کوتاه‌ترین مسیر از ایده تا محصول با سکوی ابری آروان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

کوتاه‌ترین مسیر از ایده تا محصول با سکوی ابری آروان

با رشد سریع بازار کسب‌وکارهای آنلاین، هر روز ایده‌هایی جدید به محصول تبدیل می‌شوند و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند. سرعت بالای عرضه‌ی محصولات نرم‌افزاری باعث شده است که زمان ارایه‌ی محصول، اهمیتی بیش از پیش پیدا کند. از سوی دیگر، شتاب در فرایند توسعه‌ی محصول در بسیاری موارد منجر به از دست دادن منابع یا کاهش کیفیت خواهد شد.

زیرساخت محصول، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسب‌وکارها و استارت‌ آپ‌ها به حساب می‌آید. زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب که در کنار کیفیت بالا، هزینه‌ای به صرفه داشته باشد. به‌شکل معمول، بخش عمده‌ای از زمان و هزینه‌ی مورد نیاز برای توسعه‌ی محصول، مربوط به انتخاب و تامین تجهیزات و پلتفرم‌های زیرساختی است.

پلتفرم ابری آروان یک سرویس‌ با کیفیت ابری است که با هدف برطرف کردن دغدغه‌های مربوط به نیازهای زیرساختی شرکت‌ها و استارت آپ‌ها ایجاد شده است. با استفاده از این محصول، با حذف مراحل پیکربندی، آماده‌سازی و تنظیمات زیرساخت، مسیر توسعه‌ی نرم‌افزار به‌شکلی چشم‌گیر کوتاه‌تر خواهد شد.

به کمک این پلتفرم ابری، می‌توانید با صرف کم‌ترین زمان و هزینه ایده‌های خود را به محصول تبدیل و به بازار عرضه کنید، بدون آن‌که دغدغه‌ای برای زیرساخت آن داشته باشید. کیفیت بالای پلتفرم ابری‌ آروان در کنار هزینه‌های شفاف آن به شما کمک خواهد کرد در کنار اطمینان از ارایه‌ی خدمات بدون نقص به مشتریان، هزینه‌های خود را نیز به شکلی موثر مدیریت کنید.

معماری ابری PaaS چیست؟

سرویس Platform as a Service که به اختصار PaaS‌ نامیده می‌شود، یکی از پرطرفدارترین معماری‌های ارایه‌ی خدمات ابری به شمار می‌آید. در این معماری، سرویس‌دهنده‌ی ابری بخش اصلی زیرساخت محصول را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. به این ترتیب، یک کاربر محصول پلتفرم ابری، تنها کافی است نرم‌افزار و داده‌های خود را توسعه دهد و نیازهای دیگر پروژه مانند زیرساخت سخت‌افزاری، سیستم‌عامل، شبکه و Runtime را به‌وسیله‌ی سرویس‌دهنده‌ی ابری تامین کند. با استقرار پروژه‌ روی زیرساخت PaaS، محصول نهایی آماده‌ی ارایه به مشتریان نهایی خواهد بود.

تفاوت سرویس سکوی ابری یا سرویس PaaS با دو معماری پر استفاده‌ی دیگر ابری یعنی IaaS و SaaS در ابعاد زیرساخت ارایه شده به‌وسیله‌ی کاربر و شرکت سرویس‌دهنده است. در معماری IaaS یا Infrastructure as a Service، بخش اصلی زیرساخت محصول به وسیله‌ی کاربر پیکربندی می‌شود و سهم شرکت ابری محدود به تامین سرورها، شبکه، تجهیزات ذخیره‌سازی و مجازی‌سازی است. از سوی دیگر، در معماری Software as a Service، تمام زیرساخت مورد نیاز برای توسعه‌ی محصول از طریق سرویس‌دهنده تامین می‌شود.

با توجه به تفاوت‌های میان این سه معماری، سرویس پلتفرم ابری برای کاربرانی که می‌خواهند توسعه‌ی نرم‌افزار خود را برعهده داشته باشند، بدون این که درگیر پیکربندی زیرساخت فنی آن شوند، معماری ایده‌آلی به شمار می‌آید.

مطرح‌ترین محصولات سکوی ابری PaaS

محصول PaaS از سرویس‌های پرکاربرد صنعت فناوری ابری در جهان به حساب می‌آید. این سرویس در میان محصولات ارایه‌شده به وسیله‌ی شرکت‌های بزرگ و مطرحی هم‌چون گوگل و مایکروسافت نیز قرار دارد. در کنار شباهت‌های معماری این محصولات، هریک از آن‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. برخی از قدرت‌مندترین سرویس‌های PaaS در بازار جهانی عبارت‌اند از:

  • پلتفرم ابری App Engine: این سرویس PaaS به‌وسیله‌ی شرکت گوگل طراحی و عرضه شده است.
  • سکوی ابری Elastic Beanstalk: سرویس Elastic Beanstalk محصول ابری متعلق به وب‌سرویس آمازون یا AWS است.
  • پلتفرم ابری OCP: محصول PaaS مطرح شرکت Oracle از پرطرفدارترین پلتفرم‌های ابری به شمار می‌آید.
  • پلتفرم ابری آروان: سرویس PaaS ارایه شده به‌وسیله‌ی ابر آروان، کامل‌ترین پلتفرم ابری ایرانی و از معدود سرویس‌های ارایه‌شده به وسیله‌ی شرکت‌های ایرانی است.

 امکانات آخرین نسخه‌ سکوی ابری آروان

ابر آروان در آخرین به‌روزرسانی خود، نسخه‌ای جدید از پلتفرم ابری را منتشر کرده است که  در کنار ویژگی‌های متعدد قبلی آن، محصولی پرقدرت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قابلیت‌های کاربردی ارایه‌ شده در این نسخه آن را به پلتفرمی سریع‌تر، کاربردی‌تر و ایمن‌تر تبدیل کرده‌ است. موارد زیر بخشی از این امکانات است:

امکان اتصال به دامنه اختصاصی

در نسخه‌ی جدید پلتفرم ابری، به دلیل یکپارچگی با CDN و DNS ابر آروان می‌توانید به جای اتصال به یک زیردامنه به یک دامنه‌ی اختصاصی متصل شوید.

 مشاهده لاگ

با استفاده از CLI ابر آروان می‌توانید به کمک Logهایی که نرم‌افزارتان تولید می‌کند، گزارشی کامل را مشاهده کنید.

 IP اینترنتی برای پادها  

با استفاده از سرویس PaaS ابر آروان، دسترسی به Containerهای خود را از طریق IP اینترنتی برقرار کنید.

انطباق با Kubernetes Manifest

منطبق بودن با مانیفست‌های کوبرنتیز، امکان استقرار مانیفست‌هایی که در گذشته ایجاد شده‌اند را روی پلتفرم ابری آروان امکان‌پذیر می‌کند.

Horizontal AutoScaling  

اگر در زمان استفاده از سکوی ابری اپلیکیشن به حد مشخصی از بار ترافیک برسد، برای حفظ Uptime و دسترس‌پذیری، چند نسخه از اپلیکیشن ایجاد و بین آن‌ها Load Balance انجام می‌شود. با این تقسیم بار ترافیک، اپلیکیشن شما همواره در دسترس خواهد بود.

مدیریت منابع با دقت یک دهم

سکوی ابری آروان به شما این امکان را می‌دهد که منابع‌تان را با دقت یک دهم روی هسته‌ی پردازشی (CPU)، حافظه‌ی تصادفی (RAM) و حافظه‌ی دیسکی تنظیم کنید.

استفاده از سکوی ابری آروان 

برای شروع کار با سرویس سکوی ابری آروان و استفاده از مزایای معماری PaaS، کافی است در پنل کاربری ابر آروان ثبتنام کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. هم‌چنین برای دریافت اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی این محصول می‌توانید به صفحه‌ی سرویس PaaS آروان مراجعه کنید.

اگر برای آغاز کار و یا استقرار اپلیکیشن خود نیاز به اطلاعات بیش‌تری دارید، می‌توانید از مستندات فنی و ویدیویی این محصول که در بخش مستندات سایت ابر آروان قرار دارد استفاده کنید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3.67 از 3 رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پشتیبانی راکت

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات