جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
میخواهم لاراول یاد بگیرم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

میخواهم لاراول یاد بگیرم

در این مقاله کوتاه قصد دارم موضوعاتی که برای یادگیری لاراول برای شروع کار مورد نیاز هست رو برای شما بازگو کنم . اولین کاری که باید برای یادگیری لاراول انجام بدید اینکه بیاید یه دو، دو تا چهارتا کنید که آیا واقعا نیاز به این دارید این فریم ورک رو یاد بگیرید یا کاری که میخواین انجام بدید به راحتی با سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس به انجام میرسه . اگر هدفتون اینکه برای شرکت ها یا برای ارتقاع سطح خودتون یا حتی برای انجام پروژه های خاص لاراول رو یاد بگیرید خوب این یک چیزی ، اما اگر میخواید لاراول یادبگیرید ولی هدف خاصی ندارید پس از نظر من شروع به یادگیری نکنید بهتره . خوب بگذریم چون اگر بخوایم در مورد اینکه شروع کنیم یا نکینم لاراول رو خودش یک مقاله جدا میشه اما ... 

از کجا باید شروع کنم ؟

این سوال واقعا مهمه شما برای یادگیری لاراول باید یکسری مقدمات رو بگذرونید مثل یادگیری کامل و درست خود php و یادگیری شی گرایی و آشنایی با MVC ؛ افراد خیلی خیلی زیادی رو میشناسم یا سراغ دارم که حتی نمیدونن MVC چیه یا شی گرایی دقیقا چی میشه اما میخوان لاراول رو یاد بگیرن و بعد از همه گلایه میکنند که لاراول چقدر سخته ؟ شما به چنین افرادی چی میگین واقعا ؟ 

پس اولین کار ؛ یادگیری کامل و مفید خود php محسوب میشه پس خیلی اساسی شروع به یاد گیری php کنید .
با خود php کارهای مختلفی انجام بدید تا با Syntax پی اچ پی آشنایت کافی بدست بیارید و بعد از انجام دادن اینکار برید سراغ شی گرایی ، شی گرایی یکی از متدهای روز برنامه نویسی جهانه و اگر کسی شی گرایی رو ندونه قطعا نمی تونه کاری رو پیش ببره در آینده . سعی نکنید همون اول کد نویسی شی گرایی رو یاد بگیرید چون اینکار باعث سردرگمیتون میشه البته از نظر من ، شما ابتدا مفهموم شی گرایی رو مطالعه کنید ، که شی گرایی چی هست چی کارا قراره بکنه یا اصلا فلسفه اش چیه و زمانی که این موضوعات رو فهمیدین شروع به یادگیری Syntax شی گرایی در php کنید . 

یادگیری شی گرایی در php با دونستن مفهومش خیلی خیلی براتون ساده میشه . بعد از یادگیری شی گرایی ، کلی راه رو اومدید و تقریبا اماده اید که کار رو با لاراول شروع کنید اما باید با یک مسئله دیگه هم آشنا بشین اونم MVC هستش . چرا باید یادش بگیرید ؟ خوب تقریبا تمام فریمورک ها از این پترن برای ساخت خودشون استفاده میکنن و با اشنا شدن این مفهوم خیلی راحت میتونید با کمی تلاش هر فریمورکی رو یاد بگیرید .

البته زمانی که این سه موضوع رو یادگرفتید بازم نیاید سمت فریمورک ها برید از نظر من چون باید با دونسته های جدید خودتون سعی کنید یک فریمورک بسازید یا تمرین زیاد کنید و بعد که بخواین یک فریمورک رو یاد بگیرید کارتون آسون میشه و تو پروژه های آینده اتون کمتر به مشکل میخورید. 

خیلی از مشکلاتی که در فریمورک لاراول براتون پیش میاد یا تو فریمورک های دیگه آشنا نبودن با شی گرایی و MVC که مشکلات زیادی رو براتون ایجاد میکنه اما شما خیلی راحت با کارهای که در بالا گفتم میتونید مسیرتون رو هموار کنید . امیدوارم این مقاله مورد استفاده افرادی که میخوان لاراول رو یاد بگیرن قرار بگیره . 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3.8 از 5 رای

/@hesammousavi
حسام موسوی
طراح و برنامه نویس

بیشتر از ۱۵ سال هست که در حال برنامه‌نویسی و انجام پروژه های مختلف هستم و ۱۰ سالی هست که آموزش برنامه‌نویسی به علاقمندان حوزه برنامه نویسی میدیم در همه این مدت الان عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. 

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

حسام موسوی

طراح و برنامه نویس

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است