15 علامتی که نشان می دهد احتمالا شما طراح هستید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

15 علامتی که نشان می دهد احتمالا شما طراح هستید

آیا تا به حال به رفتارهای و کلیشه های یک طراح دقت کرده‌اید؟ بسیاری از اوقات یک طراح برای مدت طولانی صرفا از یک رنگ لباس استفاده می کند و یا اینکه با افراد شوخ و طنز دوستی نمی کند. جدای از اینها ممکن است موارد دیگری نیز وجود داشته باشد. با این حال ویژگی ها و رفتارهایی وجود دارد که تمایز یک طراح با بقیه مردم را نشان می دهد. در این مقاله قصد داریم تا به ۱۵ مورد از این ویژگی ها بپردازیم. آنها را زیر نظر بگیرید و بگویید که چند مورد این لیست به شما مربوط می شود؟

۱. شما یک حرف مورد علاقه دارید.

هر طراحی در زندگی خود به یک حرف خاص علاقه بسیاری دارد و آن را با شکل و استایل های متفاوتی رسم می کند. (البته این حالت می تواند از تلفیق چند حرف با هم و استفاده از علامت های خاصی مانند & و … نیز اتفاق بیافتد ). نکته مهم این قضیه زمانی است که شما می خواهید به صورت خاص و انحصارگونه‌ای از آن کاراکتر یا حرف در طراحی خود استفاده کنید.

۲. از شام خوردن در رستوران بخاطر تایپوگرافی منو غذا خوشتان نمی‌آید.

منو غذا به نظر‌تان ترسناک و عجیب می‌آید. نوع انتخاب ها گنگ هستند. و در نهایت غذا در دهانتان مزه خوبی نمی دهد. آیا واقعا غذا بد است یا به این خاطر که تایپوگرافی غذا در منو بد بود، از آن خوشتان نمی‌آید؟

۳. فضای خالی هوشمندانه، روزتان را می‌سازد.

اولین باری را که به لوگو FedEX نگاه کردید را به خاطر بیاورید، آیا اولین بار به حروف نگاه‌تان جلب شد یا به صورت دختران داخل لوگو؟ مطمئنا متفاوت است. طراحان برای دیدن همچنین چیزهایی واقعا مشتاق هستند و از آن لذت می برند. جدای از آن طراحان همیشه به دنبال چیزهای ساده می گردند.

۴. می خواهید فاصله‌ی هرچیزی را کمتر کنید.

یکی از ویژگی هایی که اغلب طراحان دارند این است که می خواهند فاصله هر چیزی را در یک شکل کامل کمتر بکنند. علامت های راهنمایی رانندگی، کلماتی که در ایمیل ها می نویسند و چیزهای دیگر. واقعا چرا همه چیز اشتباه به نظر می رسد؟

۵. شما یک شرکت را از روی کارت‌شان قضاوت می ‌کنید.

۶. طراحی را در همه جا مشاهده می‌کنید.

طراحی تنها چیزی نیست که شما انجام می دهید. بیشتر اوقات شما آن را می بینید. فقط بعضی اوقات است که شما آن را می سازید. احتمال دارد که یک المان طراحی زیبا را در یک بشقاب فروشگاه خرید مشاهده کنید و یا یک فیلم جذاب و … . تمام این المان ها و طراحی ها می توانند در ذهن شما مسئله‌ای ایجاد کنند. مسئله‌ای که در کار طراحی خودتان می توانید از آنها به عنوان دستیار استفاده کنید. 

۷. شما نوشیدنی ها را فقط برای برچسب‌شان می خرید.

برخی از باحالترین و جذاب ترین طرح های گرافیکی را هر روزه می توان از طریق شرکت های مختلفی که نوشیدنی به بازار عرضه می کنند، ببیند. از لوگو روی بطری گرفته تا المان های مختلف دیگر، تمام اینها باعث می شود شما علاقه زیادی به خریدن آن بطری بکنید. در حقیقت این بطری ها مجموعه‌ای از چیزهای هنری هستند.

۸. شما مجموعه‌ای از دفترهای زیبا دارید.

صادق باشید چند دفتر نقاشی و دفترهایی از این دست دارید؟ من به شخصه در حال حاضر ۴ دفتر از این دست روی میزم دارم. فقط نمی‌دانم چرا بیشتر اوقات تا وقتی که ایده جدیدی به ذهن‌مان می آید پیدا کردن آن دفتر ها سخت است. در نهایت بیشتر اوقات این حالت باعث می شود که ایده‌ از سر ما بپرد. البته در نظر داشته باشید که هر طراحی همزمان با داشتن چندین دفتر مختلف قلم ها و خودکارهای مختلفی نیز دارد.

۹. در لیست آرزوهای آمازون‌تان احتمالا چیزهایی از جنس فانتون پیدا می شود.

احتمالا صراحتا این آرزو را بیان نکنید، اما من به شخصه بسیار علاقه دارم که لیوان از جنس فانتون داشته باشم. اما مطمئنا دوست دارید که یکی به صورت هدیه برای‌تان از این موارد برای شما بیاورد. همین الان لیست خود را چک کنید ببینید چند کالا را پیدا می کنید که از فانتون ساخته شده باشد.

۱۰. قهوه در لیست غذاها قرار دارد.

شاید واقعا ندانید که دقیقا چه زمانی بیشترین فعالیت های خلاقانه را انجام داده‌اید در حقیقت از این مسئله بیشتر اوقات خبر ندارید. بعضی از اوقات ساعت ۵ عصر بوده بعضی وقت ها ساعت ۹ بوده است. اما چیزی که همیشه در کنار کارتان حضور داشته است، مطمئنا قهوه بوده. پس اگر چند حلقه قهوه‌ای روی کاغذتان پیدا کردید، متعجب نشوید. 

۱۱. مطمئن میدانید که رنگ فیروزه‌ای با رنگ آسمان متفاوت است.

قطعا در رابطه با رنگین کمان و تعداد رنگ های آن در مدارس چیزهایی یاد گرفته‌ایم. البته در دنیای طراحی تعداد رنگ ها بسیار بیشتر و بیشتر هستند. باید اشاره‌ای هم کرد که این تعدد رنگ ها صرفا در اثر مخلوط کردن آنها بدست می‌آید. ولی به عنوان یک طراح شما باید بتوانید که رنگ های مختلف را از همدیگر تشخیص دهید به خصوص رنگ هایی که بسیار به همدیگر شبیه هستند. اگر این اتفاق نیافتد مطمئن باشید که در کارهای طراحی‌تان ناهماهنگی به وجود می آید.

۱۲. شما المان های طراحی جمع آوری می کنید.

احتمالا در کامپیوترتان پوشه تحت نام المان های طراحی و چیزهایی از این قبیل وجود دارد که بسیاری از اوقت از آن استفاده می کنید. از تایپ‌فیس های مختلف گرفته، تا الگوهای پترن و چیزهایی از این قبیل. خواه که از آنها استفاده کنید و یا نه، مطمئن هستم که هیچوقت آنها را در سطل زباله نمی‌اندازید.

۱۳. مکان فروش لوازم هنری، مکان مورد علاقه شماست.

هیچ چیز مانند باز کردن جعبه‌ای جدید از مداد و یا خودکار نیست. همیشه از اینکار لذت می برم. تصور آن را بکنید که به یک فروشگاه عرضه لوازم هنری و … می روید در حالی که دوستتان دیگر صبر ماندن ندارد.

۱۴. شما راه حل‌ها را می‌بینید در صورتی که بقیه صرفا مشکلات را می‌بینند .

یکی از چیزهایی که باید به آن دقت کنید این است که شما به عنوان یک طراح در واقع یک حل کننده مشکل نیز هستید. فقط تصورش را بکنید هر پروژه‌ای که شما طراحی می کنید در حل کردن یک معما اصلی نقش دارد. دقیقا باید در نظر داشته باشید که به عنوان یک طراح این ویژگی باید در طبیعت شما باشد و همین که با مشکلات روبرو می شوید، خرد و عقل تجزیه و تحلیل آن برای بدست آوردن راه حل را داشته باشید.

۱۵. شما می خواهید هر چیزی در جای معین خود قرار گیرد.

شما روی یک سیستم شبکه بندی شده و با قاعده طراحی می‌کنید. مطمئنا در این سیستم هر جزء و مسئله‌ای را براساس نقاط پیکسلی می توانید بررسی کنید. وجود توازن و هارمونی در کارهای شما بسیار مهم است. از کارهای مربوط به شرکت گرفته تا کتابهای داخل خانه‌تان و لباس های داخل کمد، همه چیز باید مرتب و دسته بندی شده قرار بگیرد. 

در پایان

ممکن است هر طراحی برای خود از یکسری قواعد و ویژگی ها در زندگی برخوردار باشد. در این مقاله به ۱۵ مورد از مواردی اشاره کردیم که بیشتر طراحان با آنها مواجه هستند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات