۷ مهارت برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب full stack
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 11 دقیقه

۷ مهارت برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب full stack

از نظر من وقتی صحبت از توسعه وب می‌شود، یک توسعه دهنده full stack ؛یک ارتش تک نفره و یک برگ برنده محسوب می‌شود.

بسیاری از کسب و کارها به صورت ﺁنلاین با هدف دسترسی به مخاطبان بیشتر، نیاز به وب سایت‌ها و توسعه دهندگان وب؛ در حال افزایش هستند.

در حالی که ممکن است فکر کنید تخصص در فرانت اند یا بک اند می‌تواند ﺁن‌ها را به یک دارایی تبدیل کند، اما قطعا توانایی خلق هر دو در هنگام کار با تیمی از توسعه دهندگان یک امتیاز محسوب می‌شود.

می‌توانید ایده‌های مختلفی ارائه داده و محصولات مورد نیاز را ارائه دهید، محصولاتی که با درک قوی ابزارهای توسعه همراه با ﺁسایش کاربران و بهبود عملکرد وب سایت‌تان تولید شده‌اند.

توسعه دهنده وب full stack کیست؟

یک توسعه دهنده بهترین‌ها را در هر دو جهان دارد، داشتن مهارت‌های فرانت اند و بک اند شما را به یک توسعه دهنده وب full stack تبدیل می‌کند. توسعه دهنده full stack به همان اندازه مهارت دارد که وب سایت‌ها را از نظر دید کاربری لذتبخش می‌کند و همزمان می‌تواند داده‌های وب سایت را مدیریت کرده و عملکرد کلی را بهینه سازد.

یک توسعه دهنده full stack معمولا کسی نیست که به تمام فریمورک‌های فرانت اند و بک اند و کتابخانه‌ها تبحر داشته باشد، یک توسعه دهنده وب full stack کسی است که می‌داند در زیر انبوهی از کد چه اتفاقی در حال رخ دادن است، کسی که موارد اساسی را درک کرده و به فرآیندها و کارهایی که به توسعه وب سایت‌ها و زنده کردن آن‌ها وابسته است کمک می‌کند.

خواندن این مقاله چگونه می‌تواند به شما در تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب full stack کمک کند؟

قطعا با چندین بلاگ و مقاله در اینترنت روبرو خواهید شد که تضمین می‌کنند اگر مراحل دقیق ذکر شده را دنبال کنید، در کمترین زمان به یک توسعه دهنده وب full stack تبدیل خواهید شد.

اما در بیشتر موارد, این بلاگ‌ها و مقاله‌ها اساسا این مباحث را به طور مختصر و کوتاه بازگو کرده‌اند و در محافل پیرامون همان محتوایی که احتمالا شما از قبل از ﺁن ﺁگاه بوده‌اید, می‌چرخند.

در حال حاضر نصیحتی به شما می‌کنم که برای شما ضروری خواهد بود که درک کنید چگونه می‌توانید چنین چیزی را در زندگی واقعی خود اعمال کنید.

به یاد داشته باشید، شما یک انسان منحصر به فرد در میان هفت میلیارد نفر در کره زمین هستید و از این رو، هنگام انتخاب شغل و رسیدن به هدف خود، نیازهای متفاوت و منحصر به فردی خواهید داشت.

این مقاله به گونه‌ای نوشته شده است که برای همه سازندگان و کدنویسان مناسب باشد. مهم نیست که همین الان شروع کنید یا در حوزه‌ای خاص مهارت دارید و در جستجوی مسیری هستید.

۱۰ دقیقه از وقت خود را به من بدهید تا به آن چیزی که نیاز دارید برسید.

مهارت اول: به خود انگیزه دهید

انگیزه‌ای برای خود پیدا کنید، ماجراجویی کنید و هیچوقت تسلیم نشوید. این سه جمله برخی از عباراتی هستند که اغلب در مشاوره‌ها و نصیحت‌ها یافت می‌شود. اما آیا شما برای یک جلسه انگیزشی اینجا هستید؟

خیر، شما اینجا هستید زیرا قبلا علاقه خود به وب، قرار دادن قلب و روح خود و بیرون کشیدن تخیل و خلاقیت خود برای ایجاد یک وب سایت زیبا و قدرتمند را درک کرده‌اید.

اکنون که توجه شما را جلب کردم، اجازه دهید در مورد چگونگی عملکردش توضیح دهم. در اغلب اوقات، ما معتقدیم که یادگیری با انجام کار به معنای غوطه‌ور شدن در دنیای ساخت پروژه‌ها و اپلیکیشن‌های وب است، بدون اینکه وقت زیادی را صرف نحو و مفاهیم کنیم.

این ممکن است در مراحل اولیه به خوبی کار کند، اما بعدها این یک مشکل بزرگ برای شما ایجاد خواهد کرد، با توجه به این واقعیت که وقتی شما بر روی وب سایت‌ها و مشکلاتی واقعی کار می‌کنید و برای آن‌ها قادر به یافتن یک آموزش یوتیوب یا مقاله نیستید، آن زمان گیر خواهید کرد.

به یاد داشته باشید، اگر در هر برهه‌ای از زمان احساس می‌کنید که توسعه وب آسان است، این کار را اشتباه انجام می‌دهید. به عقب برگردید و مفهومی را که یاد گرفتید تحلیل کنید.

موارد استفاده از آن و جایی که می‌توانید آن موارد را در وب سایت‌های خود بگنجانید، جستجو کنید. در این مورد کنجکاو باشید برای اینکه خود را "توسعه دهنده" بنامید، قطعا باید بدانید که چگونه این کار را انجام دهید. و برای انجام این کار شما باید ساعت‌ها و ساعت‌ها از زمان خود را با یک فنجان قهوه و چند موسیقی خوب جلوی صفحه رایانه خود بگذرانید.

مهارت دوم: یک مدرک یا گواهینامه کسب کنید

هرگز دوره‌ای را فقط برای کسب گواهینامه شروع نکنید. تکرار می‌کنم، هرگز. حالا اجازه دهید به هدف اصلی شما که شروع کردن بعنوان یک توسعه دهنده وب است بپردازیم.

آیا گواهی می‌خواهید یا می‌خواهید وب سایت بسازید؟ اگر هدف شما دومین گزینه است، پس به خواندن ادامه دهید.

شرکت‌های آموزشی بسیار کمی وجود دارند که هدف اصلی آن‌ها این است تا یادگیرندگان‌شان از مفاهیم اساسی گرفته تا طرح‌های پیشرفته و پیچیده را درک کنند.

اگر مشتاقانه در انتظار یادگیری صادقانه چیزی هستید، همیشه به شما توصیه می‌کنم که یک مربی یا یک پشتیبان باتجربه داشته باشید تا بتواند به عنوان یک توسعه دهنده وب به شما کمک کند.

مهارت سوم: پروژه‌های اساسی بسازید - مهارت ساخت کلون در وب سایت‌های محبوب.

وقتی یادگیری مفاهیم و نحو را به پایان رساندید، اکنون زمان ساخت پروژه‌ها فرا رسیده است. به دنبال ایجاد پروژه‌های معمولی و آسان نروید. پروژه‌های شما با ارزش‌ترین دارایی‌های شما خواهند بود.

هنگامی که نمونه کارهای خود را به شخصی ارائه می‌دهید، می خواهید اثبات کنید که شما به اندازه کافی توانایی و مهارت دارید که چیزی مشابه آن را بسازید.

با ساختن کلون‌های وب سایت‌های معروف مانند اینستاگرام، توییتر، ردیت، اسپاتیفای و غیره شروع کنید. ثابت کنید که می توانید چنین پروژه‌هایی را مدیریت کنید.

اگر شما بعنوان یک توسعه دهنده وب به شرکت‌های بزرگ تقاضانامه ارسال کنید، ایجاد یک کلون از برنامه‌های کاربردی وب موجود قطعا یک نقطه مثبت خواهد بود، زیرا شما به وضوح پیشنهاد می‌کنید که می‌توانید کار با تیم‌های آن‌ها را بلافاصله و بدون نیاز به آموزش بیشتر آغاز کنید.

مهارت چهارم: ساخت پروژه‌های ساختگی را ادامه دهید - مهارت فریلنسینگ

فریلنسینگ به شما طعم دنیای واقعی را می‌بخشد.

محیط توسعه‌ای که اکنون در اختیار دارید کنترل شده است و می‌توانید از stack overflow برای رفع شک و تردید خود استفاده کنید، اما وقتی به عنوان یک توسعه دهنده وب فریلنس کار می‌کنید، نیازهای مشتری را درک خواهید کرد و مهارت‌های خود را به عنوان یک توسعه دهنده وب full stack افزایش می‌دهید.

من به شخصه داشتن این مهارت را توصیه می‌کنم.

مهارت پنجم: در خانه بنشینید و نکات و ترفندهای یوتیوب را تماشا کنید - مهارت شرکت در هکاتون‌ها

اکنون که فهمیدید چگونه باید کارها را انجام دهید و چگونه در دنیای رقابت رو به جلو حرکت کنید، به هکاتون بپیوندید و پروژه‌های مختلفی ایجاد کنید.

این رویدادها به شما فرصتی می‌دهند تا بتوانید با تیمی کار کنید یا در نهایت به کسب درآمد بالا برسید. آنچه ک تمام برنامه نویسان به آن نیاز دارند.

پی نوشت: هکاتون رویدادی است که در آن برنامه نویسان و افراد دیگری که درگیر توسعه نرم افزار هستند، از جمله طراحان گرافیکی، طراحان رابط کاربری و مدیران پروژه گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم افزاری و گاهی سخت افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

مهارت ششم: در خانه کار کنید - مهارت شبکه سازی

هنگام شرکت در هکاتون‌ها و کنفرانس‌ها، با افرادی که در صنعت فعالیت دارند مواجه شوید و به دنبال فرصت‌هایی باشید که ممکن است شما را تبدیل به یک توسعه دهنده full stack کند.

در اغلب اوقات مربیان متخصص صنعتی در هکاتون‌ها هستند و اگر خود را به عنوان یک فرد آینده دار و ماهر نشان دهید، مربیان مستقیما برای کار در یک پروژه به شما نزدیک می‌شوند یا ممکن است به عنوان کارمند به آن‌ها بپیوندند.

مهارت هفتم: دانش خود را در ذهن خود حفظ کنید - مهارت ارتباط تاثیرگذار.

اکنون که بر ۶ مهارت فوق مسلط شدید، وقت آن است که اعتبار خود را به عنوان یک برنامه نویس full stack افزایش دهید.

یک کانال یوتیوب راه اندازی کنید، یک پادکست راه اندازی کنید، جلسات زنده داشته باشید، دانشجویان را راهنمایی کنید (اگر دوست دارید مقداری درآمد کسب کنید)، آموخته‌ها و دانش خود را در قالب وبلاگ‌ها و مقالات آنلاین مستندسازی کنید، به طور خلاصه، به جهانیان بفهمانید که شما چه کسی هستید.

سوالات متداول

۱. برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده full stack، به چه مواردی نیاز دارید؟

این مقاله را بخوانید. علاوه بر این، شما باید با یادگیری برخی زبان‌ها، داشتن ذهنی خلاق، صبر و حوصله زیاد و به یادگیری موتور جستجو برای مقابله با اشکالاتی که ممکن است روبرو شوید بپردازید.

۲. چه مدت طول می‌کشد تا یک توسعه دهنده وب full stack شوید؟

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده full stack، باید حداقل ۶ الی ۸ ماه از وقت خود را به آن اختصاص دهید. گاهی اوقات ممکن است بخواهید دست از کار بکشید و حوزه دیگری را انتخاب کنید، اما در حال حاضر، زمان زیادی را صرف درک چیزها کرده‌اید و اگر به انجام آن فکر می‌کنید، مطمئن هستم می‌توانید آن را انجام دهید.

۳. آیا توسعه دهندگان full stack تقاضای کاری دارند؟

جهان در حال تبدیل شدن به یک جعبه دیجیتالی است. همه چیز به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود و نیاز به توسعه دهندگان full stack در حال رشد است.

۴. برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده full stack، باید به چه زبان‌هایی تسلط داشته باشید؟

حتما نیازی نیست که تمام زبان‌ها را یاد بگیرید تا شما را به عنوان توسعه دهنده full stack بشناسند. برای فرانت اند، محبوب‌ترین کتابخانه‌ها و فریمورک‌هایی که می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید ReactJS، Vue.js و AngularJS هستند. برای اهداف بک اند، محبوب‌ترین مواردی که می‌توانید با آنها آشنا شوید NodeJS، PHP، .NET و غیره هستند.

۵. کدام شرکت‌ها توسعه دهنده‌های full stack هستند؟

روند استخدام توسعه دهندگان full stack متفاوت است. شما می‌توانید در وب سایت‌هایی مانند Glassdoor، LinkedIn و غیره به دنبال مشاغل باشید.

۶. آیا حرفه‌ی خوبی است؟

توسعه وب کار خوبی نیست، یک کار عالی است. این حرفه خلاقیت و سبک شما را به چالش می‌کشد. با تلاش کمتری (به محض کسب تخصص در این زمینه) می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. سرگرم کننده است و شما می‌توانید با شرایط خود کار کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.67 از 3 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید