۱۰ تا از چیزهایی که در مورد فریلنسری نمی‌دانید اما باید از آن‌ها مطلع باشید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۱۰ تا از چیزهایی که در مورد فریلنسری نمی‌دانید اما باید از آن‌ها مطلع باشید

مهم نیست که خودتان را یک پیمانکار مستقل، فریلنسر و یا هر چیز دیگری خطاب کنید، این روزها افراد بیشتری به صورت فریلنسر کار می‌کنند. اگر شما قصد دارید تا رئیس خودتان باشید یا فقط تصمیم دارید تا با فریلنسرها کار کنید، موضوعاتی وجود دارند که باید درباره‌ی این شغل بدانید.

۱۰ تا از چیزهایی که در مورد فریلنسری نمی‌دانید اما باید از آن‌ها مطلع باشید

۱. همه دوست ندارند که فریلنسر خطاب شوند

آندریا روتوندو، مدیر پروژه و سردبیر مقاله در شهر نیویورک آرزو می‌کند که پیمانکاران مستقل بیشتری به جای فریلنسر بودن، مالک کسب و کار کوچک خود باشند. او می‌گوید:« بسیاری از افراد با شنیدن کلمه فریلنسر به پیشخدمتی فکر می‌کنند که مطابق دستورات، کاری را انجام می‌دهد و یا فریلنسرها را ماموران فروش بیمه‌ای تصور می‌کنند که آخر هفته یک رمان می‌نویسند. اینکه خودتان را یک کارآفرین بدانید و تجارت خود را مثل وسیله‌ای فرض کنید که می‌تواند شما را به سمت جلو حرکت دهد، مهمترین پارامتر در موفقیت است.»

۲. آزادیِ بی نظم از ما درخواست‌هایی را خواهد کرد

طی یک بررسی مشخص شد که ۷۶ درصد از افرادی که مورد آزمایش قرار گرفته بودند این کار را با قدرت انتخاب و اراده خود انجام می‌دهند. البته مرتب کردن کتاب‌هایمان و سر و کله زدن با دستمزدهای بی ثبات، می‌تواند نوعی مانع در پیشرفت به نظر برسد. در حقیقت ما از این هیجان اتفاقات لذت می‌بریم. طی یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۵ که توسط اتحادیه Upwork و Freelancers انجام شده بود، مشخص شد که ۶۰ درصد از افراد با اختیار و انتخاب خودشان به فریلنسری روی آوردند. این رقم نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش پیدا کرده است. ۵۰ درصد از فریلنسرها بدون توجه به حقوق خود، به شغل‌های قبلی خود برنمی‌گردند. در عین حال، پیمانکاران مستقل می‌خواهند توسط مشتریان جدی گرفته شوند. حرف آن‌ها این است:« حقوق ما را به موقع پرداخت کنید و به زمان گرانبهای ما احترام بگذارید.»

۳. فریلنسرها فقط از نوع خلاق نیستند

تجارت‌ها اغلب برای ارائه خدمات خود با هنرمندان و طراحان همکاری می‌کنند اما فرصت‌های زیادی برای فریلنسرهایی که در زمینه‌های روزنامه نگاری، موسیقی، مدیریت پروژه، متخصص IT و حسابداری فعالیت دارند وجود دارد. این‌ها تنها نمونه‌های کمی از صنعت‌هایی است که فریلنسرها در آن حضور دارند. در واقع هر سرویسی را که یک تجارت در نظر داشته باشد می‌توان با فریلنسرها عملی کرد.

۴. ما به اشتراک گذاشتن را دوست داریم

ون گلیچکا، تصویرگر و مدیر خلاق در دستاورد اخیر خود به نام "How Design Conference" با تعدادی از طراحان مصاحبه کرد و متوجه شد که آن‌ها با اینکه در جایی استخدام نشده بودند اما آثار خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشتند. او می‌گوید:« آن‌ها به این صورت بیشتر کارهایشان را تحویل می‌گیرند.» این کار روشی جدید برای کار کردن و سفارش گرفتن است. نتایج نظرسنجی با این موضوع مطابقت دارد زیرا ۶۵ درصد گزارش داده‌اند که به طور مرتب از رسانه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند. بیشتر فریلنسرها رسانه‌های اجتماعی را جزو عاملی مهم در کارهایشان قرار داده‌اند.

۵. فشار روش زندگی کردن ماست

ما برای دستیابی به پروژه‌های جدید باید دائماً خودمان را بازاریابی کنیم. لوومیس می‌گوید:« اگر از بازاریابی متنفر هستید و تمام کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که داستان بنویسید و به مسائل تجاری فکر نکنید، در یک شغل کارمندی موفق‌تر خواهید بود.»

روتوندو هشدار می‌دهد که فریلنسرها باید تمام جوانب تجارت را جدی بگیرند. او می‌گوید:« این به معنای اختصاص دادن زمانی به بازاریابی، انجام کارهای اداری و خدمات رسانی به مشتریان است. یک فرد به راحتی می‌تواند وارد چرخه‌ای شود که تنها بر روی هنر تمرکز داشته باشد اما در حقیقت این نوع تمرکز می‌تواند به شما آسیب برساند.»

۶. ما در بسیاری از کارها خوب هستیم

جنی فیپس، فریلنسری است که در فلوریدا اقامت دارد و قبل از اینکه ۲۰ سال از عمرش را تمام وقت صرف فریلنسری کند، ۱۵ سال به عنوان سردبیر در صنعت روزنامه نگاری کار کرد. او می‌گوید:« این تغییر، یک "جهش بزرگ" نبود.» تجربیات قبلی می‌تواند برای فریلنسرها یک سرمایه بزرگ به حساب بیاید زیرا این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا به تمام مواردی که در تولید محصول و یا ایجاد خدمات نقش دارد پی ببرند. اگرچه برخی از فریلسنرها ترجیح می‌دهند در یک سرویس یا صنعت خاص تخصص داشته باشند، روتوندو که قبل از تمام این ماجراها در زمینه انتشار کتاب کار می‌کرد، دوست دارد تمام این کارها را انجام دهد. او می‌گوید:« اگر پروژه‌های شما نیازمند مهارت‌های گوناگون و زیادی باشد، دلسرد نشدن از کار کردن نیز آسانتر خواهد شد.»

۷. کارهای شبکه‌ای هنوز هم به حساب می‌آیند

اگر تنها هستید، وقت بگذارید و کمی سرگرم شوید. تفریح کردن را از خودتان دریغ نکنید. لی اینگرام، فریلنسر و نویسنده می‌گوید:« شما باید واقعا خودتان را در معرض دید قرار دهید و با دیگران گفتگو داشته باشید چون اگر مانند من در خانه مشغول به کار باشید، یعنی تمام روز را تنها خواهید بود.»

الیما لومیس، یک فریلنسر روزنامه نگار از هاوایی است که فکر می‌کرد هنگام شروع کار، ملاقات کردن با سردبیران مجله می‌تواند با اهمیت باشد اما در نهایت متوجه شد پیدا کردن همکارانی نویسنده می‌تواند مفیدتر واقع شود. او می‌گوید:« به لطف راهنمایی‌ها و ارجاع‌هایی که از دوستان نویسنده خود دریافت کردم، کارهای بسیار زیادی به من داده شد.»

۸. پول در فکر و ذهن ماست

علی رغم داشتن یک تجارت خوب و درآمدی مناسب، گلیچکا می‌گوید که هنوز هم ذهنیتی برای بقا در سر دارد. از آنجای که فریلنسرها می‌توانند نرخ‌های خود را تعیین کنند، بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند که چه زمانی باید کارهای کم درآمد را کنار بگذارند چون می‌ترسند در آن زمان با مشکلات مالی روبرو شوند. روتوندو می‌گوید:« اینکه بتوانید در ابتدای کار فریلنسری، مشتری‌های درستی را پرورش دهید و کاری کنید تا موقعیت شغلی‌تان در همان جایگاهی قرار گیرد که دلتان می‌خواهد، بسیار اهمیت دارد. شما می‌توانید شغلی را انتخاب کنید که درآمد بسیار کمی را برایتان به همراه داشته باشد و یا می‌توانید از زمانی که در اختیار دارید در جهت شبکه‌ای کار کردن استفاده کنید و خودتان را به مشتریانی معرفی کنید که بتوانند شما را به سطوح بالاتری ببرند.

۹. ما جوان هستیم (حداقل از نظر قلبی)

مطمئنا، افراد بسیار زیادی وجود دارند که از رئیس خودشان بودن لذت می‌برند اما طی مطالعاتی که توسط Pwc انجام شده است نشان می‌دهد که افراد ۵۰ ساله و بالاتر، تقریباً دو برابر بیشتر از افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله تمایل به فریلنسر بودن را دارا هستند. (شاید این به این دلیل است که کارهای سنتی نسبت به گذشته انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می‌دهند.)

۱۰. همه‌ی ما هنرمندانی گرسنه نیستیم

دیوید گیر، برای داشتن امنیت مالی به کارهای فریلنسری روی آورد. به عنوان فریلنسری که می‌تواند مشتری‌ها را اخراج کند یا اینکه حتی خودش پس زده شود، ممکن است درآمد خود را کمی از دست بدهید اما همیشه می‌توانید با کار کردن با یک مشتری دیگر این درآمد از دست رفته را جبران کنید. او می‌گوید:« اگر می‌خواهید درآمد بیشتری کسب کنید، با فریلنسر شدن این کار شدنی است چون هیچ کارمندی نیست که شما را گزارش دهد، هیچ سقفی برای میزان درآمد شما وجود ندارد و خبری از پرداخت حقوق به کارمندان و یا مالیات نیز وجود ندارد. این شما هستید که می‌توانید تصمیم بگیرید بیشتر کار کنید یا نرخ خود را بالا ببرید.»\

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات