۸ نکته برای ایجاد محتوایی بهینه و تاثیرگذار
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۸ نکته برای ایجاد محتوایی بهینه و تاثیرگذار

چه در حال نوشتن پست وبلاگ جدید خود باشید و چه در حال جمع کردن پست برای گوگل پلاس، باید دو نکته اصلی را به خاطر بسپارید. نکته اول این است که شما باید خوانندگان خود را درگیر کنید. نکته‌ی شماره‌ی دو این است که مطمئن شوید نوشته‌ی شما برای SEO بسیار بهینه شده باشد.

محتوای بهینه سازی شده SEO به هنر نوشتن مطلب برمی‌گردد. این‌گونه محتواها رتبه‌ی خوبی در موتور جستجو کسب می‌کنند. انجام این کار تا حدودی آسان است. این یکی از برجسته‌ترین روش‌ها برای به‌دست آوردن ترافیک بدون خرج ذره‌ای پول برای بازاریابی است.

اما تمام این به ترافیک و رتبه‌بندی مربوط نمی‌شود. نوشتن مطالب بهینه شده در مورد درگیر کردن خوانندگان، فروش محصولات و غیره است. از همه‌ی این‌ها بگذریم، استفاده از وبسایتی که هدفی مشخص ندارد چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟

۸ نکته برای ایجاد محتوایی بهینه و تاثیرگذار

ما برای اینکه بتوانیم به شما در جلب رضایت موتورهای جستجو و خوانندگان کمک کنیم، لیستی کامل از ۸ نکته برتر را برای ایجاد محتوایی جذاب، موثر و بهینه شده گرد هم آورده‌ایم.

۱. کلمات کلیدی را به عنوان‌ها اضافه کنید

گوگل اهمیت زیادی به عناوین مقالات و وبلاگ‌های شما می‌دهد. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی در عنوان یک بخش ضروری در تولید محتوای SEO است.

۲. از کلمات کلیدی در سرفصل‌ها استفاده کنید

تقسیم‌بندی کردن مقاله و وبلاگ‌هایتان با استفاده از سرفصل، هم برای رتبه‌بندی شما در گوگل و هم برای خوانندگان شما واقعاً مفید است. خوانندگان از این کار شما بسیار قدردانی خواهند کرد، زیرا سرفصل‌ها به آنان در خواندن مقاله و وبلاگ کمک می‌کند. همانطوری که می‌دانید، اکثر مردم در حین خواندن مطالب پرش می‌کنند. به همین دلیل یک خواننده آنقدر از محتوا عبور می‌کند تا به سرفصل مورد علاقه خود برسد. سرفصل به خوانندگان کمک می‌کند تا مطالب مورد نیاز و مرتبط با خود را سریع‌تر پیدا کنند.

موتورهای جستجوی گوگل واقعا عاشق سرفصل‌‌ها هستند، زیرا آن‌ها می‌توانند به کمک سرفصل‌ها، مقاله و نوشته‌های شما را بررسی کنند. گوگل محتوای شما را بسته به عبارات و کلمات موجود در سرفصل ارزیابی می‌کند.

۸ نکته برای ایجاد محتوایی بهینه و تاثیرگذار

۳. با استفاده از کلمات کلیدی، استراتژی SEO خود را فقط چند بار بهبود بخشید

در استفاده از SEO اشتباه نکنید! وقتی صاحبان مشاغل کوچک متوجه می‌شوند که چگونه می‌توانند ابتدا SEO را در محتوای خود تقویت کنند، به صورت مداوم این کار را انجام می‌دهند. شما نباید مرتکب همچین اشتباهی شوید. اگر این اشتباه را انجام دهید، گوگل قطعا شما را مجازات خواهد کرد. اگر از کلمات کلیدی بیش از اندازه در محتوای خود استفاده کنید، موتورهای جستجوی گوگل فکر می‌کنند کلمات کلیدی شما نامرتبط است. بنابراین محتوایی که به شکلی تاثیرگذار از SEO استفاده کند، تنها به نفع شما و وبسایت شما خواهد بود. کلمات کلیدی باید تنها حدود ۳ درصد از محتوا را تشکیل دهند.

۴. از کلمه‌ی کلیدی در اولین جمله از محتوا استفاده کنید 

عنوان شما باید شامل کلمه‌ی کلیدی باشد. سپس بلافاصله باید دوباره در اولین جمله از مطالب خود از کلمه‌ی کلیدی استفاده کنید. برای هیجان انگیزتر کردن جملات خسته کننده، می‌توانید از سوالات جذاب و واقعیت‌های جالب استفاده کنید. 

۸ نکته برای ایجاد محتوایی بهینه و تاثیرگذار

۵. از تصاویر و "Alt Text" استفاده کنید

هنگامی که گوگل محتوای شما را بررسی می‌کند، تصاویر موجود در محتوای شما را دسته‌بندی می‌کند. گوگل از توضیحات موجود در "alt text" برای انجام این کار استفاده می‌کند. مهم‌ترین چیز در مورد تصاویر این است که جستجوی تصویر در گوگل، درست مانند جستجوی تصویر در پینترست انجام می‌شود. هنگامی که یک شخص در جستجوی تصویر گوگل بر روی یک عکس کلیک می‌کند، بلافاصله به صفحه‌ی وب و یا مقاله‌ی مربوطه منتقل می‌شوند. این بدان معناست که سایت یا مقاله شما می‌تواند به راحتی در اولین صفحه‌ی تصاویر گوگل رتبه‌بندی شود.

۶. کلمات کلیدی را به محصول یا مقاله‌ای مرتبط لینک کنید

شما باید کلمات کلیدی را قابل کلیک کردن کنید. گوگل به چنین عباراتی ارزش بیشتری می‌دهد. اغلب شما این کار را در ابتدا و انتهای مقاله و وبلاگ انجام خواهید داد. به عنوان مثال اگر شما در حال نوشتن یک مجموعه هستید، می‌توانید لینکی را در پایین قرار دهید که خوانندگان را به محتوا یا مقاله‌ای مرتبط با آن انتقال دهد. یا اگر مطلبی عالی وجود دارد که می‌تواند درک کردن مقاله فعلی را بهبود بخشد، بهتر است به آن‌ها توصیه کنید که با استفاده از این لینک، اول آن مطالب را مطالعه کنند. نکته اصلی این است که لینک شما شامل کلمات کلیدی می‌باشد.

۷. از کلمات کلیدی خود به روشی طبیعی استفاده کنید

درست مانند قرار دادن کلمه‌ی کلیدی در اولین جمله از محتوای خود، باید بتوانید به روشی هوشمندانه کلمات کلیدی را به طور طبیعی در تمام محتوا خود جای دهید. محتوای خود را در مورد کلمات کلیدی ننویسید، شما باید از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید. 

۸ نکته برای ایجاد محتوایی بهینه و تاثیرگذار

۸. مردم را به عمل کردن وادار کنید

بخش آخر در وبلاگ نویسی، ترغیب کردن است. شما باید نسخه‌هایی را بنویسید که قادر باشند افراد را به عمل کردن ترغیب کنند. این کار سخت نیست، زیرا منابع و ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در واقع یک نسخه برای فروش یک سرویس، محصول و یا ایده نوشته می‌شود. با این حال همه چیز در مورد جلب‌توجه مردم است. به گفته‌ی کارشناسان، یک مقاله حدود ۳۰ ثانیه فرصت دارد تا توجه خواننده را جلب کند و کاری کند که او خواستار کسب‌ اطلاعات بیش‌تر شود.

یکی از بهترین روش‌های ترغیب کردن افراد، ساده کردن نکات اصلی در محتوای شما است. به شما توصیه می‌کنم که قبل از نوشتن مقاله یا پست‌های وبلاگ، حداقل ۳ تا ۵ نکته‌ی قدرتمندی که قرار است در پست خود توضیح دهید را ذکر کنید. انجام این کار بسیار اهمیت دارد، زیرا به شما کمک می‌کند تا پارگراف‌ها و عناوین قدرتمندی را به وجود آورید.

عناوین ارزشمند و جذابی را خلق کنید. عناوین جزو مهم‌ترین عناصر محتوا شناخته می‌شود. به عنوان یک خواننده فکر کنید، سپس عناوین خود را بنویسید. یک عنوان باید کلمه‌ای کلیدی را هدف قرار دهد. عناوین باید جذاب و گیرا به نظر برسند.

نتیجه گیری 

این راهکارها می‌توانند برای افزایش ترافیک وبلاگ شما استفاده شوند. شما ترافیک بیش‌تری را تجربه می‌کنید، برند خود را ارتقا می‌دهید و قطعاً عاشق محتوا خواهید شد. اگر تا به حال از نکات بالا برای بهبود رتبه بندی و جذب مخاطب استفاده نمی‌کردید، الان زمان دست به کار شدن فرا رسیده است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی