ابزار بر میاد .

15. Python

مفسر تعاملی پایتون برای Chrome . یک ابزار ایده آل برای تست کردن قطعه کدهای پایتون در یک کنسول.

16. Form Filler

پرکردن فیلد های ورودی یک فرم با داده های ساختگی . یک ابزار برای وقتی که اعتبار سنجی فرم و جاوا اسکریپت انجام میگیره ، 

امیدوارم تا اینجا لذت برده باشید . مابقی برنامه ها و افزونه ها رو بزودی در یک پست دیگه معرفی مکنیم . 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@hesammousavi
حسام موسوی
طراح و برنامه نویس

بیشتر از ۱۵ سال هست که در حال برنامه‌نویسی و انجام پروژه های مختلف هستم و ۱۰ سالی هست که آموزش برنامه‌نویسی به علاقمندان حوزه برنامه نویسی میدیم در همه این مدت الان عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. 

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

حسام موسوی

طراح و برنامه نویس

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات