احسان الوندی
2 سال پیش توسط احسان الوندی مطرح شد
5 پاسخ

استفاده از vue و laravel یا livewire و alpine

با سلام
در خصوص انتخاب ابزار مناسب برای پروژه ای که در پیش دارم راهنمایی لطفا راهنمایی بفرماید (قبلا بابت طولانی بودن متن عذرخواهی میکنم)

ادر آستانه شروع یک پروژه هستم که بسیار نیاز به انتخاب ابزار مناسب برای قسمت front-end دارم.

زبان back-end لاراول خواهد بود اما از اونجایی که من فرانت اند رو با jquery کار میکردم و دچار مشکلاتی در توسعه کار داشتم به تازگی با vue آشنا شدم و در حال یادگیری اون هستم

البته قبل از vue کمی livewire رو هم مطالعه کردم اما بر حسب بررسی شرایط پروژه به سمت vue کشیده شدم و livewire رو رها کردم..

پروژه ای که قرار هست شروع بکار کنم مشابه snapp هست که باید در نسخه های web و mobile پیاده سازی بشه و همچنین نیاز به برقراری ارتباطات realtime داره و سرعت در اجرای پروژه اهمیت بالایی داره.

حالا به خاطر ۳ مورد ابهام در مورد انتخاب ابزار به مشکل خوردم.

۱-بخاطر عدم توانایی مدیریت کردن سمت front بر روی element های html توسط livewire ناچارا به سمت vuejs حرکت کردم اما بعدا با کمی بررسی متوجه شدم که کنترل html توسط alpinejs قابل انجام هست و اینکه آیا حالا به سمت livewire و alpinejs برگردم یا خیر؟!

۲- اگر از laravel و vue برای پیاده سازی ارتباط realtime مثل پیام بین کاربران و مثلا ارتباط با نقشه و ردیابی کاربران و ... استفاده کنم آیا در استفاده از laravel echo یا websocket مشقت خواهم کشبد یا خیر و آیا اینکه مدیریت ارتباطات realtime توسط livewire به سادگی قابل انجام هست یا خیر؟

۳- چون پروژه باید در ۲ نسخه web و موبایل پیاده سازی شه و ارتباط نسخه موبایل با سمت سرور بر اساس api خواهد بود برای اینکه از دوباره کاری و نوشتن کد اضافه جلوگیری کنم آیا بهتر نیست که از laravel + vue و زبان سمت موبایل استفاده کنم بجای livewire + alpinejs و زبان سمت موبایل؟

ممنون میشم راهننایی بفرمایید
@juza66
@alimanian
@ariaieboy
@electera
@hesammousavi
@ali.bayat
@sshatery
@moradian۱۳۵
@ariaieboy
@nekooee


ثبت پرسش جدید
مهدی غفاری
تخصص : برنامه نویس
@mehdi348 2 سال پیش مطرح شد
0

درود به شما
من با لایو وایر تقریبا هر کاری رو میکنم
البته تازه شروع به یادگیری ویو کردم ولی لایو وایر هم اوکی هست بنظرم


رایموند
تخصص : مختصص وردپرس - برنامه نویس لار...
@Raymond 2 سال پیش مطرح شد
0

درود...
در بخش سمت کاربر (فرانت اند) از VueJS, سمت سرور از لاراول و در بخش Realtime مثلا چت کاربر از Livewire استفاده کنید...
برای سمت موبایل می تونید از چارچوب فلاتر استفاده کنید ....


سیدعلی موسوی
تخصص : سی شارپ و پی اچ پی
@juza66 2 سال پیش مطرح شد
1

۱-بخاطر عدم توانایی مدیریت کردن سمت front بر روی element های html توسط livewire ناچارا به سمت vuejs حرکت کردم اما بعدا با کمی بررسی متوجه شدم که کنترل html توسط alpinejs قابل انجام هست و اینکه آیا حالا به سمت livewire و alpinejs برگردم یا خیر؟!

بنظرم خیر ، همون Vuejs رو انتخاب کن چون ساختار بهتر و کاملتری نسبت به Aplinejs داره

اگر از laravel و vue برای پیاده سازی ارتباط realtime مثل پیام بین کاربران و مثلا ارتباط با نقشه و ردیابی کاربران و ... استفاده کنم آیا در استفاده از laravel echo یا websocket مشقت خواهم کشبد یا خیر و آیا اینکه مدیریت ارتباطات realtime توسط livewire به سادگی قابل انجام هست یا خیر؟

چرا مشقت؟! براحتی امکان پذیره و مشکلی ندارید

چون پروژه باید در ۲ نسخه web و موبایل پیاده سازی شه و ارتباط نسخه موبایل با سمت سرور بر اساس api خواهد بود برای اینکه از دوباره کاری و نوشتن کد اضافه جلوگیری کنم آیا بهتر نیست که از laravel + vue و زبان سمت موبایل استفاده کنم بجای livewire + alpinejs و زبان سمت موبایل؟

بله من باشم از vuejs و لاراول استفاده میکنم


developer
تخصص : برنامه نویس
@developer 2 سال پیش مطرح شد
0

laravel+vuejs


احسان الوندی
تخصص : توسعه دهنده وب
@Alvandi 2 سال پیش مطرح شد
-1

@juza66
ارتباط realtime توسط لایووایر راحت تر نیست؟


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام