بهترین پکیج های Node.js – سری اول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

بهترین پکیج های Node.js – سری اول

با آمدن Node.js, جاوا اسکریپت پیشرفت خوبی داشت و راهی به سمت server-side شدن پیدا کرد و همچنین موجب کاهش پیچیدگی استفاده از دو زبان مختلف در frontend و backend شد.

امروزه Node.js راه حل خلاقانه برای ساخت اپلیکیشن های سرور, وب و موبایل ارائه داد. با مطرح شدن فریمورک هایی مثل Express.js و Hapi.js رشد زیادی در طراحی وبسایت ها و اپ های موبایل اتفاق افتاد. در این مقاله میخواهیم درمورد 10 تا از بهترین پکیج های NPM برای Node.js صحبت کنیم.

1 – Express

تمام زبان‌های برنامه نویسی معمول ساختار مشابهی در مسیر چیزهایی که می‌سازند, دارند; یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای اینکه یک زبان برنامه نویسی نیازهای شما رو برطرف کنه استفاده از فریمورک هاست. Express فریمورک برتر Node.js برای ساخت سریع اپلیکیشن ها و انتشار اونهاست. فریمورک ها به هر توسعه‌دهنده Node.js اجازه می‌دهند تا با استفاده از Express Generator به سرعت یک اپلیکیشن کاربری رو اجرا کنند. همینطور که Express امکاناتی رو برای ساخت یک اپلیکیشن خوب میده, مابقی کار به شما بستگی داره. بعد از کار کردن با این فریمورک فوق‌العاده شما میتونید عمیقاً درک کنید که چقدر خوبه!

دانلود

2 – Async.js

Asynchronous در جاوا اسکریپت مسیر تعامل محتوای جاوا اسکریپت با صفحات وب شما رو بازسازی می کنه و به شما اجازه میده کارایی رو با خلاصی از شر render-blocking در جاوا اسکریپت افزایش بدید. Render-blocking یعنی هر محتوای جاوا اسکریپت که بخش بالای صفحه‌ای که بارگزاری نمیشه قرار داره, تا وقتی که بارگزاری جاوا اسکریپت در صفحه کامل بشه.

این میتونه تأثیر خاصی روی عمل‌کرد سایت شما داشته باشه, اما با کمک کتابخانه‌هایی مثل Async.js – شما میتونید از پس این مشکل بر بیاید و راه حل برای بارگزاری محتوای جاوا اسکریپت به همراه هرچیز دیگری داشته باشید که باعث افزایش سرعتش میشه.

دانلود

3 – Socket.IO

Socket ها به شما اجازه می‌دهند تا اپلیکیشن های ارتباطاتی real-time بسازید که نیازمند stream بلادرنگ (real-time) محتوا هست, چه بصورت مستقیم از دیتایی که دارید روش کار می‌کنید و چه از طریق API که از یک منبع خارجی میاد. برای مثال یک روبات Twitter که آخرین توئیت ها رو جمع آوری می کنه. آنالیز های real-time هنوز توسط کمپانی های بزرگ توسعه داده میشه (مثل Google Analytics) اما با Socket شما به این امکان به راحتی دسترسی دارید.

دانلود

4 – Bower

سابقاً وبسایت ها فراتر از کدهای HTML و CSS نمی رفتند و در بعضی موارد JavaScript. امروزه وبسایت ها اکثراً نمیتونند بدون کتابخانه‌های خارجی, ابزارها, فریمورک ها و سایر خدمات مرتبط با JS که سایت‌های مدرن رو می سازند, وجود داشته باشند. Bower کامپوننت های شما رو مدیریت می کنه, اونها می تونند از JS, CSS یا HTML باشند.( حتی فونت‌ها !)

Bower با دقت پکیج هایی که شما استفاده می‌کنید رو جمع آوری می کنه و به شما کمک می کنه تا اونها رو آپدیت کنید یا از خطرات جلوگیری کنید.

دانلود

5 – Underscore

Underscore در میان توسعه دهندگان بسیار محبوب هست, در میان آن‌هایی که از توسعه ی سریع از طریق کمکی های برنامه نویسی لذت می برند. با بیش از 100 helper که میتونید انتخاب کنید, Underscore فاصله بین باز کردن یک فایل جدید HTML و نوشتن کد برای اون رو پر می کنه بدون اینکه اینکه نیاز باشه به پیچیدگی توابعش فکر کنید!

دانلود

6 – Hapi

Hapi یک فریمورک server-side هست که به راحتی شما رو در ساخت اپلیکیشن ها و سرویس ها کمک می کنه. با استفاده از Hapi شما میتونید تمام توجهتون رو روی نوشتن منطق اپلیکیشن متمرکز کنید. Hapi میتونه برای ساخت API ها, برای مدیریت پروژه های سنگین استفاده بشه, همچنین Hapi یک طراحی ماژولار رو ارائه می کنه که پروژه رو راحت‌تر هماهنگ کنید.

دانلود

7 – Node MySQL

MySQL شناخته شده ترین سرور دیتابیس در دنیاست. در توسعه مدرن, خیلی‌ها به سمت سرورهای دیتابیس ساده‌تر مثل MongoDB رفته‌اند اما این باعث نشده از محبوبیت Mysql کاسته بشه. کتابخانه Node MySQL یک پیاده‌سازی بومی از پروتکل MySQL برای کلاینت Node.js هست.

جامعه توسعه‌دهنده به سرعت درحال بروز کردن چنین کتابخانه‌هایی هستند.

دانلود

8 – LESS

LESS یک پیش پردازنده شناخته شده و معتبر برای CSS هست که شاخه کاری CSS و بصورت کلی تجربه توسعه frontend رو در پروژه شما بهبود می بخشه. پیش پردازنده ها CSS رو به یک عمل شبیه زبان‌های برنامه نویسی تبدیل می کنه (بیشتر از محیط اسکریپت نویسی). دلایل زیادی برای استفاده از LESS وجود دارند اما مهم‌ترین اونها : رایگانه, قابل اعتماده و توسعه دهندگان فراوانی ازش استفاده می کنند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید