آرمین
3 سال پیش توسط آرمین مطرح شد
5 پاسخ

تعريف دقيق api

سلام
در يكي از گفتگو هاي سايت راكت كه سوال درمورد استفاده از api شده بود جواب هايي داده شده كه api براي ساخت اپليكيشن موبايل و تبديل كد بك اند به صورتي كه بخواد روي موبايل اجرا بشه استفاده ميشه و اگر لاراول هست ميشه از موتور blade استفاده نشه
حالا سوالي كه برام پيش آمده اينه كه مثلاً سايت نمايش نرخ ارز خب بايد مثلاً از سايت بانك مركزي نرخ ارز رو با api بگيره رو در سايت نمايش بده و اگر از موتور blade استفاده نشه پس چطور ميتونيم اونو داخل سايت مثلاً جداول نمايش بدهيم؟
و اينكه كلاً ميشه هر بخش وب سايت مثلاً فروشگاهي رو با api پياده سازي كرد يا بايد از view ها براي نمايش هر بخش استفاده كرد؟
تشكر


ثبت پرسش جدید
moha li
تخصص : توسعه دهنده لاراول و Vue
@mohaligateway 3 سال پیش مطرح شد
1

سلام
ببینید هر سایتی یک بک اند داره و یک فرانت اند. در اکثر پروژه ها معمولا قسمت فرانت اند بر روی هاست بر روی پروژه تعریف می شود و بعد از پردازش صفحه درخواستی به مرورگر جهت نمایش ارسال می شود. لاراول blade هم از همین دست پردازش ها است. اما در برخی موارد مثل نرم افزار های موبایلی، خدمات متفرقه ارگان های مختلف و .... یک لینک رو جهت احراز هویت و تبادل اطلاعات در نظر می گیرن که به صورت json اطلاعات مبادله میشه. حالا شما برای وب سایت می تونید یک فرانت اند جداگانه ایجاد کنید و درخواست ها را از این فرانت اند به صورت درخواست های api به سرور ارسال کنید و جواب را دریافت کرده و بر روی مرورگر نمایش دهید.
@arminbeik


علی بیات
تخصص : توسعه دهنده ارشد وب
@ali.bayat 3 سال پیش مطرح شد
2

کمی به تعریفش دقت کنید
Application Programming Interface

api یا وب‌سرویس به کانال ارتباطی میگند که ۲ اپلیکیشن میتونند از طریقش با هم ارتباط برقرار کنند. مثلا

  • یک اپ موبایلی با سرویس بک اند
  • یک اپلیکیشن فرانت با سرویس بک اند
  • یک سرویس بک اند با دیگر سرویس بک اند

وب سرویس ها انواع مختلفی دارند که وب‌سرویس های Restful جدید تر هستند و بیشتر استفاده میشند.


آرمین
@arminbeik 3 سال پیش مطرح شد
0

@mohaligateway
براي من كه فقط ميخوام بك اند كار كنم و فرانت رو به صورت آماده و يا قالب آماده استفاده كنم بهترين روش بين اين دو كدوم هست؟
استفاده از blade يا api ؟
و مثلاً سايت فروشگاهي كه با api درخواست ها به سمت سرور ارسال شده چطور در لاراول كه از معماري mvc و موتور blade استفاده ميكنه نمايش داده ميشه ؟
تشكر


moha li
تخصص : توسعه دهنده لاراول و Vue
@mohaligateway 3 سال پیش مطرح شد
0

شما باید هر دو مورد رو یاد بگیرید. هم api و هم blade هر دو مورد به بک اند مربوط میشه. از blade شروع کنید و بعد از اون api رو هم یاد بگیرید.
@arminbeik


میلاد هدایت پور
تخصص : در حال پیشرفت
@miladparsi1070 3 سال پیش مطرح شد
2

@arminbeik
سلام دوست عزیز
مفهوم api بنظرم شما رو گیج کرده یکم
چیزه پیچیده ای نیست. شما همون پردازش های همیشگی رو توی کنترلر انجام میدی ولی ایندفعه به جای برگردوندن یک ویو، اطلاعات رو به صورت json برمیگردونی
حالا ادرس روت این فانکشن از کنترلر رو (که همون لینک میشه) در اختیاره اپلیکیشن گوشی قرار میدی و به این صورت شما در واقع یک api نوشتی و در اختیار اپلیکیشن قرار دادی
تعریف ساده api این میشه به نظرم
البته چالش های خودش رو هم داره


برای ارسال پاسخ لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام