با ۵۰ افزونه کاربردی وردپرس آشنا شوید – قسمت دوم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

با ۵۰ افزونه کاربردی وردپرس آشنا شوید – قسمت دوم

۱- افزونه مقابله با اسپم Akismet

یکی از نکاتی که باید برای مقابله با آن در وبسایتتان آماده باشید، پیامهای اسپم است که در اینترنت وجود دارد، اغلب این پیغام ها دارای محتوایی مخرب برای وبسایتتان هستند، بعضی دیگر از این پیغام ها حاوی محتوایی تبلیغاتی هستند. پس برای مقابله با این نوع پیغام ها باید دست به کار شوید. افزونه اکیسمت یکی از بهترین افزونه های رایگان وردپرس در این زمینه است که به شما کمک می کند به جنگ این پیغام ها بروید.

بخشی از ویژگی های این افزونه عبارت است از:
    ۱. جستجو و شناسایی خودکار میان پیغام ها
    ۲. اکیسمت به شما لیست پیغام هایی  که اسپم تشخیص داده شده اند را به شما نشان می دهد و می     توانید خودتان نیز روی این نوع پیغام ها دسترسی کامل داشته باشید.
    ۳. تمام پیوندهایی که در بدنه نظرات برای شما فرستاده می شوند به صورت کامل نشان داده می شود.
    و…
برای استفاده از این افزونه شما احتیاج به ساختن یک شناسه دارید که می توانید از طریق این لینک آن را بدست آورید.

۲- افزونه مهاجرت با Wordpress Importer

تا به حال شده است تصمیم بگیرید از یک سیستم  مدیریت محتوا به سیستم دیگری بدون از دست دادن محتوا مهاجرت کنید؟ یا تصمیم گرفته اید که وردپرس تان را از یک هاست به هاست دیگری بدون از دست دادن مطالبتان منتقل کنید؟ این افزونه به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید، شیوه کاری این افزونه بدین صورت است که از وردپرس کنونی تان یک فایل برون بر استخراج کرده و سپس در وردپرس جدید آن فایل را درون ریزی می نمایید. کار با این افزونه بسیار ساده است. این افزونه برای شما از محتوای زیر خروجی می گیرد:

  • Posts, pages and other custom post types 
  • Comments 
  • Custom fields and post meta 
  • Categories, tags and terms from custom taxonomies 
  • Authors 

۳- افزونه بهینه سازی محتوا با Yoast SEO

بهینه سازی محتوا یکی دیگر از مسائل مهمی است که شما به عنوان یک مدیر باید به آن توجه داشته باشید، به صورت پیشفرض وردپرس دارای یک سطح برای بهینه سازی محتوا است و بدون هیچ تغییری در هسته وردپرس، این سیستم مدیریت محتوا نیز می تواند به شما در بهینه سازی کمک بکند، اما خیلی از اوقات پیش می آید که شما می خواهید بیشتر به این نکات توجه داشته باشید، افزونه Yoast SEO یکی از پرطرفدارترین افزونه های وردپرس است که به شما کمک می کند بتوانید محتوایتان را برای موتورهای جستجوگر بهینه کنید. این افزونه می تواند برای شما موارد زیر را فراهم کند:

  • بهینه سازی محتوای وبسایت
  • ساخت نقشه وبسایت
  • استفاده از ربات های متنی 
  • تنظیمات مربوط به شبکه های اجتماعی 
  • و…

جدای از این، وبسایت پشتیبان این افزونه دارای صدها مقاله و آموزش برای بهینه سازی محتوای وب است برای دیدن وبسایت می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

۴- افزونه ساخت فروشگاه آنلاین با WooCommerce

اگر از کسانی هستید که می خواهید یک فروشگاه آنلاین را راه اندازی بکنید، وقت و هزینه خودتان را با  برنامه ها و آیتم های مختلفی که وجود دارد تلف نکنید، وکامرس یکی از افزونه های محبوب وردپرس است که به شما کمک می کند در سریعترین زمان ممکن یک سیستم فروشگاهی برای خودتان بسازید و با آن کار انجام بدهید. وکامرس یک افزونه رایگان است و براحتی روی وردپرس نصب می شود. با وجود آنکه وکامرس یک افزونه برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس است اما واقعا معنایی دیگر به کارآمدی افزونه ها داده است. برای این افزونه صدها ویژگی و پوسته جدید رونمایی شده است که می توانید از آن ها استفاده بکنید.

۵- افزونه صفحه آرایی با TinyMCE Advanced

افزونه هایی که کارکردشان مانند این افزونه است اغلبا به صورت تجاری به فروش می رسند، این افزونه برای ساختن صفحات و اضافه کردن آیتم های مختلف به یک صفحه استفاده می شود. برای مثال زمانی که شما می خواهید یک جدول را در وردپرس پیاده سازی بکنید به صورت پیش فرض این امکان در قسمت دیداری فعال نیست و حتما باید به قسمت متنی آن رفته و در آنجا کدهایی مربوطه را بنویسید! اما این افزونه به شما کمک می کند که در حالت دیداری از آیتم هایی چون جدوال، ابزارهای مختلف و… استفاده بکنید. 

۶- افزونه محافظت از برگه ورود با Limit Login Attempts

در مقالات مربوط به امنیت وردپرس در وبسایت بحث از محدود کردن تعداد تلاش ها برای ورود به پنل وردپرسی شد، در این حالت به کاربری که وارد قسمت ورود وردپرس شده حداقل سه بار «قابل تغییر است» اجازه داده می شود که نام کاربری و رمز را اشتباه وارد بکند و بعد از آن تا یک مدت مشخص آدرس آی پی آن کاربر  بلاک می شود. این افزونه دقیقا به همین شکل کار می کند، با نصب این افزونه متوجه می شوید که چه نعمتی را برای امنیت خود ایجاد نموده اید.

۷- افزونه ایجاد پست های تکراری با Duplicate Post

در این قسمت می خواهیم افزونه ای را به شما معرفی کنیم که با آن می توانید از هر پست یا برگه ای که دارید به تعداد دلخواه کپی ایجاد کنید. البته بعد از کپی کردن هر پست می توانید آن را ویرایش نیز بکنید.

۸- افزونه آنالیز گوگل با Google Analytics for WordPress by MonsterInsights

اگر شما یک مدیر وبسایت باشید باید روی بازدید های وبسایت، ورودی های وبسایت و… نظارت داشته باشید، ساختن یک سیستم از ابتدا برای اینکار شاید کار اشتباهی باشد. اینجاست که باید پای گوگل را به وبسایت خود باز کرده و از ابزارهای توسعه گوگل برای خودتان استفاده کنید. گوگل آنالیز سرویسی است که از طرف گوگل برای توسعه دهندگان فراهم شده تا بتوانند مدیریت بهتری روی ورودی های وبسایتشان داشته باشند. با دانستن و فهم این مسئله شما می توانید به بهینه کردن محتوای وبسایتتان نیز کمک کنید. یکی از ابزارهایی که این شرایط را برای شما در وردپرس فراهم می کند استفاده از افزونه Google Analytics for WordPress by MonsterInsights است. پس از نصب افزونه اولین کاری که باید انجام بدید متصل کردن حساب جیمیلتان به افزونه است و بعد از آن دیگر کارها را به افزونه بسپارید . در هر زمان مشخصی این افزونه برای شما اطلاعاتی را از وبسایت جمع آوری می کند و به شما نمایش می دهد.

۹- افزونه Hello Dolly

راستش را بخواهید افزونه Hello Dolly چندان افزونه کاربردی نیست و در وردپرس صرفا به عنوان یک حالت افتخار آمیز به آن نگاه می کنند. این افزونه تنها از یک فایل php تشکیل شده است که با هر بار ورود به قسمت پیشخوان وردپرس یکی از جملات محبوب لویس آرمسترونگ خواننده معروف جاز را برای شما به نمایش می گذارد. این افزونه به صورت پیشفرض در هسته وردپرس قرار دارد اما بیشتر کاربران در اولین قدم بعد از نصب وردپرس آن را حذف می کنند (: . این افزونه اولین افزونه ای بود که برای وردپرس منتشر شد.

۱۰- افزونه بازسازی تصاویر وردپرس با Regenerate Thumbnails

یکی از مشکلاتی که کاربران وردپرس با آن دست و پنچه نرم می کنند، فیکس کردن تصاویر با قالبی است که از آن استفاده می کنند، برای مثال شما از یک قالب استفاده می کنید که در بخش اسلایدر آن باید از تصاویر بزرگی استفاده شود اما خب بردن تک تک این تصاویر به محیطی مانند فوتوشاپ و اعمال تغییرات کاری زجر آور و سخت است به همین دلیل این افزونه به شما کمک می کند که بتوانید به بهترین شکل تصاویرتان را با قالبی که دارید فیکس بکنید. یکی از خوبی های این افزونه توانایی کار کردن و اعمال تغییرات روی همزمان چند تصویر مجزا از هم است. این چیزی است که کمک می کند فرایند تغییرات سریعتر اتفاق بیافتد.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات