۱۰ کتابخانه قدرتمند انیمیشن در CSS3 برای افکت‌های حرکتی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۱۰ کتابخانه قدرتمند انیمیشن در CSS3 برای افکت‌های حرکتی

در طراحی وب، تصاویر از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند و برای تحقق نیازهای مختلف بازاریابی و تبلیغاتی، صاحبان وبسایت مفید هستند. همچنین در صفحات محصول، صفحات فرود، وبلاگ‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، آرم‌ها، بنرها و سایر واسطه‌های بازاریابی استفاده می‌شوند. تصاویر جالب به تقویت جذابیت بصری رابط کاربری انواع مختلف وبسایت‌ها مانند وبسایت‌های مسافرتی، شرکتی، تجارت الکترونیکی و نمونه کارها کمک می‌کند.

با ظهور ابزارهای مدرن، می‌توان جلوه‌های مختلف انیمیشن و ترنزیشن را روی تصاویر اعمال کرد که باعث بهبود تجربه کلی کاربر از یک وب سایت یا برنامه موبایل می‌شود. فناوری‌های مدرن توسعه وب مانند JavaScript ، HTML5 و CSS3 به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا جلوه‌های مختلف تصویری را ایجاد کرده و جلوه‌های مختلف را روی عناصر مختلف رابط کاربری یک وبسایت تغییر دهند. ما مجموعه‌ای از کتابخانه‌ها را داریم که می‌توانند جلوه‌های مدرن را در طراحی وب بگنجانند. مانند Parallax Scrolling، Modal Windows، GIF، Animation و موارد دیگر.

افکت hover تصاویر یک روش محبوب در طراحی وبسایت است و در صفحات وب خاصی مانند توضیحات محصول، اوراق بهادار، اخبار و ... کاملاً بی نظیر است. با استفاده از CSS3، طراحان وب می‌توانند افکت hover تصویر را در سبک‌های مختلف اعمال کنند. استفاده از jQuery ضروری نیست، زیرا افکت‌های hover و ترنزیشن می‌توانند با کمک CSS3 حاصل شوند. علاوه بر این، استفاده از CSS3 میانگین زمان بارگذاری یک صفحه وب را نسبت به jQuery کاهش می‌دهد.

در اینجا ما برخی از منابع پر طرفدار برای اجرای جلوه‌های تصویربرداری با استفاده از CSS3 را آورده‌ایم. طراحان وب که به دنبال آزمایش جلوه‌های عکس‌برداری از تصاویر هستند، باید این لیست را بررسی کرده و کتابخانه‌های مناسب CSS3 را برای اجرای انواع مختلفی از افکت hover و ترنزیشن برای تصاویر پیدا کنند.

۱. iHover

۱۰ کتابخانه قدرتمند انیمیشن در CSS3 برای افکت‌های حرکتی

iHover مجموعه‌ای از فایل‌های CSS3 است که به طراحان وب این امکان را می‌دهد تا افکت‌های hover هوشمند را برای تصاویر به کار گیرند و ضمنا از نمایش زیرنویس تصاویر نیز استفاده کنند. این مجموعه شامل 35 جلوه تصویری که 20 مورد به صورت دایره‌ای و 15 مورد به صورت مربع بند انگشتی است که با Scss CSS ساخته شده و دارای کد ماژولار است و از Bootstrap 3 پشتیبانی می‌کند. همچنین شامل انواع مختلفی از افکت‌ها مانند آشکار کردن بالا و پایین، آشکار کردن چپ و راست، محو شدن، فشار به بالا و پایین و امکانات دیگر است.

۲. Imagehover.css

۱۰ کتابخانه قدرتمند انیمیشن در CSS3 برای افکت‌های حرکتی

Imagehover.css یک کتابخانه CSS افکت hover تصویر است که 44 اثر جاذبه تصویری رایگان ارائه می‌دهد. این کتابخانه CSS بسیار سبک است و حجم آن فقط 19 کیلوبایت است که به عنوان یک سرویس پریمیوم موجود است و شامل 216 اثر می‌باشد. Imagehover.css از انواع مدرن جلوه‌های پویش تصویر از جمله بزرگ‌نمایی در سبک‌های افقی / عمودی ، تاری، زوم کردن راست / چپ، اسلاید سمت راست / چپ، لولای بالا / پایین و ... پشتیبانی می‌کند.

۳. Hover.css

۱۰ کتابخانه قدرتمند انیمیشن در CSS3 برای افکت‌های حرکتی

Hover.css بسته‌ای از افکت‌های شناور و ترنزیشن CSS3 است که می‌تواند روی عناصر مختلف رابط کاربری مانند تصاویر، نمادها، دکمه‌ها، آرم‌ها و ... اعمال شود. این بسته شامل بیش از 100 افکت است مثل 2D transitions، border transitions، page curls، shadow effects، glow effects، background transitions و ... است. این کتابخانه از مرورگرهای مدرن و همچنین تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها پشتیبانی می‌کند.

۴. Image Hover Effects

۱۰ کتابخانه قدرتمند انیمیشن در CSS3 برای افکت‌های حرکتی

Image Hover Effects یک کتابخانه مدرن از افکت‌های تصویری است که هم با Bootstrap و هم بدون آن کار می‌کند. این کتابخانه شامل 14 افکت مختلف به همراه کد HTML و CSS است. شامل برخی از افکت‌های گوناگون مانند شناور، تأثیر پوشش، انتقال پس زمینه، چرخش و ... است. Hover Effects از جلوه‌هایی در طراحی واکنش‌گرا نیز پشتیبانی می‌کند.

۵. Image Caption Hover Animation

۱۰ کتابخانه قدرتمند انیمیشن در CSS3 برای افکت‌های حرکتی

Image Caption Hover Animation یک منبع مناسب برای طراحانی است که به دنبال اضافه کردن جلوه‌های انیمیشن زیرنویس خیره کننده هستند. این کتابخانه از افکت‌های ترنزیشن CSS3 و قوانین انیمیشن استفاده می‌کند و از مرورگرهای مدرن نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. 4 افکت مختلف از جمله بزرگ‌نمایی، فشار به بالا، آشکار شدن و انتقال پس‌زمینه را ارائه می‌دهد.

۶. Animatia

۱۰ کتابخانه قدرتمند انیمیشن در CSS3 برای افکت‌های حرکتی

Animatia ساخته شرکت Pixel یک پکیج عالی از جلوه‌های انیمیشن شناور تصویر است که توسط CSS3 ایجاد شده است. این مجموعه شامل بیش از 115 افکت شناور منحصر به فرد کاملا واکنشگرا در 6 گروه مختلف است. این افکت‌ها را می‌توان برای دکمه‌ها، زیرنویس‌ها، تصاویر، لوگوهای رسانه‌های اجتماعی و جلوه‌های روکش استفاده کرد. با Animatia می‌توان برخی از جلوه‌های منحصر به فرد انیمیشن و تصویر زمینه را در وبسایت‌ها یا برنامه‌های مدرن استفاده کرد.

۷. InContent

۱۰ کتابخانه قدرتمند انیمیشن در CSS3 برای افکت‌های حرکتی

InContent یک لایه شبکه‌ای تصاویر متحرک با افکت‌های زیرنویس شناور مبتنی بر CSS3 است که با استفاده از LESS / SAAS ساخته شده و از مرورگرهای مدرن نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین برای ایجاد یک گالری تصاویر متحرک مناسب است. InContent از انیمیشن مدرن CSS3 بهره می‌گیرد و افکت‌ها را تغییر می‌دهد تا 12 سبک منحصر به فرد را در جلوه‌های نشانگر عنوان مانند باز کردن بالا / پایین، باز کردن چپ / راست، چرخش داخل / بیرون و بالا به پایین فراهم کند.

۸. ۱۰Easy Image Hover Effects

۱۰ کتابخانه قدرتمند انیمیشن در CSS3 برای افکت‌های حرکتی

این منبع طراحی CSS3 بسیار مناسب برای استفاده از برخی افکت‌های منحصر به فرد شناور برای تصاویر است. این مجموعه شامل ۱۰ اثر مختلف تصویر زمینه شناور است که همراه با کد و مستندات HTML / CSS مربوطه ارائه می‌شوند. این جلوه‌ها شامل بزرگ‌نمایی، صفحه جانبی، تابه عمودی، چرخش، شیب، تیرگی و موارد دیگر است. با استفاده از این افکت‌های شناور فانتزی می‌توانید یک حس بصری پویا را برای تصاویر خود ایجاد کنید.

۹. Examples of CSS Hover Effects

۱۰ کتابخانه قدرتمند انیمیشن در CSS3 برای افکت‌های حرکتی

این یک منبع مفید دیگر برای اجرای جلوه‌های CSS است که می‌تواند به طراحان اجازه دهد توضیحات و شرح تصاویر را به روشی منحصر به فرد نمایش دهند. این مجموعه شامل ۵ اثر مختلف هاور از جمله زیرنویس و نور است که نشان داده می‌شود و رول می‌شود. این افکت‌های شناور را می‌توان به تصاویر در وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها اعمال کرد.

۱۰. Circle Hover Effects

۱۰ کتابخانه قدرتمند انیمیشن در CSS3 برای افکت‌های حرکتی

طراحان علاقمند به ترفندهای خلاقانه برای اعمال افکت CSS باید حتما این منبع را بررسی کنند. Circle Hover Effects ۷ افکت شناور ویژه‌ای را برای تصاویر کوچک به شکل مدور ارائه می‌دهد. این مجموعه شامل جلوه‌های انتقال مختلف برای تصاویر و متن است که می‌تواند برای پروژه‌های مختلف از جمله تصاویر محصولات بر روی پوستر استفاده شود.

نتیجه گیری

كتابخانه‌های CSS3 برای طراحان وب به منظور دستيابي به برخي از افکت‌های انتقال و انيميشن براي عناصر مختلف UI كاملا مفيد است. این كتابخانه‌ها برای ایجاد جلوه‌های پویش تصویر، نمونه‌ای كامل را در اختیار دارند. اگر از کتابخانه های CSS3 دیگری استفاده کرده‌اید یا می‌خواهید یادآوری کنید، می‌توانید آن‌ها را در بخش نظرات ذکر کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید