۵ مورد از بهترین اقدامات توسعه‌ وب در سال ۲۰۲۰
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

۵ مورد از بهترین اقدامات توسعه‌ وب در سال ۲۰۲۰

بسیاری از شرکت‌های جهان وبسایت‌ها را طراحی و توسعه می‌دهند و همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم وقتی شرکتی قبل از همه تاسیس شده، وبسایتش توسعه یافته است. زیرا امروزه، عصر فناوری اطلاعات است و مردم ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین کار کنند. پس این روزها توسعه‌ وبسایت بسیار رایج است و هر شرکت توسعه‌ وبسایت می‌خواهد بهترین وبسایت‌ها را برای مشتریان خود ایجاد کند. در این مقاله، من درباره‌ی ۵ مورد از بهترین اقدامات توسعه‌ وبسایت خواهم نوشت که به آن‌ها در توسعه‌ی وب سایتشان کمک می‌کند.

۱. دیدگاه کلی را درک کنید 

این بدین معناست که اول از همه، کل پروژه و ملزومات ﺁن را درک کنیم. ویژگی‌های آنچه که باید توسعه دهیم چیست؟! برخی از توسعه دهندگان دوست دارند بیش از حد کدنویسی کنند، زیرا آن‌ها پروژه را درک نمی‌کنند و پروژه را با خروارها کد به اتمام می‌رسانند. بنابراین بهترین روش‌ها در توسعه‌ وبسایت این است که قبل از هر چیز ماژول‌ها را بسازید. سپس دوره‌ای را به هر ماژول اختصاص دهید. ﺁن‌ها سپس مرحله‌ی برنامه‌ریزی پروژه را انجام می‌دهند. اگر توسعه‌ وب در یک تیم انجام می‌شود، به هر عضو وظایفی را اختصاص دهید و همه کارها را به ترتیبی انجام دهید که در ﺁغاز پروژه تصمیم گرفته شد. بنابراین برنامه‌ریزی در ﺁغاز توسعه‌ وب و درک کل پروژه بهترین روش است.

۲. هوشمندانه‌تر بنویسید

دومین روش برای بهترین توسعه دهنده‌ی وب، تمرین بیش از حد کدنویسی است و کارهای غیر ضروری روش مناسبی نیست. یک روش خوب این است که هر LOC (خط از کدنویسی) باید هدفی ضروری و مشخص داشته باشد. باعث و بانی اشکالات، کدنویسی بیش از حد است. بنابراین توصیه می‌شود که هر LOC باید مشکلی را حل کند یا ویژگی لازم را به صفحه‌ی وب ما ارائه دهد. برای نتایج خوب، LOC را انجام دهید.

۳. وقت خود را برای چیزی که از قبل خلق شده است هدر ندهید

اگر در حال ساخت یک خانه هستید، آیا بدون هیچ نقشه‌ای، ساخت آن را شروع می‌کنید؟

قبل از هر ساخت و ساز یا توسعه، لازم است یک نقشه یا چارچوبی را برای ساخت و ساز دنبال کنید، زیرا آن‌ها به سازنده جهت می‌دهند. در توسعه‌ی وبسایت، شرکت‌ها باید چارچوب یا ساختاری داشته باشند که بر اساس ‌آن‌ها وبسایت‌هایی طراحی خواهند شد. این کار نه تنها باعث صرفه‌جویی در وقت خواهد شد، بلکه به برنامه‌نویسان کم تجربه نیز کمک خواهد کرد تا به ﺁسانی کار کنند و به ﺁن‌ها کمک می‌کند تا پروژه وبسایت را به ﺁسانی درک کنند.

۴. به فکر آینده باشید

شرکت‌های توسعه وبسایت باید آینده را در نظر بگیرند اما این بدان معنا نیست که آن‌ها باید روی نوآوری‌هایی که به آینده نزدیک هستند کار کنند. اما اگر آن‌ها در حال ایجاد یک وبسایت هستند، می‌توانند با توجه به چند ماه پیش یا فناوری‌های منسوخ شده، پس‌زمینه را توسعه دهند. زیرا این فن‌ﺁوری‌ها برای برنامه‌نویسان قابل درک‌تر از فناوری‌های جدیدتر هستند. نکته این است که برنامه نویسان باید از فن‌ﺁوری‌های جدید در کدگذاری یا کار خود استفاده کنند اما نه خیلی زیاد. چون اگر ﺁن‌ها فقط از تکنولوژی‌های جدید در توسعه وبسایتشان استفاده کنند، کار آن‌ها پیش فرض و پیچیده می‌شود. با این وجود، یک روش خوب، استفاده از فنﺁوری‌های قدیمی بیشتر از تکنولوژی‌های جدید است.

۵. به طور آزمایشی کدنویسی کنید

آزمایش کردن، یک ابزار ضروری برای توسعه‌دهنده‌ی وب است. این بهترین کار برای کدنویسی آزمایشی است. اگر چه برخی از کدها به گونه‌ای نوشته شده‌اند که تست ﺁن‌ها دشوار است. اما برنامه‌نویسان باید کدی بنویسند که به راحتی قابل آزمایش باشد. برنامه‌نویسان باید حتما از روش‌های مناسب پیروی کنند و کد‌هایی بنویسند که به راحتی قابل خواندن و آزمایش کردن باشند، زیرا بدون آزمایش کردن نمی‌توانید اشکالات موجود در کد خود را پیدا کنید و بدون ﺁزمایش، کدنویسی ما بی فایده است. پس باید کدنویسی قابل آزمایش باشد و بعد از تکمیل هر ماژول مورد آزمایش قرار بگیرد. برنامه‌نویسان باید از تکنیک‌های کارﺁمد آزمایشی بر روی کدهای خود استفاده کنند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 1 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات