جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چه زمان هایی باید از rel nofollow استفاده کرد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چه زمان هایی باید از rel nofollow استفاده کرد

تخصیص دادن ویژگی rel=”nofollow”  به یک لینک خبر رسانی ، که اون لینک به صورت ذاتی به شکل تجاری در موتورهای جستوجو شناخته شده ، یا اینکه اون لینک از نظر شما قابل تایید نباشه ، در چنین حالت هایی میشه از این ویژگی استفاده کرد. 

لینک هایی که دارای ویژگی rel =”nofollow” هستند اغلب به اسم لینک های nofollow ، شناخته میشن.

در زیر یک مثال از استفاده از nofollow رو میتونید ببینید :

<a href="http://example.com" rel="nofollow">nofollow link</a>

تعریفی که در سال  2005 از nofollow  داشتن این بود که اونو به عنوان یک روش اظهار نظر دلسرد کننده در وبلاگ ها میشناختن.
اگه شما شناختی از seo داشته باشید ، حتما میدونید که : یکی از فاکتور های بسیار تاثیر گذار در موتورهای جستوجو برای تعین جایگاه یک وب سایت ،  لینک هایی هست  که از سایت های دیگه به اون سایت متصل شده اند است .

اگه از داخل بسیاری از سایتهای دیگه به سایت شما اشاره بشه در حالی که اون سایت هایی که شمارو معرفی میکنن معروف باشن در این صورت میشه گفت شما شانس خوبی اورده اید و سایتتون مشهور شده.

برای بالا بردن ساختگی و مصنوعی جایگاه سایت ها بعضی ها سعی میکنن لینک سایتشون رو در سایت های دیگه قرار بدن. یک هدف راحت برای این اشخاص ، به بخش اظهار نظرات در سایت های معروف مربوط میشه.

در اوایل ویژگی rel=”nofollow”  برای ادرس های کمکی، معرفی شده بود.

در اون زمان افکار به این سمت رفته بود که : اگه نظرات اسپم کننده ها برای  لینک های “nofollow”  معتبر نبود ، بنابراین اون پست ها باید به عنوان پست های دور ریختنی محسوب بشن. امروزه هر چند هنوز از rel =” nofollow” استفاده میشه ولی دلایل استفاده از اون بسیار کمتر شده.

در حال حاظر همچنین از اون ها به عنوان لینک های تجاری هم  استفاده میشه که به صورت زیر دسته بندی شده اند :

  • لینک های paid
  • آدرس های بنر
  • محتوا های حمایتی
  • لینک هایی که به صورت تکست هستن
  • لینک های وابسته

اوایل همچنین ، ویژگی rel=”nofollow” به عنوان میکروفرمت شناخته میشد.با این حال اکنون در اخرین مشخصات w3c html لینک هایی از نوع “nofollow” وجود داره.

در اینجا اشاره میکنیم به ویژگی هایی که باید مطابق با مشخصاتی که دارن استفاده بشن :

کلید واژه “nofollow”  نشون میده که لینک مورد نظر به وسیله نویسنده اصلی یا ناشر صفحه ، تایید نشده ، به همین خاطر به عنوان یک ارتباط تجاری بین مردم وابسته به دو صفحه(مبدا و مقصد)شناخته میشن. 

بنابراین ، چه زمانی باید از rel=”nofollow”  استفاده کرد ؟

دو موردی که شما باید از rel =”nofollow” استفاده کنید :

1- وقتی که لینک رو شما تایید نکردید یا نتونستید تایید کنید.
2- وقتی که لینک مورد نظر ذاتا تجاری هست.

بیاید بیشتر در مورد این دو مورد صحبت کنیم. لینک هایی که شما تایید نمیکنید . یک مثال معمول از لینکی که شما نمیتونید تایید کنید ، اینکه که توسط افراد دیگه توی سایت شما قرار داده شده باشه.

برای مثال اگه شما وبلاگی دارید ،در این صورت نظراتی توسط خوانندگان وبلاگ شما توی سایت قرار میگیره که اغلب شامل لینک هایی هم میشه که بعضا به هیچ عنوان کاربردی هم نیستن.
استفاده کردن از ویزِگی rel =”nofollow”  در بخش نظرات وبلاگتون ، اساسا به موتورهای جستوجو اینو میگه که ، " من بازدید نشدم ، و بنابراین هیچ لینکی رو در این جا نمیتونم تایید کنم."

Wikipedia از ویژگی rel =”nofollow” روی لینک های خارجی استفاده میکنه. Wikipedia توسط هر کسی میتونه ویرایش بشه و به دلیل اینکه حجم بالایی از  محتوا به عنوان نظر روی سایت قرار میگیرن اغلب برای Wikipedia کاربردی نیستن بنابراین Wikipedia تصمیم گرفت تا ویژگی rel=”nofollow” رو روی تمام لینک های خارجی اختصاص بده ، که بسیار شبیه به wordPress هست که اومده این ویژگی رو به لینک های خارجی اختصاص داده  .

در واقع Wikipedia مطلع میکنه که چطور یک لینک خارجی میتونه به سایت w3.org بره ، که هم من و هم شما میدونیم که این سایت بسیار مشهوری است . که از لینک دارای ویژگی  “nofollow”  استفاده میکنه. در نتیجه نباید چنین ویژگی ای رو دست کم بگیریم.

با ابزار های توسعه دهنده در مرورگر کروم ما میتونیم لینک های خارجی در wikipedia رو ببینیم که دارای ویژگی nofollow هستند.

در Reddit لینک های جدید ارسالی که وجود دارن از نوع nofollow هستند. 

چیزی که در پیاده سازی Reddit ها جالب هست اینه که وقتی که یک لینک خارجی برای front page  سایت  در راس قرار داده بشه ، ویژگی rel = “nofollow” حذف میشه.

سیستم های reddit  دارای ویژگی  rel= “nofollow”  ، در واقع دارای هوش هستن زیرا به صورت دوموکراتیک عمل میکنن.

لینک هایی که به صورت ذاتی تجاری هستن (لینک های پرداخت)

اگه لینکی برای سود رسانی توی سایتتون وجود داره ، باید بهش ویژگی rel =” nofollow” اختصاص بدید. به عبارت ساده تر : اگه شما تبلیغاتی رو روی سایتتون در حال انتشار هستید ، مثل آدرس های بنر ، لینک هایی  که به شکل تکست هستن و یا لینک های وابسته و یا غیره در این صورت لینک هایی که به سمت تبلیغ میرن باید به صورت nofollow  بشن.

Reddit این فرضیه رو میسازه که یک لینک ارسال شده نیاز به این داره که خودش رو به صفحه جلویی سایتها سوق بده. به این ترتیب ویژگی set=”nofollow”  میتونه فضای امن سایت هارو کاهش بده. این یک راه برای دلسرد کردن سایت هایی هست که  میخوان جایگاهشون رو در موتورهای جستوجو با تقلب و به وسیله پرداخت هزینه به سایت های دیگه بالا ببرن .

دلیل استفاده از rel= “nofollow” ؟

در اغلب مواقع ویژگی rel= nofollow از خدمات شخص ثالث سود میبره .به عنوان مثال موتورهای جستجو میتونن از اطلاعاتی که ما در مورد  لینک هایی که روی سایت به عنوان یک سر نخ  که میتونن لینک هایی با کیفیت پایین یا به شکل ذاتی تجاری باشن  رو بهشون میدیم از اون ها  استفاده کنن.در نتیجه اونها میتونن با این دانش کیفیت نتایج جستجو رو بهبود ببخشن.

چه فایده ای میتونه برای ما داشته باشه؟

به وسیله  باز کردن لینک های وبسایتمون که تا به حال توسط کسی دیده نشده  ما میتونیم شانس جریمه شدن سایتمون رو بابت لینک های خارجی که کیفیتشون پایین هست رو کاهش بدیم.
به این ترتیب با اختصاص دادن ویژگی rel=”nofollow”   به لینک هایی که تایید نشده یا غیر قابل اطمینان هستن ما میتونیم seo سایتمون رو بهبود ببخشیم و وب سایمون رو به عنوان یک محتوای با  کیفیت ، معتمد بسازیم.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@rezasafari1993

فعاليتم رو در عرصه ي برنامه نويسي با زبان هاي تحت ويندوز(#c) شروع كردم بعد از مدتي به خاطر گستردگي وجذابيت علاقه مند به زبان هاي برنامه نويسي تحت وب (php) شدم والان تقريبا به css و javascript و php شناخت دارم وسعي ميكنم هر روز بهتر بشم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید