بهترین پکیج های لاراولی – سری اول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

بهترین پکیج های لاراولی – سری اول

پکیج ها قابلیت عملیاتی لاراول را افزایش می‌دهند و عملکرد آنرا بهبود می‌بخشند. پکیج ها میتوانند یک راه مناسب برای کار با تاریخ در پروژه باشد مثل پکیج Carbon یا اینکه در تست پروژه به ما کمک کند مثل پکیج Behat. لیستی که در ادامه به شما معرفی میکنیم حاصل تجربه‌های فراوان کار با پکیج های لاراول است. 

برخی از پکیج ها پایدار (standalone) هستند به این معنا که مشکلی با ورژن های مختلف ندارند و بسیار سازگارند. پکیج های Carbon و Behat از این دسته هستند.

پکیج هایی که در زیر لیست شده‌اند برای افزایش توانایی لاراول ساخته شدند و فقط با لاراول سازگاری دارند. بهترین راه برای یادگیری نحوه کار کردن با پکیج ها استفاده از منابع اصلی آن هاست . فعلاً اینجا توضیحات مختصری درمورد هر پکیج ارائه میدهیم اگر شما کاربران محترم تمایل داشتید برای پکیج مد نظرتون آموزش جداگانه قرار داده می شود.

1.Image

لینک پکیج : Image

سازنده : intervention

ساخت تصاویر بندانگشتی (thumbnail) یا دستکاری تصاویر میتواند کار بسیار وقت گیری باشد مخصوصاً در پروژه های فروشگاهی که تعداد زیادی از این تصاویر نیاز است. لاراول پکیجی معرفی کرده که توسعه دهندگان میتوانند در یک لحظه این تصاویر را ایجاد کنند. پکیج Image قابلیت‌های زیادی به توسعه دندگان برای دستکاری تصاویر میدهد مثل ایجاد تصاویر بندانگشتی (thumbnails ), افزودن افکت سیاه و سفید و بسیاری از قابلیت‌های جذاب. بخاطر این هست که پکیج Image جزء بهترین های لیست قرار گرفته.

2. Laravel Debug Bar

لینک پکیج : Laravel-debugbar

سازنده barryvdh

این یک پکیج ضروری برای توسعه دندگان است که یک نوار دیباگ نصب میکند. این نوار پایین صفحه قرار می گرد و اطلاعات مفیدی درباره ی مسیریابی - Route ها -, کوئری های دیتابیس و غیره را فراهم می کند. پس این پکیج یکی از بهترین هاست.

مهم : پکیجی که معرفی کردیم برای ادغام PHP Debug Bar با فریمورک لاراول استفاده می‌شود و شامل یک ServiceProvider برای ثبت نوار دیباگ و چسباندن آن به خروجی است. همچنین برای نمایش Redirect ها و درخواست های Ajax پیکربندی شده است.

3.Laravel IDE Helper

لینک پکیج : Laravel-ide-helper

سازنده: barryvdh

این یک کلاس کمکی (Helper) نصب میکند که به نرم‌افزار PhpStorm کمک می‌کند تا کلاس‌های لاراول را شناسایی کند, بنابراین IDE دیگر تنها یک محیط برای پیدا کردن خطاهای غیرضروری و بی‌اهمیت نیست و امکانات مناسبی برای توسعه دهندگان لاراول فراهم می شود. برای راه اندازی این پکیج نیاز به استفاده از دستورات artisan هست.

3. HTML

لینک پکیج : Html

سازنده : laravelcollective

از زمانی که لاراول دیگر کلاس  illuminate/html را پشتیبانی نکرد (از نسخه 5 به بعد) این پکیج جایگزین آن کلاس شد. اگر شما به مدل ساختن فرم‌ها در نسخه های قبل از لاراول 5 عادت کرده‌اید یا اینکه به هردلیلی دوست دارید از این مدل استفاده کنید این یک پکیج ضروری است. نمونه ایجاد فرم : 


{!!Form::model($marketingImage, ['route' => ['marketingimage.destroy',

$marketingImage->id],

'method' => 'DELETE',

'class' => 'form',

'files' => true]

)!!}

اما این پکیج درکل ضروری نیست و این دلیلی هست که از هسته لاراول حذف شده. اگر از این پکیج استفاده نمی‌کنید این خط کد را نباید فراموش کنید :


 

این کد توکن csrf را به دیتای پست شده ارسال می کند.

5. Generators

نام پکیج : Generators

سازنده : laracasts - JeffreyWay

این پکیج تعدادی generator برای افزایش سرعت کار توسعه دهندگان فراهم میکند.

لیست زیر را شامل می‌شود : 

  • generate:model
  • generate:view
  • generate:controller
  • generate:seed
  • generate:migration
  • generate:pivot
  • generate:resource
  • generate:scaffold

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3 از 4 رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید