39 ابزار و اپلیکیشن برای طراحان فریلنسر
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 17 دقیقه

39 ابزار و اپلیکیشن برای طراحان فریلنسر

زندگی یک فریلسنر همواره پر از فراز و نشیب است. با استفاده از این مجموعه اپلیکیشن و ابزار شما به عنوان یک فریلنسر می‌توانید خیلی از موارد را مدیریت کنید.

بهترین ابزارهای مدیریت زمان

به عنوان یک فریلنسر زمان یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین دارایی‌های شماست. بنابراین داشتن یک مجموعه ابزار که به شما کمک می‌کند تا مدیریت و ردیابی بهتری از زمان را داشته باشید بسیار مهم است.

Timely

Timely یک ابزار برای مدیریت و پیگیری زمان است. این ابزار به شما قابلیتی را می‌دهد تا بتوانید هفته‌تان را برنامه‌ریزی کنید، همچنین قابلیت ردیابی و پیگیری زمان در پروژه‌تان را داشته باشید. من همیشه از Timely زمانی استفاده می‌کنم که روی پروژه‌ای در حال کار باشم و آن نیاز به پیگیری زمانی و مشاهده تغییرات آن داشته باشد. این ابزار به من دید بسیار خوبی در رابطه با زمانی که برای یک پروژه و در طول یک هفته صرف کرده‌ام را می‌دهد.

Harvest

یکی از پایدارترین و قابل اعتمادترین ابزارهایی که برای ردیابی و پیگیری زمانی پیدا کرده‌ام، Harvest است. به لطف سادگی رابط کاربری، کار با این ابزار ساده است. همچنین می‌توانید به صورت مستقیم در این ابزار برای مشتریان‌تان فاکتور ارسال کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این ابزار قابلیت ادغام شدن با دیگر اپلیکیشن‌های معروف مانند Asena، Trello، ‌Basecamp و... است. 

Toggl

می‌توان Toggl را به عنوان یکی از ساده‌ترین ابزارهای پیگیری و ردیابی زمانی شناخت. اگر نمی‌خواهید که با روندهای پیاده‌سازی پیچیده و زمان بر تعامل داشته باشید پس مطمئنا این ابزار می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. با استفاده از این ابزار به یک تایمر ساده به خوبی دسترسی دارید.

Freelancy

ابزارهای مربوط به ردیابی زمانی که تا به اینجای کار معرفی کردم، روی یک موضوع تمرکز بیشتری گذاشته‌اند، اما Freelancy را می‌توان به عنوان یک ابزار کامل که در آن همه چیز پیاده‌سازی شده است شناخت. با استفاده از این اپلیکیشن به ابزارها و کاربردهایی مانند ردیابی زمانی، مدیریت پروژه و فاکتورگیری و... دسترسی کاملی دارید.

بهترین ابزارهای مربوط به امور مالی

درست مانند دیگر تجارت‌ها، فریلنسری نیز پول‌های دریافتی، جریانات مالی و مالیات‌های مربوط به خود را دارد. مدیریت تمام این موارد بدون داشتن یک دپارتمان یا افراد متخصص این زمینه باید انجام شود. 

خوشبختانه ما ابزارهای بسیار مفید و کمکی را پیدا کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بهتر مسائل تجاری را مدیریت کنید و با سادگی بیشتری با مالیات و... کنار بیایید. برخی از این ابزارها توانایی ادغام شدن با یکدیگر را دارند و برخی دیگر از این ابزارها تنها روی یکسری از موضوعات مالی تمرکز دارند. در هر حال هر کدام از این موارد می‌توانند نقش منحصر به فرد و مثبت خودشان در مسئله مدیریت موضوعات مالی را به شما نشان دهند.

QuickBooks Self Employed

یکی از مواردی که بسیار به آن علاقه دارم این ابزار است. QuickBooks Self-Employed از طریق متصل شدن به حساب بانکی شما، قابلیت مدیریت دخل و خرج‌های‌تان را می‌دهد. همچنین برای پرداخت مالیات‌ها و مسائل دولتی نیز به شما کمک خواهد کرد.

Square

یکی دیگر از مواردی که به آن علاقه دارم و از آن برای دریافت پول از مشتریان استفاده می‌کنم  Square نام دارد. این ابزار روند ایجاد، ارسال و جمع‌آوری پرداخت‌ها چه به صورت شخصی و یا به صورت آنلاین را برای شما بسیار ساده می‌کند. ابزارهای قدرتمند دیگری نیز وجود دارد که در این زمینه به شما کمک می‌کنند اما این مورد نسبت به موارد دیگر از سادگی بسیار بیشتری برای مشتریان در جهت پرداخت‌ها کمک می‌کند. 

PayPal

یکی دیگر از ابزارهای محبوب PayPal است که به شما کمک بسیار زیادی برای جمع‌آوری پرداخت‌ها می‌کند. در هر حال افرادی نیز وجود دارند که از تجربه کاربری این ابزار راضی نیستند و به همین دلیل سراغ پلتفرم‌های دیگری می‌روند.

Invoice.to

Invoice.to یکی از ابزارهای جدید است که وارد جریان صورت‌حساب و پرداخت آن‌ها شده است، اما در هر حال ایجاد صورتحساب با استفاده از آن بسیار ساده است. این ابزار به سادگی باStripe  ادغام می‌شود، بنابراین اگر از استفاده کنندگانStripe  باشید مطمئنا مزیت‌های بسیاری را دریافت خواهید کرد. 

FreshBooks

در حالیکه ابزارهای بالا جمع‌آوری پرداخت‌ها را آسان می‌کنند، FreshBooks کارهای بسیار بیشتری را انجام می‌دهد. این ابزار تقریبا یک ابزار کامل حسابداری است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید هر جنبه از موضوعات مالی مربوط به فریلنسری را مدیریت کنید. جمع‌آوری پرداخت‌ها، مدیریت هزینه‌ها، مدیریت زمان و... همگی این موارد در یک پلتفرم جای گرفته است. با داشتن تمام این موارد در یک چهارچوب به نظر می‌رسد که فراتر از نیازهای یک فریلنسر را در اختیار خواهیم داشت.

Expensify

اگر کارتان با مسافرت‌ها، خرید‌های تجاری یا پیگیری هزینه‌ها بسیار در ارتباط است، بنابراین Expensify می‌تواند به شما کمک بسیاری را بکند. Expensify باعث می‌شود که بتوانید به سادگی هرگونه از هزینه‌ها را مدیریت کنید و داده‌ها را وارد سرویس‌های شخص ثالثی مانند QuickBooks بیاورید. این کار برای گزارش‌گیری ساده‌تر انجام می‌شود.

Cushion

یکی از سخت‌ترین جنبه‌های فریلنسر بودن ماندن در بالای جریانات مالی و برنامه‌ریزی برای پروژه‌های آینده است. Cushion ابزاری عالی برای پروژه‌بندی و مدیریت ورودی‌های آینده، مشاهده ضعف‌های مالی و مدیریت کارهای دیگری است.

Mint

جدای از آنکه بیشتر مردم از Mint برای مدیریت منابع مالی فردی‌شان استفاده می‌کنند، می‌شود از این ابزار برای کارهای تجاری نیز استفاده کرد. خرج‌های‌تان را نگاه کنید، ذخیره‌های‌تان را بررسی نمایید و هدف‌هایی را برای خودتان در اپلیکیشن قرار دهید.

Webflow Client Billing

اگر از کاربران وبسایت Webflow باشید می‌توانید صورتحساب‌های مشتریان‌تان را درست از طریق این وبسایت ایجاد کرده و آن‌ها از همین طریق صورتحساب‌ها را پرداخت نمایند.

بهترین ابزارهای ارتباطی و مدیریت پروژه

ارتباطات یکی از کلیدهای اصلی برای فریلنسرها است. این موضوع بخصوص برای زمانی که روی چندین پروژه کار می‌کنید بیشتر صدق می‌کند.

ابزارهای مدیریت پروژه نیز به شما کمک می‌کنند که سازمان‌دهی شده بمانید و مشتریان را راضی نگه دارید. بنابراین به این ابزارها نگاه کنید و سعی کنید آن‌ها را به بهترین دوستان خود تبدیل نمایید.

Slack

آیا واقعا نیاز است که Slack را توضیح دهم؟

البته ممکن است تا به حال درباره آن چیزی نشنیده باشید. Slack یک اپلیکیشن چت خارق‌العاده است که به شما، مشتریان و همکاران‌تان این امکان را می‌دهد تا بتوانید ارتباط بهتری را با همدیگر داشته باشید. به شخصه یک گروه خصوصی در Slack پیاده‌سازی کرده‌ام که برای مشتریان جدید از آن استفاده می‌کنم. همکاری کردن به این صورت می‌تواند نتیجه بسیار سریع‌تری داشته باشد.

Flow

Flow بحث مدیریت پروژه و چت را در یک اپلیکیشن ادغام کرده است. با این موضوع موافقم که در این اپلیکیشن به نسبت موارد دیگر ویژگی‌های کمتری پیاده‌سازی شده و بسیار ساده تر است اما باید بدانیم که تمام موارد قرار گرفته شده در این چهارچوب بدون نقص کار می‌کنند. 

Asana

اگر دنبال یک راه‌حل بسیار زیبا و قدرتمند برای مدیریت پروژه می‌گردید، پس باید به Asana نگاهی بیاندازید. در حالیکه ممکن است ویژگی‌ها و گزینه‌های بسیار زیادی از این پروژه را مشاهده کنید اما مطمئن باشید که در صورت نیاز به یک ابزار مدیریت پروژه این مورد بسیار کامل خواهد بود.

Trello

Trello برای مدت بسیار زیادی یکی از ابزارهای بسیار عالی مدیریت پروژه برای طراحان و توسعه‌دهندگان بوده است. اگر دنبال یک راه حل بصری و منعطف هستید، بنابراین بدانید که Trello می‌تواند بسیار برای‌تان مفید باشد. من از این ابزار تقریبا هر روزه استفاده می‌کنم و در آن لیست کاملی از پروژه‌های مشتریان و برنامه‌ریزی برای تعطیلات را دارم.

Basecamp

یکی دیگر از ابزارهای محبوب برای مدیریت پروژه Basecamp نام دارد. Basecamp طراحی واضح و زیبایی همراه با یک ابزار مدیریت قدرتمند را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن همراه با مشتریان و یا همکاران‌تان استفاده کنید. همچنین در آن گزینه‌های ادغام‌سازی بسیار زیادی ایجاد شده که می‌تواند محیط کاری‌تان را با دیگر اپلیکیشن‌ها ادغام کند.

GitHub

مطمئنا قبلا با گیت‌هاب آشنایی داشته‌اید و ممکن است از آن برای مدیریت پروژه‌ها و کار روی پروژه‌های تیمی استفاده کرده باشید. اما در هر حال بیایید کمی در رابطه با آن توضیح بدهیم.

بسیاری از شما‌ها در پروژه‌های فریلنسری ممکن ست که با یک تیم مهندسی نیز به صورت نزدیک کار کنید. بیشتر تیم‌های مهندسی نیز مدیریت پروژه‌های‌شان را از طریق گیت‌هاب انجام می‌دهند. بسیاری اوقات به شخصه تمام وظایف شخصی‌ام را برای پروژه‌های فریلنسری در یک ابزار مانند گیت‌هاب قرار می‌دهم.

به صورت واضح بگویم که من عاشق گیت‌هاب هستم و میزان دوست داشتن من هر روز نسبت به آن بیشتر می‌شود. باید بگویم که تمام نیازهای من برای یک ابزار مدیریت پروژه در گیت‌هاب رفع می‌شود. بنابراین برای یک فریلنسر این ابزار می‌تواند بسیار خوب باشد.

البته گیت‌هاب به دو صورت حساب‌های کاربری را تحویل می‌دهد. در یکی از حالات پروژه‌های شما به صورت عمومی منتشر می‌شود و هزینه استفاده از سرویس گیت‌هاب برای‌تان رایگان خواهد بود، در حالت بعدی می‌توانید پروژه‌های شخصی و خصوصی پیاده‌سازی کنید، در این حالت باید حق اشتراک بدهید.

بهترین ابزارها و منابع برای قرار داد بستن و ارائه طرح

می‌شود این موضوع را هم در زیر دسته‌بندی مربوط به ابزارهای مدیریت مالی قرار داد اما از آنجایی که با پروسه بسیار مهمی از دنیای فریلنسری سر و کار داریم بنابراین باید قسمت جداگانه‌ای را برای آن در نظر گرفت.

داشتن یک قرارداد درست می‌تواند هم پروژه‌تان را موفق سازد و هم آن را به شکست بیانجاماند. مطمئنا این موضوع مهمترین قسمت هر پروزه‌ای به شمار می‌رود، اما هنوز فریلنسرهایی وجود دارند که به این قسمت چندان اهمیتی نمی‌دهند.

Creative Class Contract Course

The Creative Class contract course  به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک قرارداد درست و کامل را بنویسید. نه تنها این موضوع باعث می‌شود که فریلنسر حرفه‌ای‌تری باشید بلکه ارزش پروژه‌های‌تان را بالاتر نیز خواهد برد. 

Bonsai

Bonsai ایجاد قراردادها را برای شما بسیار راحت‌تر می‌کند، می‌توانید قراردادها را با مشتریان بررسی کنید و مواردی را تغییر دهید، بعد در نهایت طرفین آن را امضا نمایند. تمام این موارد تنها در یک ابزار قرارداد صورت می‌گیرد. بنابراین دردسر تعویض اپلیکیشن‌ها را نخواهید داشت.

Proposify

این ابزار به اندازه کافی شناخته شده است و مطمئنم که بسیاری از فریلنسرها از آن استفاده می‌کنند. اگر قصد ندارید که از ابتدای کار پروپوزال بنویسید و یا اینکه نمی‌دانید از کجا شروع کنید، پس بدانید که Proposify مکان بسیار خوبی برای شروع کارتان است. استفاده از این ابزار سازنده پروپوزال بسیار ساده است و به شما و مشتریان کمک می‌کند تا بتوانند برای پروژه‌ها بهتر آماده شوند.

Funnel

یکی دیگر از ابزارهای هیبریدی که می‌توان آن را در چندین دسته‌بندی مختلف قرار داد، Funnel نام دارد که به شما اجازه می‌دهد به سادگی فرم‌هایی را به وبسایت اضافه کنید و از طریق آن‌ها اطلاعات جامعی را از مشتریان دریافت نمایید. بعد از اینکه اطلاعات را بدست آوردید Funnel ایجاد پروپوزال را برای شما بسیار ساده می‌کند.

Web Design Proposal Generator

Web Design Proposal Generator را می‌توان به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا شناخت که به شما در ایجاد پروپوزال کمک می‌کند. می‌توانید در این ابزار همه چیز را بدون نیاز به کدنویسی شخصی‌سازی کنید. این ابزار می‌تواند روی برند شما تاثیر بسیار خوبی بگذارد.

بهترین پلتفرم‌ها برای پیدا کردن کارهای فریلنسری

در حالیکه من همیشه اعتقاد دارم که خودتان باید بهترین مشتریان خودتان را پیدا کنید، اما با این حال ابزارها و پلتفرم‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید کارتان را شروع کنید. در این قسمت می‌توانید چندین مورد از این پلتفرم‌ها را مشاهده کنید.

Toptal

همواره سخن‌ها و صحبت‌های بسیاری را راجع به Toptal می‌شنوم. این پلتفرم نیز با داشتن فریلنسرهای با استعداد به خود افتخار می‌کند و باور دارد که یکی از بهترین پلتفرم‌های دوران است. 

داشتن چنین سطح از توانایی و نیرویی همچنین باعث شده که شرکت‌هایی در جهان به دنبال کمک فریلنسرهای آنان باشند. در وبسایت می‌توانید نام چند شرکت محبوب را که با این پلتفرم همکاری دارد مشاهده کنید.

Webflow Experts

Webflow Experts را می‌توان یک بازار فریلنسری نامید که در آن پروژه‌های مبتنی بر Webflow قرار گرفته است. در این پلتفرم نیز می‌توانید به عنوان فریلنسر همراه با یک پروژه ثبت نام کنید.

پروفایل‌های Webflow Experts حاوی اطلاعات کاملی راجع به فریلنسرها است و مشتری می‌تواند با توجه به توانایی آن‌ها انتخاب کند که با چه کسی همکاری کنند.

Upwork

حتی اگر زیر یک سنگ هم زندگی کرده باشید مطمئنا نام Upwork را شنیده‌اید. Upwork می‌تواند فضای بسیار خوبی را برای افرادی مهیا سازد که دوست دارند روی پروژه‌های بزرگ کار کنند. یادتان نرود که در چنین پلتفرمی رقابت‌ها بسیار بالا است و واقعا باید سرآمد باشید.

ابزارهای طراحی

Figma

یکی از ابزارهای جدید که در حال حاضر به سرعت محبوب‌تر می‌شود Figma نام دارد. برخی از افراد اعتقاد دارند که این ابزار می‌تواند بسیار محبوب‌تر و مفید‌تر از Sketch نیز عمل کند. مردم به این ابزار به دلایل مختلفی علاقه دارند اما یکی از اصلی‌ترین دلایل آن ویژگی همکاری بلادرنگ است که به افراد مختلفی کمک می‌کند تا بتوانند به صورت همزمان با همدیگر کار کنند. می‌توانید برخلاف Sketch که نسخه مخصوص ویندوز ندارد، از این ابزار در محیط ویندوز نیز استفاده کنید.

براساس طراحی که شما انجام می‌دهید، Figma ممکن است دقیقا چیزی نباشد که شما می‌خواهید اما بهتر است که آن را امتحانی بکنید.

Webflow

کار با Webflow می‌تواند زمان و هزینه بسیاری را برای‌تان ذخیره کند. ابتدا به این دلیل که Webflow کدهای آماده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد و بنابراین نیازی به یک شخص دیگر برای اینکه طراحی‌تان را زنده کند ندارید. 

دومین دلیل من میزان انعطاف‌پذیری این CMS است. یکی از فاکتورهای مهم برای سیستم مدیریت محتوا سریع و راحت‌ بودن در شخصی‌سازی است. این سیستم به شما امکانات شخصی‌سازی بصری و انعطاف‌پذیری کامل را می‌دهد.

ابزارهای همکاری طراحی

Redpen

Redpen به شما اجازه می‌دهد تا فییدبک‌هایی را براساس طراحی‌های‌تان دریافت کنید و آن‌ها را در کنار پروژه‌های طراحی‌تان حاشیه نویسی کنید. می‌توان این ابزار را به عنوان یکی از جایگزین‌های InVision نیز معرفی کرد.

بهترین و هیجان برانگیزترین ویژگی این ابزار این است که می‌توانید پروژه واقعی را به مردم نشان بدهید و دیگر نیازی نیست که فقط راجع به آن حرف بزنید.

InVision

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد، InVision نام دارد که تقریبا همان ویژگی‌های مربوط به Redpen را در اختیار دارد. این ابزار فییدبک‌های نا همزمان را به شما ارائه می‌دهد، اما در کل می‌توان ویژگی‌های متفاوتی را نیز دید. 

این ابزار نیز به شما اجازه می‌دهد که طراحی‌های‌تان را به معرض نمایش قرار دهید. همچنین می‌توانید از آن در کنار دیگر اپلیکیشن‌ها مانند Sketch، Dropbox و Drive استفاده کنید. 

Skitch

Skitch یکی از آن ابزارهایی است که به سرعت می‌تواند کارهای‌تان را انجام دهد. فرایند یادگیری آن نیز ساده است. 

از این ابزار می‌شود در وبسایت‌هایی که در پروسه تولید قرار دارند استفاده کنید. می‌توانید از آن برای دریافت فییدبک و نوشتن یادداشت و باگ‌ها استفاده کنید. 

CloudApp

یکی از جایگزین‌های اصلی برای ابزار قبلی CloudApp است. درحالیکه این ابزار هم دقیقا همان کارهای اپلیکیشن قبلی را انجام می‌دهد، اما به عنوان یک امتیاز اضافی می‌توانید از آن برای انتشار کارهای‌تان همراه با URL نیز استفاده کنید. 

گرچه Skitch ویژگی های عالی بسیاری دارد اما CloudApp بسیار قدرتمندتر است و برای هر کدام از ویژگی‌ها گزینه‌های بیشتری قرار داده است.

ابزارهای طراحی محتوا

خواه که شما در عصر IA یا معماری اطلاعات یا موارد مشابهی به سر می‌برید، به یک ابزار طراحی محتوا نیاز دارید که بتوانید با مشتریان‌تان ارتباط برقرار کنید و کارهای‌تا را به جلو ببرید.

Google Docs

درحالیکه بسیاری از افراد از Dropbox paper استفاده می‌کنند اما من Google Docs را برای ایجاد محتوا و همکاری پیشنهاد می‌دهم.

گوگل داک به من قابلیت‌های ردیابی تغییرات، ایجاد کامنت روی پروژه‌ها و... را می‌دهد. بنابراین می‌توانم از آن به عنوان یک ابزار عالی یاد کنم.

Dropbox Paper

اگر دنبال ابزار ساده و زیبایی برای کار با محتوا و ایجاد ایده‌ها هستید پس من به شما Paper را پیشنهاد می‌دهم. مخصوصا اگر از دراپ‌باکس به عنوان سرویس ابری استفاده می‌کنید، استفاده از این ابزار بسیار مفید خواهد بود.

Notion

اگر دنبال ابزاری هستید که بتوانید به صورت یکپارچه یادداشت‌ها، پروژه‌ها، ویکی‌ها و... را در آن قرار دهید و با افراد دیگر مشارکت داشته باشید بنابراین بدانید که Notion برای شما ساخته شده است. 

Bear

 Bearیک اپلیکیشن جذاب و زیبا است که برای سیستم‌عامل‌های مختلف موبایل ارائه شده و می‌شود از آن برای توسعه محتوا استفاده کرد. می‌توانید محتوای‌تان را از طریق هشتگ‌ها سازمان‌دهی و مدیریت کنید. می‌توانید به صورت همکاری نیز از این اپلیکیشن استفاده کنید.

MindMeister

نظرتان در رابطه با داشتن یک ابزار نقشه کشیدن برای ایده‌ها چیست؟ MindMeister ابزار بسیار خاصی برای انجام چنین کاری است. می‌توانید از آن برای کشیدن نقشه ایده و برند جدیدی که قصد ساختن‌ش را دارید استفاده کنید.

GatherContent

اگر تا به حال ابزاری مخصوص مفهوم استراتژی محتوا تولید شده باشد، آن GatherContent است. همانطور که از نام آن پیدا است این ابزار به شما اجازه تولید و مدیریت محتوای‌تان را می‌دهد. 

در پایان

بخاطر بسپارید که شما بزرگ‌تر از ابزارهای‌تان هستید. ابزارها‌ و منابع تنها می‌توانند تسکین دهنده‌ای برای شما باشند. شما باید بسیار بهتر از آن‌ها رفتار کنید. 

اخلاق کاری داشته باشید، سعی کنید مشتری‌های جدیدتری پیدا کنید و توانایی‌های طراحی‌تان را توسعه‌ دهید. بعد از این سه مورد، سراغ ابزارهای بالا بروید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا