5 دلیل برای اینکه اپلیکیشن بعدی‌تان PWA باشد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

5 دلیل برای اینکه اپلیکیشن بعدی‌تان PWA باشد

وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده یا PWA پیشرفتی در بین دنیای اپلیکیشن‌های وب و اپلیکیشن‌های محلی به حساب می آیند. با استفاده از این موارد شما تجربه‌ای شبیه به اپلیکیشن موبایل را از طریق مرورگرتان تجربه می‌کنید. این اپلیکیشن‌ها فضای کمتری از شما را می‌گیرند و زمان بارگذاری را به شدت کاهش می‌دهند. 

در چند سال اخیر وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده تقریبا توانسته‌اند از نظر کارایی و تجربه کاربری پای به پای اپلیکیشن‌های محلی بیایند. تفاوت اصلی آنجاست که این دسته از اپلیکیشن‌ها از طریق مرورگر اجرا می‌شوند. قبلا در وبسایت راکت در رابطه با وب‌ اپلیکیشن‌های پیش‌رونده مطالب بسیاری نوشته ایم که می‌توانید در این لینک یکی از آن‌ها را مطالعه کنید. همچنین اگر مایل به یادگیری pwa هستید میتوانید آموزش آموزش ایجاد وبسایت PWA یا Progressive Web Apps را از راکت مشاهده کنید

بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر از یک نسخه اپلیکیشن‌های پیش‌رونده استفاده می‌کنند و به فواید خوبی مانند قابل اعتماد بودن، سریع بودن و جذاب بودن آن دسترسی پیدا کرده‌اند. توییتر یکی از موارد بسیار مشهور در این زمینه است. Twitter Lite نمونه بسیار خوبی از این اپلیکیشن‌هاست که با استفاده از آن توانست به نرخ بیشتری از بازدیدها و نرخ کمتری از پرش‌ها دست پیدا کند. بسیاری دیگر از وبسایت‌ها و شرکت‌ها که از این دسته اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند دقیقا همین نتیجه‌ها را دریافت کرده‌اند. 

اگر هنوز به استفاده از این اپلیکیشن‌ها قانع نشده‌اید، در این مطلب قصد داریم شما را با ۵ دلیل بسیار مهم در استفاده از این اپلیکیشن‌ها آشنا کنیم. 

PWA منعطف است

یکی از جذابیت‌های مربوط به وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده این است که می‌شود از آن‌ها در دستگاه‌های مختلف استفاده کرد، در حقیقت آن‌ها قابلیت انعطاف‌پذیری و تبدیل شدن بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. یک وب اپلیکیشن پیش‌رونده به صورت آنلاین هاست شده و به همین دلیل ابر اتصالات مختلفی در آن‌ها قرار دارد. توسعه‌دهندگان دیگر نیزی ندارند که برای وبسایت‌های خود اپلیکیشن‌های متفاوتی را توسعه دهند. تنها کافی است یکبار نسخه پیش‌رونده وب اپلیکیشن‌شان را ایجاد کرده و در آن در دستگاه‌های مختلف استفاده کنند.

PWA تجربه کاربری بی نقصی را ارائه می‌کند

تجربه کاربری که یک وب اپلیکیشن پیش‌رونده ارائه می کند در دستگاه‌های متفاوت به یک شکل است. شما می‌توانید از یک وب اپلیکیشن در موبایل و یا در تبلت‌تان بدون اینکه تغییرات خاصی وجود داشته باشد استفاده کنید. آن‌ها از طریق مانیفستی که دارند می‌توانند به صورت تمام صفحه یا حالت‌های دیگری اجرا شوند. وجود انیمیشن‌های نرم، همراه با قابلیت‌های بسیار بهینه برای کاوش کردن این قابلیت را می دهد که بتوانیم تجربه کاربری خوبی داشته باشیم. اضافه بر این رویدادهای مربوط به یک اپلیکیشن حتی در صورتی که مرورگر بسته باشد نمایش داده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که قابلیت تعامل داشتن با کاربران به آسانی ایجاد شود. 

PWAها بدون اصطکاک هستند

اپلیکیشن‌های محلی زمان زیادی را برای دانلود و پیاده‌سازی می‌طلبند. با استفاده از ‌PWA کاربران دیگر نیازی به منتظر ماندن برای نصب و دانلود اپلیکیشن نخواهند بود. اپلیکیشن‌های پیش‌رونده از سرویس ورکرها و جاوااسکریپت به صورت جداگانه استفاده می‌کنند. با استفاده از این تکنیک‌ها اپلیکیشن می‌تواند حتی در ارتباطات ضعیف نیز اجرا شود. بیشتر از این، قابلیت کارکرد اپلیکیشن‌ها بهبود یافته و سوئیچ کردن بین اپلیکیشن‌ها و منتشر ساختن اطلاعات در بین آن‌ها دیگر کار سختی نخواهد بود. تجربه کاربری سریع‌تر و درک‌ پذیرتر شده است. 

PWAها امن هستند

PWAها از طریق https محافظت شده‌اند. در این حالت https ارتباط بین شما و PWA را امن کرده و به مزاحمان اجازه نمی‌دهد که دسترسی غیرمجازی به اطلاعات داشته باشند. 

PWAها سئو بهتری ارائه می‌دهند

براساس گزارشات بیشتر از ۶۰ درصد جستجوها در سطح اینترنت از طریق موبایل‌ها انجام می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که PWA از جمله بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر بسیار قدرتمند و عالی باشند. وب اپلیکیشن‌ها به سادگی توسط موتورهای جستجوگر ایندکس می‌شوند به همین دلیل میزان درصد نمایش آن‌ها نسبت به صفحات عادی بسیار بیشتر است.

PWAها در حال پیشرفت هستند و تا زمانی که قابلیت‌های بیشتری مخصوصا به صورت آفلاین ارائه دهند دلایل بسیار بیشتری برای استفاده از آن‌ها را داریم. ممکن است روزی برسد که این اپلیکیشن‌ها جای اپلیکیشن‌های محلی را نیز بگیرد.

اگر مایل به یادگیری pwa هستید میتوانید از دوره آموزش ایجاد وبسایت PWA یا Progressive Web Apps استفاده کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات