5 نکته‌ی مهم فریلنسری که هیچ کس به شما نمی‌گوید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

5 نکته‌ی مهم فریلنسری که هیچ کس به شما نمی‌گوید

شروع کار به عنوان یک فریلنسر هیجان انگیز است. مطمئنا شما استعدادهایی دارید که برای این جهان لازم است  و آمادگی نشان دادن این استعدادها را دارید.

در حالی که این مسیر شغلی می‌تواند بسیار پاداش دهنده باشد (پولی و غیره). امکان دارد افرادی را هم ببینید که در حال انجام چالش‌هایی هستند و که حسابی شما را متعجب می کند، زیرا شما همیشه می‌خواستید این کار را انجام دهید اما به هر دلیلی از آن سر باز زدید. این به اعتماد به‌نفس شما باز می‌گردد.

به عنوان کسی که تقریبا برای دو دهه کار فریلنسری انجام می‌دهد، من پیشرفت و سقوط‌های زیادی را تجربه کرده‌ام. در اینجا نگاهی به برخی از لذت‌ها و درد‌های فردی می‌اندازیم که در این راه کسب کرده‌ام. مطمئن باشید که این‌ها چیزهایی است که هیچ کس به شما نمی گوید!

1- شما رئیس خود نیستید

هنگامی که شما بعنوان فریلنسر شروع به کار می‌کنید، ممکن است فکر کنید که شما کنترل کامل زندگی خود را خواهید داشت. شاید تصور می‌کنید اگر در خانه کار کنید، می‌توانید موسیقی یازده سال پیش را گوش کنید. می‌توانید هر چیزی را که دوست دارید بپوشید، یا شاید هر لحظه احساس کنید می‌توانید در وان حمام دراز بکشید.  شما مجبور نیستید که از رئیس دزدی کنید، زیرا شما رئیس خود هستید. میخواهید گلف بازی کنید؟ مطمئنا، هیچ کس متوجه نخواهد شد.

اما، افسوس، شما به اندازه‌ای که فکر می‌کنید رئیس خود نیستید. به نظر می‌رسد که اگر شما می‌خواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید، مشتریانتان روز کاریتان را دیکته می‌کنند.

من می توانم از تجربه‌ای که به مدت نیم ساعت به استارباکس رفته بودم به شما بگویم، به این معنی است که شما احتمالا ایمیل‌های مختلفی دارید و شاید هم یک پست صوتی که به شما می گوید که می‌توانید به گذشته برگردید. بنابراین، فقط تصور کنید که در حال پیشرفت کاری هستید؛ آیا در زمین گلف این پیشرفت حاصل می‌شود؟ گاهی اوقات شما مجبور هستید که فقط در دفتر کارتان بمانید تا پروژه‌ها را تحویل دهید.

بنابراین، در حالی که شما کنترل زندگی خود را به دست دارید، به همان اندازه هم ممکن است اتفاق‌هایی بیفتند که انتظارش را نداشتید. این حتی لزوما یک چیز بد نیست. فقط به این معنی است که شما باید به یاد داشته باشید که برای مشتریان خود کار می‌کنید و مسئولیت‌هایی هم همراه با آن وجود دارد.

2– شش دانگ حواستان را جمع کنید

اجازه دهید من این حرف را با گفتن این جمله تکمیل کنم، هر روز با برخی از مردم واقعا فوق العاده کار می کنم. برخی از مشتریان هستند که شما می‌توانید با آن‌ها روابط نزدیکی داشته باشید و حتی آن‌ها را دوست نزدیک در نظر بگیرید. این یکی از مزایای بزرگ بودن در کسب و کار است.

به گفته شما، گاهی اوقات رفتار برخی از مشتریان کاملا دوستانه نیست. حتی ممکن است صمیمانه هم نباشد. همانطور که می دانیم، همه نوع شخصیت‌هایی در جهان وجود دارد. فقط به این دلیل که چون ما در کسب و کار هستیم، معنی ندارد که همه همیشه آماده و مناسب باشند.

در حالی که من می‌توانم به انواع شخصیت داستان‌های وحشتناک شخصی وارد شوم، اما ممکن است برای من بعنوان یک فریلنسر مناسب نباشد. در عوض، می‌توانم  توصیه‌های مناسبی را به شما ارائه دهم:

اگر پس از یک جلسه، تماس تلفنی، ایمیل یا صحبت با کسی، احساس می‌کنید که شما لزوما از چشم انداز کاری با آن‌ها هیچ هیجانی ندارید، پس بهتر است از مسیر دور شوید. در حالی که این کار ممکن است از نظر مالی برای شما همراه با ضرر باشد. از دست دادن حتی یک مشتری برای شما گران تمام می‌شود.

اگر شما در مورد یک فرد مطمئن نیستید، بهتر است در مورد او و کسب و کارش برخی تحقیقات انجام دهید. با این کار حتما متوجه می‌شوید که بررسی‌های انجام شده از سوی مشتریان یا سایر شرکت‌ها می‌تواند کمک بزرگی برای کسب و کار شما باشد.

3- شما بزرگ شدن بچه‌هایان را می بینید

اگر هنوز فرزندی ندارید، این ممکن است در رادار شما قرار نگیرد. پس در این مورد، فقط کلمه "کودکان" را با "حیوانات خانگی" یا "گیاهان خانه" جایگزین کنید.

با کار کردن در خانه، شما می‌توانید فرصتی برای بازی کردن با کودکانتان پیدا کنید. شخصا، من می‌توانم چند ساعت اضافی در روز را برای دخترم صرف کنم. من به راحتی می‌پذیرم که همیشه مسئولیت‌های والدین کارآسانی نیست. روزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند بسیار هراس انگیز باشد. 

اما این کاملا یکی از بهترین بخش‌های فریلنسری است. در روزهای خوب آینده، برایتان یادآوری می‌شود که چرا شما به سختی کار می‌کردید. در روزهای سخت، شما حداقل متوجه خواهید شد که زندگی ارزش این را ندارد که فقط به کار و کار پرداخت. زمانی که صرف زندگی می‌کنید به طور کلی، پاداش بسیار خوبی برای آرامش روح دارد.

4- شما کمک لازم دارید

امکان دارد ناگزیر به پذیرش یک پروژه یا کار تجاری شوید که در آن مجبور باشید به دنبال کمک‌های حرفه‌ای بگردید. این ممکن است شامل آوردن یک برنامه نویس دیگر برای کمک به کدنویسی یا یک حسابدار برای کمک به مدیریت امور مالی شما باشد. حتی اگر شما در تمام جنبه های کسب و کار خود متخصص باشید، هنوز هم ممکن است زمان رسیدگی به همه‌ی امور را نداشته باشید.

اگر شما یک دوست (نزدیک یا دور) داشته باشید که می‌توانید برای کمک به وی تکیه کنید، فوق العاده است. اگر نه، شما ممکن است مجبور به استخدام شخص یا اشخاصی شوید. با این حال، پیوستن به گروه یا انجمن‌های کسب و کار محلی می‌تواند بسیار مفید باشد. شما لازم نیست با تک تک افراد انجمن در ارتباط باشید، تنها کسانی را که می‌توانند شما را پشتیبانی کنند، ملاقات کنید.

5- شما فقط خوب باشید

همانطور که آموخته‌ایم، برخی از جنبه‌های فریلنسری وجود دارد که می‌تواند کمی تهدید کننده باشند. شاید مسئولیت به عهده گرفتن همه‌ی جوانب مشتریان برای یک نفر امکان نداشته باشد. اما نباید فراموش کرد که بیشتر چیزهایی که ارزش انجام دادن، دارند آسان نیست.

اگر شما در زمینه‌ی کاریتان با استعداد باشید حتما در طول زمان به تمام پیچیدگی‌های کسب و کار آشنا خواهید شد. صادقانه می‌گویم، من هنوز همه چیز را نمی دانم و احتمالا هرگز هم به همه چیز پی نخواهم برد. اما هر تجربه می‌تواند ابزار یادگیری ارزشمندی باشد. هدف شما این است که آنچه را آموخته‌اید در راه بهبود شغل و زندگیتان به کار بیاید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@kh.mohamadi58

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید