جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۵ نکته استارتاپی از یک کارآفرین موسیقی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

۵ نکته استارتاپی از یک کارآفرین موسیقی

Steven Dourmashkin درباره‌ی راه اندازی یک استارتاپ موفق یک یا دو چیز را یاد گرفته است. "Specdrums" فناوری مبتنی بر موسیقی است که که استیون آن را بنیانگذاری کرده است. بیش از ۱۲ برابر هدف اولیه خود پیشرفت کرده و برنده مسابقات Lunchpad ردبول در سال ۲۰۱۷ شد. در اینجا، مدیر عامل شرکت Specdrums پنج تا از مهمترین درسی‌هایی را که در طول طی کردن مسیر موفقیت آموخته است به اشتراک می‌گذارد.

۱. چیزی را که عاشقش هستید پیدا کنید.

همه‌ی استارتاپ‌ها نیازمند کار و تلاش زیادی هستند و به گفته‌ی استیون، اینکه عاشق کاری که می‌کنید باشید، می‌تواند کمک شایانی به شما کند. در روزهای اولِ Specdrums، او دانشجوی مهندسی هوافضا در دانشگاه بولدر بود. در کنار این دوره‌های دکتری که او تمام وقت به دوش می‌کشید، برای توسعه بخشیدن به Specdrums، او ۴۰ ساعت در هفته را نیز صرف پروژه‌های شرکت مد نظرش می‌کرد. او می‌گوید اگر عاشق کاری که انجام می‌داد نبود، رسیدن به تمام این‌ها امکان پذیر نبود. او می‌گوید:« من عاشق برنامه نویسی هستم. من کار کردن بر روی نرم‌افزار را دوست دارم. این کاری است که من دوست دارم انجام دهم. پس وقتی همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود عیبی ندارد چون می‌خواهم همچنان روی آن‌ها کار کنم.»

۲. جامعه و Networking را دست کم نگیرید.

استیون پس از تهیه نمونه اولیه Specdrums در سال ۲۰۱۴، در چندین برنامه تجاری نیز شرکت کرد. در آنجا با کارآفرینانی که با او همفکر بودند به صورت آنلاین کار کرد و برنامه‌های آینده خود را برای شرکت به اشتراک گذاشت. هنگامی که کمپین آغازین Specdrums در آگوست سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد، آن ارتباطات و تماس‌های اولیه در افزایش آگاهی از این رویداد موثر واقع شدند. مدتی نگذشته بود که Specdrums از هدف اولیه خود که ۱۵۰۰۰ دلار بود فراتر رفت. امروزه این کمپین بیش از ۱۸۸۰۰۰ دلار جمع آوری کرده است. استیون توانایی گسترش و نفوذ شبکه خود را به عنوان کلیدی در موفقیت کمپینش می‌داند. اگر فرصت‌های که از طریق ارتباطات، تعامل با جامعه و network به او داده نمی‌شد، هیچکدام از این موفقیت‌ها امکان پذیر نبود.

۳. پذیرای بازخورد باشید.

در ابتدا قرار بود Specdrums توسط نوازندگان مورد استفاده قرار گیرد. پس از آزمایشات میدانی که روی محصول انجام شد، استیون پی برد که بسیاری از والدین علاقه‌مند به داشتن Specdrums برای فرزندان خود هستند. در نتیجه، اهداف مصرفی این شرکت در بازار تغییر پیدا کرد. قبل از اینکه استیون تصمیم به انجام چنین کاری بگیرد، با چند تن از نزدیکترین مربیان و مشاوران خود مشورت کرد. زمانی که همه توافق کردند که این تغییر کارآمد است، تصمیم به راحتی گرفته شد. به گفته استیون، همچین افراد و اجماعی همیشه در دسترس نیست. 

« در پایان روز، شما بیشترین اطلاعات را درباره شرکت خود می‌دانید، بنابراین به آنچه که منطقی است پی خواهید برد و اکثر انتخاب هایتان هوشمندانه گرفته می‌شود.»

۴. مهارت و استعدادهای جدید یاد بگیرید.

استیون در بهبود بخشیدن به فناوری اختصاصی در Specdrums با یک منحنی یادگیری سربالایی روبرو شد. او قبل از توسعه بخشیدن به این فناوری، تجربه کمی در زمینه طراحی یک برد الکترونیکی، برنامه نویسی یک برنامه یا توسعه دستگاه‌های دارای USB داشت. استیون گفته است که توانسته بیشتر این موارد را از طریق آموزش‌های مبتنی بر وب بیاموزد. به گفته‌ی استیون، امروز منابع کافی وجود دارد  که هر کسی می‌تواند به تنهایی هر چیزی را به خودش آموزش دهد.

۵. تسلیم نشوید.

آخرین توصیه استیون تماماً در مورد مقابله با سختی‌ها و مشکلات است. برای او، چالش‌ها به سادگی نشانه‌ای از ضرورت تنظیم دوباره‌ی استراتژی هستند. به گفته‌ی او :« توانایی غلبه بر یک چالش، نشانگر توانایی شما در ارزیابی مجدد رویکرد فعلی و وزن کردن گزینه‌های مختلف برای حرکت به سمت جلو است. شما باید در مقابله با تغییرات انعطاف پذیر باشید و ایده خود را پس از آنچه که درست پیش رفته شکل دهید.»

مادامی که Specdrums همچنان در حال تولید است، استیون می‌گوید این شرکت به نوآوری خود ادامه می‌دهد. در آینده این نوازنده امیدوار است که یک drumstick را تولید کند که از فناوری رنگ سنجی استفاده می‌کند. این به کاربران این اجازه را می‌دهد تا مجموعه‌ای کامل از درام را در جیب خود نگه داری کنند. آینده برای استیون و محصولش روشن است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است