جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
مشکلاتی که به عنوان یک فریلنسر باید از آنها اجتناب کنید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

مشکلاتی که به عنوان یک فریلنسر باید از آنها اجتناب کنید

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا باید شغل فریلنسری را دنبال کنید یا نه، این احتمال وجود دارد که به این مسئله فکر کرده‌اید که زندگی به عنوان یک فریلنسر می‌تواند چگونه باشد. احتمالا شما از بسیاری از مزایای فریلنسینگ را شنیده‌اید اما هنوز هم کنجکاوید تا بدانید آیا واقعا همه چیز در این شغل ایده آل و خوب است یا نه. مانند بسیاری از مشاغل، فریلنسینگ هم مشکلات خاص خودش را دارد. نحوه‌ی مدیریت این مشکلات در سال اول می‌تواند میزان موفقیت شما را در دراز مدت مشخص کند.

در این مقاله متوجه مشکلات رایجی که فریلنسرها در چند سال اول با آن مواجه هستند خواهید شد و می‌فهمید که برای اجتناب از این مشکلات باید چه کارهایی را انجام دهید.

۱. گیر افتادن با نرخ‌های پایین

تعیین اولین قیمت برای کارهایتان در فریلنسینگ می‌تواند شما را دچار اضطراب کند. اگر بیش از حد نرخ را بالا ببرید، این احتمال وجود دارد که مشتریان خود را از دست بدهید. اگر قیمت را زیادی پایین بیاورید، در پرداخت قبض و هزینه‌های زندگیتان با مشکل مواجه می‌شوید. پس چگونه می‌توانید مطمئن شوید که به اندازه ارزش واقعیتان به شما پول پرداخت می‌شود؟

چیزهایی که باید در نظر داشته باشید:

۱. تجربه: بهترین را برای قیمت گذاری روی خدماتی که ارائه می‌دهید، بررسی میزان تجربه خودتان است. آیا برای به دست آوردن مهارت‌های خود به دانشگاه رفته‌اید یا یک دوره آنلاین را گذرانده‌اید؟ چند سال است که به صورت فریلنسر فعالیت می‌کنید؟ چقدر می‌توانید کاری با کیفیت را تحویل دهید؟

۲. رقابت: فریلنسینگ شباهت زیادی به راه اندازی کسب و کاری شخصی دارد. شما باید از پستی و بلندی‌های صنعتی که در آن مشغول به کار هستید مطلع باشید. برای تعیین کردن یک قیمت منصفانه، باید به رقابتی که در آن قرار دارید نگاه کنید. شایر فریلنسرها چگونه مشتری جذب می‌کنند؟ بابت خدماتی که ارائه می‌دهند، چقدر پول می‌گیرند؟

۳. چقدر باید درآمد کسب کنید: حقوق سالانه مورد نظرتان را به عنوان یک فریلنسر حساب کنید. دوست دارید هفته‌ای چند ساعت کار کنید؟ مطمئن شوید نرخی که تعیین کرده‌اید به شما در پرداخت قبوض و تامین بودجه زندگی کمک می‌کند. 

2. زده شدن

بیشتر فریلنسرها بیشتر از آنچه که باید کار می‌کنند. به دلیل عدم مدیریت زمان، تمام روز و شب مشغول به کار هستند. و به این خاطر که نمی‌خواهند پروژه‌ها و سفارشات‌ آن‌ها تمام شود، احتمالا به هر معجزه‌ای که سر راهشان قرار گیرد جواب مثبت می‌دهند. اگر بیش از حد از خودتان کار بکشید، به زودی به نقطه شکست خود می‌رسید و اگر رئیسی وجود نداشته باشد تا شما را از کارتان اخراج کند، هنوز مشتریانی وجود دارند که با این کارتان آن‌ها را ناامید خواهید کرد.

کاری که باید انجام دهید:

۱. زیاد استراحت کنید: بعد از اینکه ساعت‌ها کار کردید، از کامپیوتر دور شوید و بگذارید ذهنتان کمی استراحت کند. حتی ماشین‌ها هم اگر بیش از اندازه کار کنند دچار مشکل می‌شوند. برای استراحت کردن زمان‌هایی را مشخص و کنید و به آن‌ها سفت بچسبید.

۲. بیش از حد روی یک پروژه وقت نگذارید: کار کردن روی یک پروژه برای هفته‌ها، می‌تواند خسته کننده و ناامید کننده باشد. شما به عنوان یک فریلنسر، در انتخاب پروژه‌هایتان آزادی عمل کامل دارید. اگر به دلیل تعهداتی که با مشتری دارید این کار امکان پذیر نیست، می‌توانید هر چند وقت یکبار کاری تکراری را به صورتی جالب‌تر از گذشته انجام دهید.

۳. کارهایتان را عاقلانه برنامه ریزی کنید: وقتی یک فریلنسر شناخته شده هستید و درخواست‌های کاری زیادی را دریافت می‌کنید، چالش بعدی شما پیدا کردن زمان کافی برای رسیدگی به تمام کارهاست. اگر کارهایتان را در یک بازه زمانی برنامه ریزی نشده انجام دهید، کارتان سخت می‌شود. این همچنین بدان معناست که باید بدانید چه زمانی به مشتری که از شما می‌خواهد به ازای دستمزدی کم، کاری زیاد انجام دهید نه بگویید.

۳. انزوا

بسته به شخصیت شما، تجربه انزوا به دلیل حرفه فریلنسری‌تان می‌تواند روی سلامت روحی و روانی شما تاثیر بگذارد. اگر شما فردی نیستید که از تنهایی لذت می‌برد، احتمال دارد اینگونه کار کردن برایتان کمی دشوار باشد. اگر نتوانید فضایی عمومی را برای کار کردن فراهم کنید، یعنی اکثر اوقات به تنهایی کار خواهید کرد. حتی اگر در خانه کار می‌کنید، گاهی اوقات به دلیل برنامه گیج کننده خود، به سختی زمانِ صحبت کردن و وقت گذراندن با خانواده‌تان را خواهید داشت. 

کاری که باید انجام دهید:

۱. روزهای تعطیلی را تعیین کنید: اجازه ندهید که مهارت‌های اجتماعی‌تان به دلیل کار کردن در خانه صدمه ببینند. نبود ارتباطات و تعاملات انسانی می‌تواند سبب بروز افسردگی شود که می‌تواند روی عملکرد شما تاثیر زیادی داشته باشد. پس هر چند وقت از کار دست بکشید و برای فعالیت‌های شخصی خود وقت بگذارید.

۲. همکاری با سایر فریلنسرها: امروزه این امر با کمک سایت‌های مختلف امکان پذیر شده است تا جلساتی را برای فریلنسرها برگزار کنند و محیط‌های کاری را برای انواع مختلف فریلنسرها فراهم می‌کنند. این فضاهای همکاری‌ای که برای کارهای مستقل ساخته شده است می‌توانند اثرات انزوا و گوشه گیری ناشی از فریلنسینگ را به حداقل برساند.

۴. عدم وجود هرگونه اتحادیه یا قانونی برای تکیه کردن

برخلاف کارمندان تمام وقت که می‌توانند به مدیران خود گوشزد کنند امرزو وقت پرداخت حقوق است و یا حتی حق دارند بابت کسری حقوق از مدیران خود شکایت کنند، فریلنسرها چنین پشتیبانی‌های قانونی را در دست ندارند. بخشی از این امر می‌تواند به این دلیل باشد که کار از راه دور انجام می‌شود و بیشتر قراردادها دارای صلاحیت‌های لازم و ساختارهای قانونی نیستند.

در حقیقت براساس نظرسنجی در سال ۲۰۱۴ که توسط اتحادیه فریلنسرها انجام شده است، حدود ۷۰٪ از فریلنسرها اعلام کرده‌اند که در حرفه کاری خود، حداقل یک بار توسط یک مشتری مورد سو استفاده قرار گرفتند. پس چگونه مطمئن شویم که بابت تمام پروژه‌هایمان پول دریافت می‌کنیم؟

کاری که باید انجام دهید:

۱. در مورد شرکت یا مشتری تحقیق کنید: قبل از اینکه به یک پیشنهاد کاری جواب مثبت بدهید، اول پیشینه‌ی مشتری خود را بررسی کنید. امیدوارم که اطلاعات خوبی را بدست آورید و مانند دیگر فریلنسرها از شما سو استفاده نشود.

۲. شرایط پرداخت و قراردادهای اولیه را توضیح دهید: هرگز بدون بستن قرارداد وارد یک معامله نشوید. قرارداد شما باید دارای توضیح کاملی از پروژه، قیمت‌ها و تاریخ تحویل باشد. همچنین باید برنامه زمانی پرداخت هزینه را به همراه هزینه‌های تاخیر در پرداخت حقوق مشخص کنید.

۵. حواس پرتی‌ها

وقتی در خانه مشغول به کار هستید، ممکن است هر روز برایتان یک روز تعطیل به شمار بیاید. اگر منم و برنامه ریزی شده عمل نکنید، کارهایتان به راحتی به تعویق می‌افتد و ساعت‌های باارزش کاری هدر می‌رود.  به زودی خواهید فهمید که هر چه کار می‌کنید باز هم از برنامه‌هایتان عقب هستید در نتیجه خسته می‌شوید و تصمیم به تسلیم شدن می‌گیرید. موفقیت حرفه شما درنهایت بستگی به این دارد که برای متمرکز ماندن روی کار، چقدر می‌توانید به خوبی خودتان را از این حواس پرتی‌ها دور کنید. 

کاری که باید انجام دهید:

۱. مکانی ساکت را برای کار کردن پیدا کنید: حواس پرتی معمولا در مکان‌هایی اتفاق می‌افتد که صدای زیادی مثل تلویزیون، مکالمات و موسیقی در اطراف وجود دارد. هنگام مشخص کردن محل کارتان در خانه، یک اتاق یا مکانی از خانه را انتخاب کنید که در آن بتوانید به تمرکز کامل دست پیدا کنید. 

۲. بهره وری خود را بازیابی کنید: استفاده از مکانیک‌های بازی در استراتژی بهره وری شما می‌تواند کار را بسیار سرگرم کننده‌تر کند. شما می‌توانید بازی خود را با قوانین و جوایز خودتان تعیین کنید یا می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Habitica و SuperBetter کمک بگیرید؛ هر کدام از این دو برنامه هر یک از کارهای به اتمام رسیده شما را به امتیاز و پاداش تبدیل می‌کند.

6. یک آینده روشن 

« فریلنسینگ مختص همه نیست، اما به زوی خواهد شد. سیستم قدیمی که مردم را مجبور می‌کرد برای بازنشسته شدن ۴۰ سال مشغول انجام یک کار باشند، به آرامی در حال از بین رفتن است.»

بازار جهانی با نهادها و سیاست‌هایی در حال ظهور است که سبب می‌شود افراد بتوانند بهتر حرفه فریلنسری را دنبال کنند. امروزه با استفاده از مهارت‌ها و تجربه‌هایتان، روش‌های زیادی برای کسب درآمد وجود دارد. با اجتناب از مشکلات ذکر شده و حفظ اخلاق کاری خوب، همیشه فرصتی خوب برای موفق شدن در حرفه فریلنسری وجود دارد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است