۱۰ افزونه بسیار مفید وردپرس که کمتر شناخته شده اند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

۱۰ افزونه بسیار مفید وردپرس که کمتر شناخته شده اند

هر کدام از طراحان وبی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند،کار با تعداد معینی از افزونه های وردپرس را بلد هستند و با آنها کار کرده اند. اکثر کاربران پلاگین های خوب را با توسعه دهنده های معروف آنها می شناسند، اما در این بین افزونه هایی نیز وجود دارند که از یک پروژه کوچک تشکیل شده اند و آرام آرام در حال پیشرفت هستند. امروز در این مقاله می خواهیم راجب به ۱۰ افزونه ای حرف بزنیم که کمتر در بین طراحان استفاده شده و کمتر با آن آشنایی دارند. مطابق با آمار مخزن وردپرس این افزونه ها روی بیشتر از ۵۰ هزار وبسایت فعال هستند. جدای از این ارقام، این افزونه ها واقعا کارا و مفید هستند! 

 Advanced Custom Fields: Font Awesome

این افزونه از دو آیتم مورد علاقه من تشکیل شده است. یک فیلدهایی که قابلیت شخصی سازی دارند و دو استفاده از فونت Awesome که به شما اجازه می دهد از آیکن های زیبایی استفاده کنید. با استفاده از این افزونه شما می توانید فیلد انتخابی برای کاربران ایجاد کنید که از طریق آن بتوانند یک آیکن را انتخاب کنند و از طریق فرم های مختلف آن را برای شما برگشت دهند. 

Ajax Load More – Infinite Scroll


کارهای زیادی را می توانید با این افزونه انجام دهید، بخصوص که می توان ویژگی های جدیدی را نیز به  افزونه اضافه کنید. با استفاده از این افزونه می توانید در صفحات مختلف وبسایت وردپرسی تان «نوشته ها، برگه ها، پست های فرمت بندی شده، صفحات آرشیو و...» اسکرول بی نهایت را تعبیه کنید. همچنین این افزونه از قابلیت شورت کد نیز بهره می گیرید.

Ajax Search Lite

برای ساختن فرم های جستجو زنده بهترین افزونه وردپرسی این آیتم است. جستجو زنده بدین معناست که کاربر بدون ورود به صفحه دیگری بتواند نتایج جستجوی خود را مشاهده کند. این کار بسیار بهینه و کاراست از طرفی هم این کار http request ها را کاهش می دهد، که خود باعث بالا رفتن سرعت وبسایت می شود. در این افزونه حتی می شود تصاویر مربوط به جستجو را به صورت زنده مشاهده نمود.

Customizer Export/Import

مطمئنا تا به حال با بخش شخصی سازی پوسته وردپرس کار کرده اید. می دانید که از این طریق می شود تنظیمات زیادی را در وبسایت تغییر داد. «البته بستگی دارد به پوسته» حال فکرش را بکنید می خواهید تمام تنظیمات این بخش را به وبسایت دیگری با همان قالب منتقل بکنید. مطمئنا کار منطقی نخواهد بود اگر شما به صورت دستی این کار را انجام دهید. با استفاده از این افزونه می تواند از بخش شخصی سازی در پنل وردپرسی فایل خروجی بگیرید و در طرف دیگر فایل را درون سازی نمایید.

Import users from CSV with meta

از طریق این افزونه می توانید کاربران جدیدی را به وبسایت وردپرسی تان از یک راه جدید اضافه کنید. زمانی که شما اطلاعات کاربرانتان را در فایل CSV ذخیره کرده اید و نمی خواهید آنها را تک به تک و دستی وارد وردپرس کنید، می توانید از طریق این افزونه کارتان را انجام دهید. علاوه بر این می شود از طریق این افزونه متاهای دیگری را به کاربران اضافه کنید.

jQuery Responsive Select Menu

ساختن منوهای انتخابی کاری ساده است. اما برای افرادی که به کدنویسی آشنایی ندارد و یا می خواهند در سریعترین زمان ممکن یک منوی انتخابی درست کنند شاید کدنویسی خیلی منطقی نباشد. از طرفی واکنشگرا کردن منوهای انتخابی خود مشکل دیگری است. افزونه jQuery Responsive Select Menu به شما این امکان را می دهد که به صورت ساده و سریعی منو مورد نظرتان را بسازید.

SB Child List

با استفاده از این افزونه می توانید طبقه بندی بهتری را برای مطالب خود ایجاد کنید. ساختار درختی که می توانید از برگه ها و نوشته ها بسازید به بازدید کنندگان شما این امکان را می دهد که بتوانند بهتر مطالب وبسایت شما را مطالعه کنند و کمتر سردرگم شوند. این افزونه بسیار ساده و در عین حال مفید است. برای کار با این افزونه می توانید از شورت کدهای تعبیه شده استفاده نمایید.

Strong Testimonials

بعضی از اوقات وقتی سرویسی را به مشتری ها ارائه می دهید، دوست دارید که نقطه نظر آنها درباره سرویس خودتان را بدانید و آن را در وبسایت به نمایش بگذارید. برای این کار می توانید از این افزونه استفاده کنید. افزونه بسیار منعطف است و می تواند با دسته بندی و… ارتباط برقرار کند.

Weather Underground

شاید بخواهید در وبسایت خودتان اطلاعات هواشناسی را نشان دهید. مکان محلی خودتان را انتخاب کنید، و در بین قالبهای نمایشی مختلف گزینه ای را انتخاب کنید و در نتیجه در قسمتی از وبسایت خودتان آن را نمایش دهید. 

WPFront Notification Bar

می توانید از طریق این افزونه یک نوار هشدار را در بالای وبسایت خود مهیا سازید. برای اعلان های سایت و موارد مهمی که نیاز به گفتن به کاربرانتان دارید این مورد می تواند بسیار خوب و کاربردی باشد.

در پایان

افزونه های وردپرسی زیادی در مخزن وردپرس وجود دارد. می توانید با بازدید از وبسایت wordpress.org تعداد زیادی از آنها را مشاهده کنید. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات