جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
همه وب سایت ها شبیه هم به نظر می رسند، و این خوبه
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

همه وب سایت ها شبیه هم به نظر می رسند، و این خوبه

مطمئنا متوجه شدید که اکثر وب سایت های آژانس های طراحی ، طراحان،استارت آپ ها یا حتی وب سایت محصولات و وبلاگ های شخصی شبیه هم به نظر می رسند... حتی اگر متوجه هم نشده باشید در موردش مطلب خوانده اید. بنابراین آیا اینکه هر وب سایتی یک کپی از وب سایت دیگری است نگران کننده است؟ من می توانم صدای فریاد جمعیت اینترنتی عصبانی که به سمتم می آید و مثل من می گویند که : این خوب است، را بشنوم . 

در چند سال گذشته یک روند بصری رایج برای قابل توجه بودن آنلاین ،شروع شده است.شما قبلا آن را دیده اید ، یک وب سایت کاملا عریض ، با یک عکس عریض یا ویدئویی در پس زمینه با یک متن با اندازه H1 که هدر را تزئین کرده است، لوگو سمت چپ و دکمه همبرگر سمت راست(یک منو که صفحه را به طور کامل پوشش می دهد را آشکار می کند).

این بازتابی است از آنچه که کاربران از یک وب سایت انتظار دارند ..... ممکن است من فقط Airbnb،وب سایت شما یا وب سایت خودم را توصیف کرده باشم.این هم یک روش است انعکاسی از آنچه که کاربران سایت انتظار دارند.الگوهای طراحی ،برای گرفتن یک رابط یک طرح اثبات شده یا توصیه شده برای عملکرد و کنترل آن در حالی که انتظارات کاربرانش را در نظر می گیرد، موجودند.

در حال حاضر کاربران از این طرح بسیار استفاده می کنند.آشنا و قابل تشخیص بودن،استفاده از این طرح را بسیارساده جلو می دهد.یک طراح با دانستن اینکه این فرمول کار می کند، استفاده از آن را حفظ می کند و آن را به صورت یک حلقه تکرار می کند و از نواوری و ابتکار اجتناب می کند.به همان الگو بارها و بارها می چسبد و خلاقیت را محدود می کند و همه ما اجتناب از آن را تا جایی که ممکن است دوست داریم.با این حال  انتظارات کاربران در زمان طراحی همیشه در نظر گرفته می شود زیرا در نهایت آنها هستند که مهمند.

چطور به اینجا رسیدیم ؟

فقط یک دلیل وجود ندارد بلکه دلایل متعددی وجود دارد.رونق ناگهانی توجه به طراحی انلاین مسطح ،به دلیل سادگی آن، وب سایت های واکنشی و ویدئوهای محلی HTML5 و تمام چیزهایی که کمک می کردند این روند بصری به جریان اصلی تبدیل شود، را متحول کرد.تمام این تکنولوژی ها با هم به یک گروه تبدیل شده و ان را ساده تر از ساخت وب سایت هایی تعاملی تر ،خلاق تر و جذاب تر ساختند.و بزرگترین طنز این است که به ایجاد این دیدگاه استاندارد کمک کرده است.

با تکامل فن اوری دستگاه ها و رایانه های ما در چند سال اخیر،طراحان بیشتری تمایل دارند که از این دستگاه ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.وب سایت های واکنشی به ما اجازه طراحی فوق العاده انعطاف پذیر که امکان بهترین استفاده را از صفحه نمایش ما ، تلفن همراه هوشمند ما ، تا صفحه تلویزیون اتاق نشیمن مان را می دهند . انتقالات CSS ، جاوا اسکریپت و به روز رسانی های متناوب تر و مرورگرهای سازگارتر به ما اجازه ایجاد تجربه ای تعاملی تر که در تمام دستگاه ها کار می کند را می دهد.

چرا اختراع مجدد چرخ ؟

نکته دیگری که به این دیدگاه مشترک کمک می کند گسترش چارچوب های front-end است.در سال های اخیر برای سادگی ایجاد و توسعه یک وب سایت چندین چارچوب(فریم ورک) front-end ساخته شده است.فریم ورک ها با طرح ها و سبک ها، دکمه ها و متون ، سیستم های شبکه ای و پرس و جوهای رسانه ای پیش ساخته ایجاد یک وب سایت پاسخگو(واکنشی) را برای طراحان ساده تر می کنند.

فریم ورک هایی مانند Boostrap از توئیتر Foundation از Zurb توسط توسعه دهندگان و طراحان سراسر دنیا برای پروژه های شخصی و تجاری استفاده می شود.این فریم ورک ها در حالی که از اختراع مجدد چرخ برای نیازهای عمومی وب سایت جلوگیری می کنند، توسعه را سرعت می بخشند و بودجه را برای مشتریان کاهش می دهند.

تم ها و قالب ها ساخته می شوند ، خرید و فروش می شوند و بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.امروزه شما می توانید قالب هایی که به خوبی توسعه یافته اند و انعطاف پذیرند و قابل تطبیق با انواع طرح ها و اهداف متفاوتند ، و به طراح (یا حتی کسانی که طراح نیستند) اجازه ساخت وب سایت هایی بدون داشتن دانش عمیق توسعه وب را می دهند، پیدا کنید.

فریم ورک ها و قالب ها فقط به پرش از یک مرحله در فرآیند ساخت وب سایت کمک می کنند.اینطور فکر کنید که آنها مانند یک بسته سس ماکارونی هستند که به خوبی سس دست ساز نیستند اما خوشمزه اند.

اینترنت برای همه، توسط همه 

تقریبا همه از اینترنت استفاده می کنند.اینترنت تقریبا به عنوان یک ضرورت قابل مقایسه با آب و برق تکامل یافته است زیرا اینترنت دانش است و دانش قدرت.

اینترنت به صورتی توسعه یافته که یک کاربر،دیگر تنها یک بازدیدکننده نیست.آنها سازنده هستند آنها محتوا تولید می کنند و از این طریق دیدگاه خودشان را از طریق متن صدا یا ویدئو به اشتراک می گذارند.در حالی که هر کسی می تواند محتوا تولید کند و ان را به اشتراک بگذارد پس همه می دانند چطور یک وب سایت را طراحی کنند یاتوسعه دهند.بنابراین برای آین اشخاص تم ها و قالب ها بسیار مفیدند.

راه حل های خود-میزبانی مانند Squarespace نیز به همه اجازه ساخت و انتشار یک وب سایت را روی یک ویرایشگر بصری تنها با چند کلیک می دهند.

خلاقیت نمرده است 

این درست است که تعدادی از وب سایت های امروزی شبیه هم به نظر می رسند اما به این معنی نیست که خلاقیت مرده است.در عوض زمان بسیارهیجان انگیزی برای طراحان و توسعه دهندگان وب است فن آوری وب هرگز به اندازه امروز قدرتمند و غیر بومی نبوده است.

مرورگرها از WebGL ، ویدئو و صدا روی صفحات وب بدون پلاگین هایی که اجازه استفاده خلاق تر را می دهند پشتیبانی می کنند.به علاوه واقعیت مجازی ، واقعیت افزوده، محل جغرافیایی، حسگرهای تلفن دورنی و سوکت های وب اجازه تجربه تعاملی در لحظه واقعی چند دستگاه را می دهند.همه این فن آوری ها می توانند با هم تجارب بزرگ و طرح های خلاقانه شگفت انگیزی را ایجاد کنند.

این در مورد ویدئو پس زمینه تمام صفحه نیست در مورد مفهوم و محتواست و خلاقیت پشت یک تجربه. روی قابلیت این دستگاه ها تمرکز  کنید .روی پتانسیل بالقوه این فن آوری ها برای ایجاد تجربه های مختلف و جذاب تمرکز کنید.کاری که دیگران انجام می دهند را انجام ندهید و یک روند را فقط به خاطر اینکه یک روند است دنبال نکنید .خلاق باشید و خلاقیتتان را از بند ساخت صفحات تمام صفحه واکنشی رها کنید . از 3D و ویدئو و صدا برای ایجاد تجربه و نه فقط وب سایت استفاده کنید.

این خوبه 

بنابراین من نگران اینکه بسیاری از وب سایت ها شبیه هم هستند نیستم،این تشابه به سادگی نشان دهنده منابع مشترکی است که ما داریم.من معتقدم این چیز خوبی است که طراحان برای ساخت محتوای خودشان و بیان آن هرطور که خودشان راحت تر هستند، ابزارهای طراحی آنلاین بیشتری داشته باشند. 

در واقع هر روز انجام حجم کار زیادی شروع می شود.فقط چشم ها را برای بردن جایزه کار روی وب سایت هایی مانند Awwwards باز نگه دارید. شما با میزان خلاقیتی که دنیای متن ها و ویدئوهای با محوریت از دست داده است شگفت زده خواهید شد.

منبع : webdesignerdepot

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@mahin.kiyan.68

کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار . زمینه مورد علاقه من برنامه نویسی اپلیکیشن هستش و زمینه تحقیقاتی ام شاخص گذاری فایل ها در سیستم های ذخیره سازی مقیاس بزرگ توزیع شده است . با دنیای وب به تازگی آشنا شدم و هنوز اول راهم .

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید