وقتی قصد دارید که روی یک استراتژی تجربه کاربری به صورتی موفق عمل کنید، نباید اجازه بدهید که فرضیات و عقاید شخصی شما، روی این مسئله تاثیر داشته باشد. با این حال در این مطلب قرار است روی ابزارهای طراحی وبسایتی تمرکز داشته باشیم که میتوانند تجربه کاربری شما را تست بکنند. ما با یکسری ابزارهای تست داده و سرویس کارمان را شروع میکنیم و در نهایت چند منبع عالی را نیز برای درک عمیق از تجربه کاربری را معرفی خواهیم کرد.
۱. UsabilityHub
یکی از نکات کلیدی راجع به UsabilityHub، بحث و مناظره براساس داده است. شما نمیتوانید دادههای موجود را مانند عقاید شخصی خود نادیده بگیرید، به این دلیل که آنها بخش بسیار مهمی از روند تست تجربه کاربری هستند. برای راهحلهای ریموتی که در جهت تست تجربه کاربری وجود دارد این مورد را میتوان به عنوان یک جایگزین عالی قلمداد کرد. در این ابزار تستهایی مانند Five-Scond test، Click Test، A/B test و… وجود دارد.
۲. Userbrain
Userbrain سعی دارد تا پروسه user testing را بسیار سادهتر و قابل دسترس تر بکند. این ابزار برای تیمهای کوچک و حتی تیمهای بزرگی که قصد دارند روند user testing را شروع بکنند بسیار مناسب و انتخابی عالی است. شما میتوانید در این ابزار یک URL ساده را وارد بکنید و بعد از آن یک وظیفه ساده را نیز بنویسید. Userbrain مراقب تمام کارهای دیگری است که باید انجام شود. به نظر میرسد که این ابزار برای شروع مرحله اول تست تجربه کاربری انتخابی ایدهآل باشد.
۳. UserZoom
برای تیمهایی که دنبال ابزاری قویتر هستند، این مورد میتواند انتخابی مناسب باشد. Userzoom با دارا بودن انتخابهای مختلف، به شما این قابلیت را میدهد تا بتوانید راهحلهای مختلفی برای تست تجربه کاربری داشته باشید. اگر از چند ابزار مخلتف برای تست تجربه کاربری استفاده میکنید، باید بگویم که Userzoom به شما این امکان را میدهد تا بتوانید به این ابزارها نیازی نداشته باشید.
۴. Hotjar
با استفاده از این ابزار میتوانید ببینید که کاربرانتان چگونه از وبسایت شما استفاده میکنند. این کار را مانند یک Desktop Recorder مشاهده کنید که روی کامپیوتر کاربر شما نصب شده و از شیوه استفاده وی از وبسایت در حال فیلم گرفتن است. پس شما با استفاده از این ابزار فییدبکهای بصری از کاربر دریافت میکنید و میتوانید دادههای ناشناسی را دریافت نمایید.
۵. UX Booth
بیایید با یک گزینه متفاوت همراهتان باشیم. این وبلاگ تجربه کاربری قدمی بسیار عالی برای درک صحیح تجربه کاربری و طراحی تعاملی است. با استفاده از این وبلاگ میتوانید آخرین تکنیکهای تجربه کاربری، مباحث مقدماتی و حتی حرفهای را نیز یاد بگیرید. UX Booth منبعی عالی برای افرادیست که می خواهند تجربه کاربری خوبی داشته باشند.
۶. Nielsen Norman Group
این وبسایت در واقع گروه فردی به نام Donald Norman است کسی که اصطلاح تجربه کاربری را در دهه ۹۰ میلادی ابداع نمود. در این گروه مطالعاتی روی استانداردهای تجربه کاربری صورت میگیرد و همچنین دورههای آموزشی بسیار خوبی برای افرادی که قصد یادگیری تجربه کاربری به صورت بوت کمپ را دارند، برگذار میشود.
دیدگاه و پرسش
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید