جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
35 افزونه و برنامه Chrome برای توسعه دهندگان | قسمت دوم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

35 افزونه و برنامه Chrome برای توسعه دهندگان | قسمت دوم

در قسمت دوم از بهترین افزونه ها و نرم فزار های کروم من ادامه لیست 35 تای بهترین ها رو به شما معرفی مکنیم در این بین ابزار های برای کار با شبکه و ابزارهای برای ویرایش کد ها در مرورگر و همینطور ابزار ها و برنامه های مختلف دیگه ای معرفی میشن که واقعا کاربردی جالبن شما هر کدوم رو که بنظرتون نیاز دارید فقط کافیه روی عنوان اون کلیک ، دانلود و استفاده کنید . امیدوارم لذت ببرید .

  • ویراستار کد 

17. Caret

یک ادیتور متن ، متن باز که خیلی شبیه ادیتور کد sublime text . این برنامه امکانات فوق العاده ای مثل  تکمیل کننده خودکار کد ، نشانگر های متعدد و یک لیست بزرگ از زبان های که پشتیبانی میکنه و همینطور خیلی از امکانات دیگه که برای کار در یک Chromebook هم عالیه . در کل هر ویژگی که در محیط کد نویسی مثل sublime text احتیاج داشته باشین میتونید در این برنامه پیدا کنید . 

18. Text

این برنامه یک ویرایشگر متن جمع و جور و زیباست ، دارای طراحی تمیز و ویژگی های منحصر بفرد است. این ویرایشگر از syntax های مختلفی پیشتیبانی میکنه و شما میتونید بطور مستقیم کد هاتون رو در Google Drive ذخیره کنید . 

19. Nitrous Lite

یک سرویس رایگان مبتنی بر فضایی ابری که یک محیط توسعه کامل با عملکرد های کامل رو در اختیارتون قرار میده . این سرویس به شما یک ویرایشگر کد ، یک ترمینال شبیه ترمینال لینوکس و گزینه های برای همکاری همزمان با توسعه دهنده های دیگه میده . 

20. Chrome Dev Editor

یک ویرایشگر کد که در مرورگر شما اجرا میشه که توسط گوگل ساخته شده . هدف اصلی آن این است که برای ساخت و ساز برنامه های chrome ازش استفاده بشه ، اما میشه از اون برای توسعه وب هم استفاده کرد .

 

 

  • ابزار شبکه 

21. Postman

ابزار پیشرفته برای نظارت و بهبود جریان کاری API . ساخت سند درخواست های شما وهمینطور به راحتی به یک ادیتور متن تغییر میکنه که میتونید برای برنامه های خودتون استفاده کنید .

22. DHC – REST/HTTP API Client

برنامه ای که به شما اجازه میده تا درخواست های HTTP/REST مثل ارسال ، دریافت و دستکاری رو برای url های متخلف بفرستین و پاسخ آن رو دریافت کنید . این برنامه خیلی شبیه برنامه Postman است  و شما با استفاده از این برنامه میتونید درخواست های سریعی به انواع برنامه ها بفرستید . 

23. Cookies

یک ابزار ساده ولی کاربردی برای کوکی ها که به شما اجازه مدیریت روی تمام کوکی های ذخیره شده در مرورگر رو میده . همچنین امکاناتی دیگه ای که میتونید ازش استفاده کنید . 

24. AJAX Debugger

یک ابزار برای کنسول مرورگر که به شما اجازه میده تا تمام گزارشات فعالیت ajax رو مشاهده کنید و همینطور اجازه میده تا تمام درخواست های http رو برسی و زمان رفت و برگشت درخواست رو چک کنید .

 

  • خدمات رفاهی

25. Cog – System Info Viewer

این برنامه اطلاعات عمومی سخت افزارها و نرم افزارها رو با یک رابط کاربری زیبا بهتون نشون میده . شما میتونید فعالیت پردازنده خودتون و میزان استفاده از حافظه و نوع پردازنده و سیستم عامل رو چک کنید .

26. Session Buddy

یک افزونه بزرگ برای کابران ، اغلب ممکنه شما 20 تب باز یا بیشتر داشته باشید ، ممکنه به هر دلیلی مرورگر شما ناخواسته بسته بشه و تمام اون 20 تب باز از دست بره ، این افزونه میتونه این تب های باز رو مدیریت و یا در صورت نیاز اون ها رو بازگردانی کنه .

27. Lucidchart Diagrams

یک ابزار خوب برای ساخت و ساز فلوچارت و دیگر دیاگرام ها . این کار به اتصال به اینترنت نیاز ندارد و شما میتوانید فلوچارت ها و یا دیاگرام های خود رو به PDF، PNG، JPG تبدیل کنید و در ارائه ها یا اسناد ازش استفاده کنید . 

28. Hasher

hasher یک ابزار محاسبه رمزنگاری مانند MD5 و SHA-1 . این ابزار کاملا در جاوا اسکریپت اجرا و تمام محاسبات در سمت گیرنده انجام میشه .

29. The Great Suspender

یک ابزار قدرتمند که تب های رو که فعلا نیاز ندارید رو غیر فعال میکنه تا در حافظه سیستم شما صرفه جویی کنه و اگه شما بعدا به اون تب ها نیاز داشتید به سادگی میتونید اونا رو فعال و ازشون استفاده کنید . یک بزار عالی برای مدیریت حافظه . 

30. Alchemize

یک برنامه فوق العاده کاربری که میتونه کد های شما رو minify (فشرده ) یا unminify (غیرفشرده) تبدیل کنه . این کار آنلاین و با یک رابط کاربری دلچسب انجام میشه که شما می تونید کدهاتون رو در داخل برنامه بکشین و رها کنید . همینطور از طیف وسعی از XML, HTML, CSS, JavaScript و Json پشتیبانی میکنه .

31. Secure Shell

شبیه ساز ترمینال-xterm سازگار در کروم. می تواند به عنوان یک مشتری SSH مستقل مورد استفاده قرار بگیره و بشه در مرورگر کروم  بسادگی باهاش کار کرد .

32. Appspector

هنگامی که این افزونه رو فعال کنید ، یک آیکون در کنار نوار آدرس ظاهر میشه ، که تمام ابزار ها و زبان های که برای ساخت اون سایت استفاده شده درش ظاهر میشه . 

33. Check My Links

یک ابزار که لینک درون سایت ها رو برسی میکنه و اگه لینک شکسته ای وجود داشت اطلاع میده . 

 

  • جالب

34. Floating YouTube

یک ابزار برای کاربران یوتیوب که میتونن ویدیو های سایت رو در بالا سایت بدوزن (pinned ). یا امکانات دیگه ای که میتونید با این ابزار به سادگی انجام بدید . 

35. Bacon Ipsum

یک ابزار برای تولید متن های Ipsum که یک ورژن جالبتر از ابزار های دیگه ای تولید متن  Ipsum که میتونید متن های با قابلیت های مختلف برای خودتون بسازید . 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@hesammousavi
حسام موسوی
طراح و برنامه نویس

بیشتر از ۱۵ سال هست که در حال برنامه‌نویسی و انجام پروژه های مختلف هستم و ۱۰ سالی هست که آموزش برنامه‌نویسی به علاقمندان حوزه برنامه نویسی میدیم در همه این مدت الان عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. 

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

حسام موسوی

طراح و برنامه نویس

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است