جواد زنگوئی
4 ماه پیش توسط جواد زنگوئی مطرح شد
2 پاسخ

نحوه استفاده از vitejs در لاراول برای مدیریت فایل های JS و CSS

سلام. در vite چطور میتونیم از کتابخانه های مختلف js و css استفاده کنیم؟ متاسفانه vite فقط ماژول ها رو میپذیره. قبلا که از mix استفاده میکردیم میتونستیم در فایل webpack.mix.js تمامی فایلها و حتی فولدرهای resource رو به راحتی با دستور npx mix به public منتقل کنیم. اما با vite چطور میشه این کار رو انجام داد و به این شکل فایلهای مختلف js، css، jpg و فونتها رو از resource به public منتقل کرد؟ آیا باید خودمون دستی اینکار رو انجام بدیم؟ و آیا راهی برای استفاده ترکیبی از vite و mix هست؟


ثبت پرسش جدید
حسین افتخارراد
تخصص : نال کد
@hosseinradvictor 4 ماه پیش مطرح شد
0

درود وقت تون بخیر برا کار با vite ابتدا کد زیر رو به لایوت اضافه کنید

 @vite(['resources/css/app.css', 'resources/js/app.js'])

بعد با npm run dev به همراه php artisan serve میتونید تغییرات رو ریل اعمال کنید ، مرورگر خودکار رفرش میشه و در نهایت برای پابلیش کردن کد ها npm run build رو بزنید درون پوشه public ->build ->assets فایل ها ذخیره میگردد

درون resources/js/app.js میتونید فایل های دیگ رو اضافه کنید

import './bootstrap';
import '../css/app.css'; 

جواد زنگوئی
تخصص : برنامه نویس
@jzanguee 4 ماه پیش مطرح شد
0

بله. ممنون از پاسخ شما. اما سوال من این نبود. عذرخواهم اگر سؤالم رو مبهم پرسیدم.
من در کار با حالات پیش فرض vite مشکلی ندارم. مثلا من میخوام کتابخانه MD.BootstrapPersianDateTimePicker رو در js و css استفاده کنم که این کتابخانه به شکل ماژول قابل استفاده نیست. آیا راهی داره که بتونیم اینها رو هم به vite اضافه کنیم؟ آیا من میتونم به vite بگم که پوشه resource/fonts و پوشه resource/images رو هم در زمان build ببره و در public قرار بده و در زمان dev هم از همین پوشه استفاده کنه؟ و از این دست کارها که قبلا میتونستیم با webpack و mix انجام بدیم.


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام