۵ دلیلی که نشان می‌دهد توسعه‌ وب ارزش امتحان کردن را دارد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۵ دلیلی که نشان می‌دهد توسعه‌ وب ارزش امتحان کردن را دارد

اگر شما هم مثل من به توسعه وب و توسعه دهندگی علاقمندید این مقاله برای شماست.

تمام زندگی شما می‌تواند در یک سال متحول شود. پس کاری کنید که امسال همان سالی باشد که زندگی شما در آن تغییر می‌کند. من برای بدست آوردن اولین شغل خود به عنوان یک توسعه دهنده ۶ ماه سختی کشیدم. به خودم قول دادم که هر چقدر هم که طول بکشد، بلاخره به آن دست پیدا خواهم کرد. قبل از اینکه وارد این عرصه شوم، می‌دانستم که هر چیزی یک بهایی دارد.

از هر چیزی که در دست داشتم استفاده کردم، اما کافی نبود. می‌دانستم که باید بیشتر کار کنم و آماده‌ی فداکاری هم بودم. اما با تمام این مسائل، رسیدن به هدف بیشتر از آنچه که انتظارش را داشتم طول کشید.

وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم که این سختی‌ها برای رسیدن به چیزهای بزرگ‌تر واجب بود. سپس با دنیایی کاملاً جدید روبرو شدم.

چون این تازه شروع کار است

برخی از مردم مرتب می‌گویند که توسعه‌ وب تنها در صورتی خوب است که سال‌ها پیش این کار را شروع کرده باشید، خب این حرف کاملاً اشتباه است. من ۵ سال پیش این کار را شروع کردم و اگر شما هم مثل من از همان زمان شروع می‌کردید، می‌دانید که آن موقع هم طی کردن این مسیر آسان نبود. هر کدام این دوره‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

۵ سال پیش در مقایسه با امروز تنها چند منبع در دسترس بود. واقعیت این است که در آن زمان حتی نمی‌دانستم که اگر به تنهایی کدنویسی را یاد بگیرم، می‌توانم به شغلی برسم یا نه. بعد از چند ماه فکر می‌کردم که یادگرفتن برنامه‌نویسی غیرممکن است. اگر بخواهم صادق باشم، یاد گرفتن آن به شدت دشوار بود. اما خوشبختانه من در زندگی سرسخت بزرگ شدم. شاید برای شما جای سوال باشد که چگونه این کار را انجام دادم؟ مهم نیست که کارها چقدر غیرممکن یا سخت به نظر برسند، شما فقط باید به تلاش خود ادامه دهید و روز به روز پیشرفت کنید.

بهترین روش برای یادگیری برنامه‌نویسی، ادامه دادن به برنامه‌نویسی است. این بهترین توصیه‌ای است که می‌توانم به خودم در ۵ سال پیش بدهم. اگر می‌خواهید امروز این کار را شروع کنید، باید بدانید که رقابت شغلی بین توسعه‌دهندگان افزایش پیدا کرده است. این بدان معناست که بدست آوردن اولین شغل توسعه‌دهندگی نسبت به ۵ سال گذشته رقابتی‌تر شده است. باید گفت که این تنها شروع کار است. هرچه تکنولوژی ما پیشرفته‌تر شود، افراد بیشتری می‌خواهند خود را با آن سازگار کرده و از مزایای آن استفاده کنند. به دنبال آن تجارت‌های بیشتری نیز از این پلتفرم جدید استقبال خواهند کرد.

این به معنای تقاضای بیشتر برای توسعه‌دهندگان است

فکر کردن در مورد توسعه‌ی وب را کنار بگذارید و به فکر تکنولوژی باشید. به نظر شما تکنولوژی انتها دارد؟ من که همچین فکری نمی‌کنم. تکنولوژی دائماً در حال رشد است و با سرعتی بسیار زیاد پیشرفت می‌کند. پس چرا آن را زیر سوال می‌برید؟ روزانه هزاران اپلیکیشن و برنامه در حال ساخت و توسعه هستند.

چون این یک مهارت است

با مهارت داشتن، هیچکس نمی‌تواند آن را از شما بگیرد. بهترین سرمایه‌گذاری که می‌توانیم انجام دهیم، سرمایه‌گذاری روی خودمان است. در اینجا سلامتی و تندرستی را می‌توانید به عنوان مثال در نظر بگیرید. ما باید تا حد ممکن مهارت کسب کنیم. اگر می‌توانیم برای رویای دیگران کار کنیم، یعنی می‌توانیم زمان گذاشته و بر روی رویاهای خود نیز کار کنیم.

وقتی برای خودتان کار می‌کنید، هرگز نمی‌توانید مرتکب اشتباه شوید. اگر تصمیم بگیرید که دیگر نمی‌خواهید این مسیر را دنبال کنید، هنوز هم چند مهارت جدید یاد گرفته‌اید. اما فکر می‌کنم وقتی به سرعت دلخواه خود برسیم، احتمال تسلیم شدن خیلی پایین می‌آید.

فقط این را به یاد داشته باشید که تا مدت‌ها همه چیز منطقی به نظر نمی‌رسد. وقتی به گذشته‌ی خود نگاه می‌کنم، فقط می‌خواهم به خودم بخندم. در واقع این همان مسیر رشد است. ما مسائل اطراف خود را اینگونه یاد می‌گیریم. تبدیل شدن به یک توسعه دهنده واقعاً ارزشمند است. این بهترین تصمیمی است که تا به حال گرفته‌ام. اگر مجبور باشم آن را تکرار کنم، چند چیز را تغییر خواهم داد. با توجه به چیزهایی که حالا می‌دانم، امتحان کردن این کار واقعاً ارزشش را داشت.

چون می‌توانید آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت در نظر داشته باشید

کسی که به پیروزی‌های کوچک دست پیدا کند، بلاخره به پیروزی‌های بزرگ نیز خواهد رسید. ما باید قبل از فکر کردن به برد در جنگ، ابتدا در نبردهای کوچک پیروز شویم. من این جمله را در اولین صفحه از دفتر خود نوشته‌ام و هر روز قبل از شروع به کار کردن آن را می‌خوانم.

با به یاد آوردن دلایل کارهایی که هر روز انجام می‌دهیم، می‌توانیم روز خود را به درستی شروع کنیم. باید به خاطر داشته باشیم که همه چیز به زمان احتیاج دارد. تبدیل شدن به یک توسعه دهنده، پروسه‌ای آهسته است اما در خفا مشغول ساختن راهی برای رسیدن به اوج هستید.

مطمئناً هرگز آسان نخواهد بود، اما شدنی است

آن‌ها نمی‌توانند کسی را که تسلیم نمی‌شود شکست دهند. این انگیزه‌ی من بود. این مسیر من بود. این همان نور امید من در آخرشب یا هنگام قهوه نوشیدن در صبح بود. یکی از انگیزه‌های ما برای موفقیت در چنین مسیری این بود که در یک خانواده ثروتمند به دنیا نیامده‌ایم. این کمی خنده دار است اما نمی‌توانیم واقعیت را تغییر دهیم.

خبر خوب این است که ما می‌توانیم پایان این مسیر را تغییر دهیم و می‌توانیم آن تغییر را از همین حالا شروع کنیم. اینگونه فرزندان ما می‌توانند زندگی بهتری را نسبت به زندگی گذشته‌ی ما داشته باشند. فرصت کار کردن در عرصه تکنولوژی به عنوان یک توسعه دهنده یا مهندس نرم افزار دارای مزایای بسیاری است. جهان در حال حرکت به سمت حرفه‌ی ماست و درها درست روبروی شما باز می‌شوند. استفاده کردن از آن فرصت‌ها تنها کاری است که باید انجام دهید.

چون می‌تواند زندگی را تغییر دهد

بدون شک زندگی من را تغیر داد. تمام چیزهایی که امروز دارم، رویاهای دیروز من بوده است. اگر از جایگاه فعلی خود در زندگی ناراضی هستید، چرا پس هنوز در آن مانده‌اید؟ ترک کردن شغل قبلی یکی از دلایل من برای شروع کار در توسعه‌ وب بود. من آن کار را دوست نداشتم و در واقع از آن بسیار متنفر بودم. آن‌ها می‌توانستند به راحتی مرا از کار اخراج کرده و شخص دیگری را جایگرین من کنند؛ حتی با اینکه سال‌ها در آن کار کرده بودم.

بهترین راه برای جلوگیری از چنین اتفاقی این است که با کسب مهارت و رشد مداوم خودتان را ارزشمند کنید. کاری کنید که دیگران شما را بخواهند. به جای دنبال کردن چیزها، خودتان را ارزشمند کنید و بگذارید آن‌ها به دنبال شما بیایند.

بعد از اینکه در مصاحبه‌ها و درخواست‌های شغلی زیادی رد شدم، به این نتیجه رسیدم که با دنبال کردن سگ نمی‌توانید او را بگیرید. در عوض باید به دنبال چیزی بگردید که آن‌ها می‌خواهند. با این کار مطمئناً آن‌ها به سراغ شما خواهند آمد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

3 سال پیش
/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی