۷ راه که یک کیت طراحی یا قالب آماده پروژه‌تان را نجات می‌دهد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۷ راه که یک کیت طراحی یا قالب آماده پروژه‌تان را نجات می‌دهد

شما همیشه نیاز ندارید که طراحی وبسایت جدیدتان را از ابتدا تا به انتها از پایه انجام دهید. 

قبل از اینکه هر کار دیگری را انجام دهید به این موضوع کمی فکر کنید: تا به حال چند بار یک کار یکسان را در پروژه‌های مختلف انجام داده‌اید؟ تا به حال چند بار یک آیکون یا المان رابط کاربری مشابه را با تغییرات بسیار محسوس ساخته‌اید؟ 

۷ راه که یک کیت طراحی یا قالب آماده پروژه‌تان را نجات می‌دهد

در اینجاست که یک کیت طراحی و یا قالب آماده می‌تواند وارد قضیه شود و همه چیز را برای شما تغییر دهد. برای بسیاری از طراحان فواید می‌تواند بسیار بیشتر از، از دست دادن برخی کنترل‌ها در حالت طراحی بخش بخش باشد. از آنجایی نیز که هر کیت یا قالبی نمی‌تواند برای هر طراح وبسایتی در هر زمانی به کار برده شود، آن‌ها واقعا می‌توانند زمان‌تان را صرفه جویی کنند. 

۱. انجام سریع پروژه‌ها

دلیل اصلی برای استفاده کردن از یک کیت یا قالب طراحی برای سرعت بخشی به پروژه‌های طراحی وبسایت است. بجای اینکه شما از ابتدا HTML، CSS و PHP را پایه‌گذاری کنید و آن‌ها را از ابتدا بنویسید، تنها نیاز است که بین گزینه‌های مختلف حالتی که دوست دارید را انتخاب نمایید. 

تنها کاری که نیاز است انجام دهید، نصب کردن و شخصی‌سازی کدها است. (این موضوع برای وبسایت‌های کوچکتری که از سیستم‌های مدیریت محتوا مرسومی مانند وردپرس و… استفاده می‌کنند بسیار گزینه عالی است).

خب، به دنبال چه چیزی در یک کیت یا قالب طراحی هستید؟ چرا خودتان از ابتدا آن‌ها را نمی‌سازید؟ در اینجاست که باید گفت زمان یکی از کلیدی‌ترین نگرانی‌ها در تحویل پروژه است. شما می‌توانید در یک کیت طراحی به دنبال المان‌های طراحی مورد نیاز خود بگردید، در رابطه با یک قالب طراحی نیز به همین صورت. این موضوع می‌تواند ایده بسیار جالب و مفیدی برای زمانی باشد که بخواهید یک وبسایت را در زمان کم و برای پروژه کوچکی انجام دهید. تنها به مواردی که قبلا ایجاد شده‌ است نگاه بیاندازید. 

قالب‌ها و کیت‌های طراحی راه‌حل بسیار خوبی برای برقراری ارتباط بصری با پروژه و سریع‌ کردن پروسه طراحی هستند. در این حالت هیچ کار حدس زدنی وجود ندارد و شما با مشاهده کردن دمو قالب یا اسکرین‌شات‌هایی از آن می‌دانید که این موارد دقیقا به چه شکلی خواهند بود. (مشتری‌ها واقعا این موضوع را دوست دارند، در اغلب اوقات نیز برای آن‌ها مهم نیست که پروژه شما براساس قالب طراحی شده یا خیر.)

۲. از همخوانی مطمئن شوید

کاربران موجودات مبتنی بر عادات هستند. آن‌ها می‌خواهند همه چیز همیشه یک کارکرد و یک نما را داشته باشد. 

یک کیت طراحی به شما این اطمینان را می‌دهد که تمام بخش‌های داخل خود از یک طراحی منسجم و همخوان ساخته شده است. این موضوع می‌تواند در زمانی که مشغول ترکیب میکروسایت‌ها برای یک کمپانی و یا برند مشخص و یا طراحی اپلیکیشن‌های مشابه هستید بسیار مهم و کاربردی باشد.

بیشتر کیت‌ها با گزینه‌هایی که قابلیت شخصی‌سازی دارند عرضه می‌شوند، بنابراین شما باید تنها المان‌ها را قرار یکدیگر قرار دهید و رنگ و مشخصات برند را به آن اضافه نمایید.

۳. رویکردهای بهتر را یاد بگیرید

یک قالب یا کیت طراحی می‌تواند یک منبع بسیار خوب برای یادگیری باشد. اگر تا به حال وبسایت‌های زیادی را طراحی نکرده‌اید این موضوع را در نظر داشته باشید. شما می‌توانید از این منابع یاد بگیرید که چگونه کدها با همدیگر استفاده می‌شوند، چگونه فایل‌ها گروه‌بندی‌ شده اند و می‌توانید مشاهده بسیار خوبی روی استانداردها و بهترین رویکردها داشته باشید. 

دانلود کردن فایل‌های PSD مربوط به به یک کیت یا قالب طراحی می‌تواند یک انتخاب بسیار کمک کننده باشد. اگر خودتان مشغول طراحی پوسته‌ای برای مشتری باشید، استفاده کردن از این پکیج‌ها به شما این قابلیت را می‌دهند که بتوانید المان‌های خودتان را در کنار یکدیگر قرار دهید. 

بسیاری از طراحان پوسته‌ از این طریق کارهای‌شان را انجام می‌دهند. بعد از اینکه وبسایت‌های سفارشی بسیاری را طراحی کردند، حال شروع به کنار هم قرار دادن پکیج‌های مختلف می‌کنند تا بتوانند یک پوسته خوب را طراحی کرده و به صورت آنلاین بفروشند. 

۴. کارکردهای داخلی

برای طراحانی که به خوبی با المان‌هایی مانند بهینه‌سازی موتورهای جستجو و یا آنالیزها آشنایی ندارند، کیت‌ها و قالب‌های طراحی برای آن‌ها یکسری کارکردهای داخلی را تعبیه کرده که می‌توانند با استفاده از آن‌ها نتایج بهتری را دریافت کنند. این موضوع براحتی روی وبسایتی که طراحی می‌کنید اعمال می‌شود. 

بسیاری از این المنت‌های داخلی با کاربران سازگاری دارند و برای مبتدی‌ها طراحی شده‌اند. گزینه بسیار خوب و واقعی این مورد کارکرد داخلی است که برای ساخته‌های کاربران استفاده می‌شود. بیشتر کاربران می‌توانند به راحتی از این ابزارها استفاده کنند و آن را به سادگی درک نمایند. برای مثال این ابزار‌ها شامل فیلد‌های سئو و کنترل‌های ویرایش WYSIWYG است. همچنین برخی از کیت‌ها و قالب‌ها ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌دهند که با هزینه بسیار کمی می‌توانید آن‌ها را تهیه نمایید.

این ابزارها معمولا همراه با مستندات بسیار پر محتوایی نیز ارائه می‌شود که مشتری‌ها می‌توانند از طریق آن به اطلاعات مختلفی دسترسی پیدا کنند. 

یکی دیگر از کارکردهای کلیدی این است که بسیاری از کیت‌ها و قالب‌های طراحی همراه با ویژگی بروزرسانی خودکار همراه با لایسنس نرم افزاری ارائه می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که فکر و درگیری کمتری برای بروزرسانی‌ها داشته باشید، به همین دلیل شما می‌توانید بخش پشتیبانی را برای سازنده اصلی رها کنید و دیگر به اینکه هر بار آن را با نسخه جدیدی از CMS تطبیق دهید فکر نکنید. 

۵. کیت‌ها مقرون به صرفه هستند

 عموملا کیت‌ها و قالب‌های طراحی مقرون به صرفه‌تر هستند. حتی گزینه‌های تجاری نیز به هین صورت اند. یک پوسته وردپرس با داشتن تمام قابلیت‌های لازم چیزی تنها در حدود ۱۰۰ دلار است و یا یک کیت مناسب هزینه‌ای در حدود ۱۰ دلار را می‌خواهد. 

بعد از اینکه یک مورد را دانلود کردید، آن نسخه دیگر برای خودتان است. (البته سعی کنید که حتما به لایسنس توسعه‌دهنده توجه داشته باشید). 

با گزینه‌های کم هزینه موجود یک کیت شروع کننده معمولا هزینه کمتری نسبت به حالتی خواهد داشت که خودتان پروژه را اجرا و پیاده‌سازی کنید. 

۶. کدها تمیز هستند

به هر مقدار که شما از یک سرویس تکراری استفاده کنید، میزان اعتماد شما به کدها بیشتر می‌شود و می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کدها تمیز و سبک هستند. آن‌ها معمولا چنین هنری را به صورت کدهای نوشته شده نمایش می‌دهند. 

برای مثال به کدهای یک قالب یا کیت طراحی که تعداد قابل توجهی دانلود داشته نگاه کنید. (مطمئن باشید که همواره از فروشگاه‌های کوچکی که تعداد دانلود‌های کمی دارد و نرخ بروزرسانی در آن‌ها بیشتر از چند ماه است خریداری نمی‌کنید. این موارد خط قرمز هستند).

۷. توسعه قابلیت‌ها

در نهایت یک کیت یا قالب طراحی می‌تواند توانایی شما را برای ایجاد المان‌های مختلف وبسایت بالاتر ببرد. ممکن است توانایی‌های شما به اندازه‌ای نباشد که بتوانید یک کامپوننت ویدیو یا اسلایدر طراحی کنید. یا ممکن است طراحی یک دکمه به همان سادگی که شما فکر می‌کنید نباشد.

استفاده کردن از ابزارها به شما این قابلیت را می‌دهد که بهتر باشید. شما با استفاده از این المنت‌ها راحت‌تر هستید، نما و احساس بهتری ایجاد می‌کنید و در نهایت طراحی بهتری خواهید بود. این ابزارها و تکنولوژی‌های موجود در هر زمانی تغییر می‌کند و هر کسی در قسمتی از آن توانایی خوبی دارد. با کار کردن به صورت تیمی از این طریق، طراحان و توسعه‌دهندگان می‌توانند به صورت سالم دانش‌شان را به اشتراک بگذارند.

در پایان

استفاده کردن از یک کیت یا قالب طراحی برای هر طراح و هر پروژه‌ای مناسب نیست، اما این موارد می‌توانند ابزارهای بسیار خوبی برای شما باشند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا