تحلیل جداول نوبت دهی آنلاین

2 هفته پیش
توسط سبحان دادخواه آپدیت شد
سبحان دادخواه ( 954 تجربه )
3 هفته پیش

سلام دوستان . مدتیه که درگیر تحلیل دیتابیس سیستم انلاین رزرو نوبت هستم . تحلیلی که داشتم با توجه به اینکه میخوام امکان تعیین روز برای مدیر وجود داشته باشه (مثلا انتخاب کنه که روزهای فرد یا زوج نوبت دهی باز باشه) این بود که بیام روز هارو هم توی جدولی به نام days ذخیره کنم با بازه های مختلف مربوط به همان روز . مثلا تمامی روز های فرد/زوج سال ذخیره بشه و مدیر تعیین کنه توی روز ایکس بازه 17-20 به 15-22 تغییر پیدا کنه .(که این مورد خیلی ب نظرم استاندارد نیست) . از طرف دیگه میبینم نیازی نیست که همه روزها ذخیره بشن چون خود بخود توی تقویم سمت کاربر امکان انتخاب روزها وجود داره . آیا اینکار درسته یا بهتره که مثلا برای روز های متفاوت جدولی با عنوان exceptions بذارم و فقط اون روز های متفاوت رو داخلش ذخیره کنم ؟ بصورت زیر:
جداول Reservations - exceptions . که طبیعتا داخل جدول رزرو نوبت ثبت میشه و مثلا برای اون روزهای استثنا بیام توی جدول exception بگم فلان تاریخ تعطیل هست یا نیست ؟ و همچنین بازه زمانیش از x به y تغییر کنه.
ممنون میشم راهکار هاتونو ارائه بدین و اینکه ببخشید طولانی شد شدیدا به تحلیل علاقه دارم و روش حساسم :D

coarad supp ( 7550 تجربه )
3 هفته پیش

سلام، به نظر من که ذخیره روزها کار درستی نیس، شما بهتره ساعات کاری رو بگیرید و ذخیره کنید، و به ازای 7 روز هفته این ساعات کاری رو نمایش بدین و حق انتخاب واسه کاربرا بذارین تا روز رو انتخاب کنن، و همون روزی که انتخاب میشه فقط در دیتابیس ذخیره میشه

سبحان دادخواه ( 954 تجربه )
2 هفته پیش

@coaradsupp سلام . ممنون بخاطر راهنمایی . با این روش شما برای محدود کردن نوبت دهی چه روشی به ذهنتون میا د؟ مثلا من میخوام فقط روزهای فرد نوبت دهی باشه . میخوام مدیر بتونه بعضی از روزهای فرد رو کلا ببنده و تعطیل تلقی بشه . ب نظرتون همون جدول exceptions خوبه ؟ که وقتی میخوام کاربر رزرو انجام بده اول چک بکنم ببینم اون تاریخ توی جدول موجوده ؟ آیا تعطیل هست یا نیست ؟ و بعد بتونه رزرو کنه ؟

برای ارسال پاسخ باید وارد سایت شوید