جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۱۰ کتابخانه JavaScript و CSS‌ جالب - آبان ۹۷
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

۱۰ کتابخانه JavaScript و CSS‌ جالب - آبان ۹۷

هدف ما در راکت، این است که شما را با آخرین ابزار در توسعه وب بروز نگه داریم. به همین علت است که هر ماهه، ما مجموعه‌ای منتخب از بهترین منابعی که به آن‌ها بر خورده‌ایم و فکر می‌کنیم که ارزش وقت شما را دارند، برای شما منتشر می‌کنیم.

WatermelonDB

این ابزار یک دیتابیس نسل بعدی برای ساخت برنامه‌های React و React Native است. این دیتابیس به شدت سریع و مقیاس‌پذیر است، که صدها تا هزاران رکورد را می‌پذیرد. در Watermelon، هر چیزی فقط در هنگام نیاز بارگذاری می‌شود؛ پس فقط داده‌هایی که نیاز دارید را بارگذاری کنید. این دیتابیس بر پایه بنیاد SQLite ساخته شده‌ است و هم iOS و هم اندروید را پشتیبانی می‌کند.

Next.js

این ابزار یک فریم‌وورک سبک برای ساخت برنامه‌های استاتیک و رندر شده توسط سرور، با استفاده از JavaScript و React است. این فریم‌وورک، تقسیم کد خودکار برای بارگذاری صفحه، مسیریابی سمت کاربر ساده و پشتیبانی CSS داخلی را به همراه دارد. Next.js‌ موبایل دوست است و می‌تواند با استفاده از پلاگین‌ها سفارشی‌سازی شود.

GrapesJS

GrapesJS یک فریم‌وورک وب‌ساز متن باز برای ساخت الگوهای زیبا بدون نوشتن کد است. این فریم‌وورک تعداد زیادی امکانات را فراهم می‌کند که به شما کمک می‌کنند تا الگوها را سریع‌تر و ساده‌تر بسازید. مانند بلوک‌های Drag and Drop، استایل‌بندی نامحدود، مدیریت دارایی‌ها و...

Date-fns

یک کتابخانه JavaScript مدرن برای دستکاری تاریخ‌ها در مرورگر و Node.js. این کتابخانه به شدت ماژولار است و با Webpack، Browserify و Rollup به خوبی کار می‌کند، و همچنین از Flow و TypeScript پشتیبانی می‌کند. Date-fns به شدت کوچک و موثر بوده، و استفاده از آن ساده است.

Hasura GraphQL Engine

این ابزار یک سرور به شدت سریع و سبک GraphQL است که به شما APIهای GraphQL فوری و Realtime می‌دهد. این سرور کوئری‌های قدرتمندی برای آبجکت‌های تکی و چندتایی، رویدادها در هنگام تغییر دیتابیس و کنترل دسترسی دینامیک می‌دهد.

Tiptap

Tiptap یک ویرایشگر بدون رندر و غنی از متن برای Vue.js است. این ابزار به شدت قابل گسترش است و در آن چندین پکیج و افزونه برای وارد کردن قابلیت‌هایی مانند لینک‌ها، تصاویر، لیست‌های ToDo،‌جانگهدارها، برجسته‌سازی کد و... وجود دارد. شما همچنین می‌توانید داده‌های خود را در قالب HTML یا JSON خروجی بگیرید.

Strapi

این ابزار یک فریم‌وورک مدیریت محتوای متن باز برای ساخت APIهای امن و کارآمد، بدون زحمت زیاد است. این فریم‌وورک یک پنل مدیریت ظریف، قابل سفارشی‌سازی و قابل گسترش را به همراه دارد. Strapi بر پایه Node.js ساخته شده است، که باعث می‌شود بسیار موثر بوده و بتواند با هر فریم‌وورک Frontendای استفاده شود.

Cogear.js

یک مولد سایت استاتیک مدرن، ساخت شده با استفاده از Node.js بر پایه Webpack. این مولد متن باز است، کارایی پر سرعتی را فراهم می‌کند و با Vue.js، React یا هر فریم‌وورک Frontend مدرنی به خوبی کار می‌کند. Cogear.js شما را قادر می‌سازد تا از Markdown، Pug، EJS یا هر زبان نشانه‌گذاری کمپایل شده دیگری صفحات را تولید کنید و آن‌ها را از طریق FTP یا SFTP آپلود کنید.

Sqorn

Sqorn یک کتابخانه JavaScrippt برای ساخت کوئری‌های SQL است. این کتابخانه شما را قادر می‌سازد تا کوئری‌ها و زنجیر‌ه‌های پیچیده‌ای بسازید، آن‌ها را گسترش دهید و پیاده‌سازی کنید تا موارد پیچیده‌تری بسازید. Sqorn سینتکس پیچیده‌ای برای عملیات‌های CRUD رایج فراهم می‌کند و به شدت سریع است. این کتابخانه، کوئری‌های پارامتربندی شده‌ای برای جلوگیری از طزریق SQL تولید می‌کند.

Wiki.js

این ابزار یک برنامه Wiki مدرن و متن باز، بر پایه Node.js، Git و Markdown می‌باشد. Wiki.js یک ویرایشگر داخلی دارد که شما را قادر می‌سازد تا محتویات خود را در قالب Markdown بنویسید که به طور خودکار با مخزن Git شما همگام‌سازی می‌شود. این برنامه یک کنترل دسترسی و مدیریت دارای مجتمع دارد و واقعا سبک می‌باشد. همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که با منابع CPU کم کار کند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید