جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
9 چيزی كه به شما كمك می‌كند يك طراح UX / UI بهتری باشيد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

9 چيزی كه به شما كمك می‌كند يك طراح UX / UI بهتری باشيد

طراحی UX / UI مبحثی است كه همیشه درحال تغییر و توسعه می‌باشد. برای برتر ماندن، شما همیشه باید چیزهایی جدید را یاد گرفته و مهارت‌های خود را توسعه دهید.

هر شخص حرفه‌ای مهارت‌هایی دارد كه به پیشرفت آن‌ها كمك می‌كند. این پست شامل لیستی از 9 تا از بهترین نكات است، و مستقیما از طراحان باتجربه‌ای كه در آژانس‌های طراحی UX / UI برتر كار می‌كنند، گردآوری شده‌اند.

9 نكته مفید جهت تقویت مهارت‌های طراحی UX / UI 

نكاتی كه به شما در رشد حرفه‌ای و بهبود مهارت‌های خود كمك می‌كند را پیش روی شما ذكر كرده‌ایم.

1. برای علاقه خودتان پروژه‌هایی انجام دهید

پیروی از این توصیه ممكن است سخت باشد، زیرا شما نیز مانند همه، احتمالا گرفتار شغل‌های روزمره خود هستید. هرچند، انجام دادن پروژه‌هایی كه در آن‌ها علاقه خودتان و نه درآمدتان هدف نهایی است، می‌تواند به شما كمك كند یك طراح UX / UI بهتری باشید.

زمانی كه بر روی یك پروژه برای مشتری كار می‌كنید، شما مسئول نتیجه نیز هستید. این امر كه پولی كه مشتری بر روی محصول سرمایه‌گذاری كرده است نتیجه بخش خواهد بود یا خیر، مستقیما به شما متكی است. پس شما احتمالا تمایل دارید از روش‌های ایمن و تكنیك‌های 100% اثبات شده استفاده كنید. هرچند چنین رویكردی به شما امكان امتحان كردن موارد جدید و بهبود مهارت‌هایتان در استفاده از آن‌ها را نخواهد داد. در همین حین، زمانی كه شما برای علاقه خود طراحی می‌كنید، شما مانند یك پرنده آزاد هستید. این امر بر روی خلاقیت و مهارت‌های شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. اگر شما یك مبتدی هستید، پروژه‌های جانبی مانند این، می‌توانند مواردی عالی برای اضافه كردن به portfolio شما باشد.

2. به جزئیات توجه كنید

هربار كه شما برنامه‌ای را دانلود می‌كنید، بر روی سایتی ثبت‌نام می‌كنید، خرید اینترنتی انجام می‌دهید و یا یك رمزعبور را تغییر می‌دهید – به جزئیات توجه كنید.

این كه بدون فكر در برنامه ثبت‌نام كنید و یا تجارب دیجیتال را بدون فكر كردن درمورد آن‌ها كسب كنید، ساده است. اما اگر نگاهی دقیق‌تر داشته باشید، شما متوجه خواهید شد كه طراح جهت ساخت چنین سناریو روانی بسیار تلاش كرده است.

توجه كردن به تصمیمات طراحی دیگران، معمولا شركت‌های معتبر، به شما هم الهام داده و هم چیزهای جدید یاد می‌دهد.

زمان تمرین: برنامه‌ای را كه هر روز از آن استفاده می‌كنید را باز كنید. نگاهی حرفه‌ای به آن بیندازید، و سعی كنید سه چیزی را كه درمورد UI / UX آن دوست دارید و یا از آن خوشتان نمی‌آید را بیان كنید.

3. به مصاحبه‌های كاری بروید

این یك عقیده بحث برانگیز است، هرچند، افراد زیادی مدعی هستند كه رفتن به مصاحبه‌های كاری درحالی كه خودشان از قبل دارای شغل هستند، باعث می‌شود آن‌ها را آماده نگه دارد.

این كار، زمانی كه یك پیشنهاد شغلی دریافت می‌كنید به شما اعتماد به نفس می‌دهد، اما در غیر این صورت می‌تواند به شما در بهبود شخصی كمك كند.

چگونه كمك می‌كند:

  • شما می‌توانید بفهمید كه چه مهارت‌هایی اكنون روی بورس هستند.
  • شما معمولا می‌توانید سوالات پیچیده‌ای درمورد طراحی محصول بپرسید كه ممكن است به شما در درك موضوعاتی كه باید درمورد آن‌ها بیشتر مطالعه كنید، كمك كند.
  • شركت‌ها معمولا به شما پیشنهاد می‌دهند كه چالش‌های طراحی كه نیازمند تفكر خلاقانه است را حل كنید – یك تمرین عالی!
  • به این صورت شما می‌توانید مهارت‌های ارائه خود را تقویت كنید، و بین مشتریان و همكاران خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.
  • شما درمورد portfolio خود نظراتی مثبت دریافت خواهید كرد.

4. ادبیات تخصصی بخوانید

این نصیحت ممكن است برای مبتدیان بسیار بدیهی باشد. هرچند، مشكل در این است كه طراحان UI / UX كه در این حیطه سال‌ها كار كرده‌اند، ممكن است فكر كنند خودشان همه چیز را از پیش می‌دانند. قطعا زمانی كه سطح شما پیشرفته باشد یافتن كتاب‌ها و دوره‌های آنلاین ارزشمند سخت‌تر نیز می‌شود. دلیل آن نیز به سادگی این است كه افراد زیادی قادر نیستند تجارب خود در همین سطح شما را به اشتراك بگذارند. به هرحال، این به این معنا نیست كه وجود ندارند. سعی كنید چیزی را پیدا كنید كه متناسب با سطح شما است.

5. فریلنس

پروژه‌های جانبی افق‌های تخصص شما را توسعه داده و پول بیشتری نیز به همراه دارند. آن‌ها بسیار كارآمد هستند و همچنین كار با مشتریان و شركت‌های مختلف و یافتن و درك اصول كار آن‌ها نیز لذت بخش است. طراحانی كه تجارب فریلنس كار كردن را دارند، همیشه از سایر همكاران خود بهتر دیده می‌شوند، زیرا آن‌ها بر روی پروژه‌های مختلفی از صنایع متنوعی كار كرده‌اند. بسیاری از شركت‌ها كاركنان خود را به انجام پروژه‌های فریلنس تشویق می‌كنند، زیرا طیف خلاقیت گسترده‌ای برای محل كار به ارمغان می‌آورد.

6. تمرین‌های نظام‌مند

هرگاه كه شما از شخصی بپرسید كه چگونه انقدر كاری را خوب و ماهرانه انجام می‌دهند، آن‌ها ناچار به دادن پاسخی بسیار كلیشه‌ای هستند : "تمرین، تمرین، و باز هم تمرین بیشتر."

خب، این امر كاملا درست است. در این كه هرچه یك كار را بیشتر انجام دهید، در آن ماهرتر خواهید شد، شكی نیست. به دنیای طراحی محصولات شیرجه بزنید. درجاهایی كه طراحان گردآوری دارند، حضور داشته باشید، و بیشتر زمان خود را به ویژه در روزهای ابتدایی صرف طراحی، مشاهده درس‌ها، خواندن و غیره، كنید.

تبدیل كارتان به نوعی اشتیاق و تفكر مداوم درمورد نحوه ساخت یك طراحی بهتر و یا بهبود آنچه كه از پیش انجام داده‌‌اید، یك طراح عالی را از یك طراح متوسط متمایز می‌کند.

7. از انتقاد نترسید

آیا فكر می‌كنید كار شما عالی است و زمانی كه دیگران مخالف شما هستند، ناراحت می شوید؟ این رویكردی اشتباه است.

به اشتراك گذاشتن كارتان با همكاران و دریافت بازخوردهای آن‌ها قدمی مهم برای هر طراحی است. شما هرگز نباید از كار خود خجالت بكشید، و كسانی كه سعی دارند به شما كمك كنند، را از كسانی كه تنها به دنبال نیش زدن هستند، تشخیص دهید. هرچند، یك نگاه جدید از این جلوه می‌تواند راه‌حل مناسب را پیشنهاد دهد.

همچنین دریافت بازخورد می تواند به توسعه مهارت‌های مورد نیاز طراح كمك ‌كند. به‌عنوان مثال، شما یاد خواهید گرفت چگونه انتخاب طراحی خود را توضیح داده و زمانی كه با نظر شخصی مخالف هستید، استدلال خود را بیان كنید.

اگر كسی را ندارید تا كار خود را با او به اشتراك بگذارید، به Reddit روی بیاورید. Reddit چندین زیرمجموعه دارد كه به شما در دریافت بازخورد برای طراحی اینترفیس‌تان كمك خواهد كرد.

8. هربار تنها یك كار را انجام دهید

ترندها، ابزارها، مجموعه‌های طراحی، استارت‌پ‌ها و به‌روزرسانی‌های محصولات همیشه ارائه خواهند شد. این كه هنگام بررسی هم‌زمان تمامی آن‌ها گیج و سردرگم شوید، كاملا ساده است.

پس، از دوییدن و سعی در تسلط بر روی همه چیز در آن واحد، دست بكشید. ، پیش از رفتن به سراغ ابزار یا ترند عالی در زمینه اینترفیس كاربر بعدی، خودتان را به انتخاب این كه می‌خواهید بر روی چه چیزی تمركز كنید و به تسلط برسید، وا دارید. 

این امر برای توسعه‌دهندگی حرفه‌ای ضروری است زیرا داشتن دانشی حداقلی در حیطه‌های مختلف به شما كمك نمی‌كند كه طراح بهتری باشید.

9. همكاری كنید

همكاری و محیط‌های گروهی به پیشرفت شما بسیار كمك خواهد كرد. با داشتن ملاقات‌های روزانه و كار با متخصصین استراتژی‌ها، سهامداران و توسعه‌دهندگان، شما كار گروهی  را یاد خواهید گرفت و اطمینان حاصل كنید كه ایده‌های شما با اهداف آن‌ها همخوانی دارد. شما توسط افرادی كه قدمی از شما جلوتر هستند محاصره خواهید شد و با ایجاد شدن این امكان كه از آن‌ها سوال كنید و یاد بگیرید، شما را به بهتر شدن تشویق خواهند كرد.

با پیاده كردن دائمی و مداوم این نكات، شما می‌توانید یك طراح بهتر شوید.  UI / UX تماما درمورد بهبود است، پس شما اكنون می‌دانید چگونه خود را جهت جایگیری در نیازهای دائما متغیر این صنعت، بهبود دهید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@sorryimzhino57
ژینو عباسی
مترجم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ژینو عباسی

مترجم

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است