تغییرات جدید موتور جستجو گوگل
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

تغییرات جدید موتور جستجو گوگل

یکی از قانون های وب مارکتینگ اینکه شما باید همیشه به این باور داشته باشید که هیچ چیزی برای مدت طولانی باقی نمی مونه.  خب برای مثال قانون رتبه بندی صفحه هات در موتور های جستجو برای در دسترس بودن مطالب مهمتر برای کاربر به وجود اومده و بعدها این قانون به نحوهای مختلف تغییر کرد تا کاربرا بتونن بهتر به مطالبی که مد نظرشون هست دسترسی داشته باشن .  در طرف دیگه هر کسی که دارای وبسایت هست میخواد خودشو با این تغییرات دائمی موتورهای جستجو به سرعت هماهنگ کنه تا وبسایتش در نتیجه جستجو ها در بالای همه قرار بگیره. 

با این وجود هر باری که ، موتور های جستجو تغییرات اساسی خود در الگوریتم های ربته بندی وبسایت هاشونو معرفی میکنن ، همه رو وادار به این میکنن که تو استراتژی های که داشتن تجدید نظر کنن .

و این دقیقا کاریه که گوگل تو آغاز سال 2015 انجام داده ، گوگل همه رو دعوت کرده به ساختن وبسایت های که با گجت های همراه ، مثل تلفن های هوشمند و تبلت ها سازگاری کامل داشته باشن و این یه ویژگیه که تو رتبه بندی وبسایت ها تاثیر زیادی داره . اینو بهتون بگم که گوگل از پایان ماه آوریل که حدود چند روز پیش حساب میشه شروع به این کرده که وبسایت ها و محتوایی که برای مشاهده توی گجت های همراه سازگاری دارن رو تو اولویت صفحه هات سرچ قرار بده . 

در نتیجه وبسایت های زیادی بسمت سازگار کردن وبسایتشون برای گجت های همراه حرکت کردن . البته تو کشور ایران هنوز خیلی سایت ها هستن که این کارو نکردن و به روش قدیمی ادامه میدن .اما حالا ما برسی میکم که در نهایت حرکت به سمت وبسایت های سازگار با گجت ها چگونه برای کسب و کار و همینطور مشتری های ما خوبه. ما چطور میتونیم این تغییرات رو به نفع خودمون استفاده کنیم .

 حتی شرکت های طراحی که بسیار سخت کوشن هم اینو احساس کردن که آخرین تغییرات الگوریتم موتور جستجو گوگل روی کارشون تاثیر میزاره پس اونها تصمیم گرفتن که از این تغییرات تو یه راه منطقی استفاده کنن تا به بهترین نتیجه تو کارشون دست پیدا کنن . 

تغییرات 

دو تغییر اصلی وجود داره : 

تغییر اول : سرویس های که app-base هستن و از خدمات Google’s apps استفاده میکنن در سرچ دارای رتبه بالاتری نسبت به دیگران قرار میگیرن . همین موضوع نشون دهنده اینکه که گوگل  در حال کار برای ترکیب محتوای وب قدیمی با، قابلیت مبتنی بر برنامه های app-based است . 

اگه اطلاع ندارید که Google’s apps چیه و به چه کارتون میاد انشالله در پست های بعدی بصورت کامل بررسیش میکنیم . 

 تغییر دوم : همونطور که در بالا ذکر کردیم گوگل در آخر ماه آوریل 2015 وبسایت های که طراحی و محتواشون برای گجت همراه مثل تلفن های هوشمند بهینه سازی شده ،  رتبه بالاتری نسبت به سایت ها دیگه در نظر گرفته شده است . 

قطعا جستجو در وبسایت های که برای گجت ها بهینه سازی شدن لذت بخش تر از وبسایت ها دیگه است  و همینطور بعیده که طراحاها یا مدیران سایت ها با چند خط کد ثابت بتونن این تغییراتو انجام بدن برای همین هم گوگل اومده اعلام کرده که ، چنین تغییراتی باید تو سایت ها انجام بشه تا بتونن رتبه بالا تری تو گوگل بگیرن برای همین زمانی رو برای مدیران سایت ها در نظر گرفتن که بعد از اعلام این خبر شروع به انجامش کنن که این زمانم تموم شده و این تغییرات در رتبه بندی در حال انجامه . اگه هنوز کاری نکردید پس سریع تر این تغییرات رو تو سایتتهاتون اعمال کنید و اگه هم نکنید فقط خودتون ضرر میکنین . 

چرا این تغییرات برای گجت های همراه انتخاب شده ؟ 

در سال 2014 شاهد یه نقطه عطفی در ارتباطات آنلاین بودیم . برای اولین بار ،  کل مدت زمان آنلاین بودن کاربران گجت های همراه (تلفن ، تبلت و .. ) بیشتر از زمانی بوده که کاربران کامپیوترهای رو میزی آنلاین بودن و همینطور با توجه به افزایش فروش روزانه گجت های همراه شاهد افزایش بیشتر تعداد افراد آنلاین با استفاده از آونها خواهیم بود که همین یه دلیله که گوگل بدنبال تغییر رویه طراحی وب سایت ها هست .

اول از همه ، این مهمه که بخودتون یادآوری کنید که این تغییرات همه رو تحت تاثیر قرار میده . در این مرحله بعیده که اکثر وبسایت ها برای این تغییرات بطور کامل آماده باشن . با این حال هیچ بهانه ای از طرف گوگل قابل قبول نیست پس بهتر، اینکه این تغییرات رو هر چه زودتر اعمال کنید و قدرتمند تر به راهتون ادامه بدید . 

تعدا زیادی کمک و پشتیبانی برای انجام دادن این تغییرات وجود داره که میتونید ازشون استفاده کنید . برای مثال گوگل مجموعه ای از دستورالعمل های که یه وبسایت بهنه سازی شده چه ویژگی های باید داشته باشه رو بوجود آورده (راهنما). به علاوه یه آزمون که شما با انجام دادن اون میتونید بفهمید که آیا سایتتون برای گجت های همراه بهینه سازی شده یا نه هم وجود داره که خود سایت گوگل اونو ارائه داده میتونید از اینجا این تست رو انجام بدید : Google Test . 

در نهایت به این نتیجه میرسیم که شما دوستان عزیز حالا از این تغییرات خبر دارید پس میتونید با استفاده از این تغییرات و انجامش رو وبسایتون خیلی سریع مثل یه کاتالیزور رتبه سایتتون تو گوگل رو افزایش بدید و همین طور با بهینه کردن سایتتون برای گجت های همراه میتونید کاربرای جدید برای وبسایتتون جذب کنید و باعث پیشرفت کارتون بشید .

از اینکه تا اینجایی مقاله باهامون بودید ازتون ممنونم و اگه مشکلی تو نگارش این مقاله دید بببخشید . امیدوارم مورد توجهتون قرار گرفته باشه اگه نظر ، پیشنهاد ، انتقادی دارید خوشحال میشم تو نظرات بهمون بگید .  

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@hesammousavi
حسام موسوی
طراح و برنامه نویس

بیشتر از ۱۵ سال هست که در حال برنامه‌نویسی و انجام پروژه های مختلف هستم و ۱۰ سالی هست که آموزش برنامه‌نویسی به علاقمندان حوزه برنامه نویسی میدیم در همه این مدت الان عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. 

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

حسام موسوی

طراح و برنامه نویس

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات