5 راه برای ساخت اعتبار بزرگ به عنوان یک فریلنسر
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

5 راه برای ساخت اعتبار بزرگ به عنوان یک فریلنسر

اگر شما اخبار هر زمانی را در چند هزار سال گذشته مطالعه کنید، ممکن است کاملا متوجه شوید که چند نفر بیش‌تر نیستند، افراد بزرگی که شهرت خود را حفظ کرده‌اند، و قطعا این حفظ شهرت در دنیای کسب و کار بسیار موثر بوده و این کار در زندگی روزمره جا دارد.

در طراحی وب سایت، اغلب به نظر می‌رسد که خلاف این اتفاق می‌افتد، که این کار بی‌معنی است. ما بیش‌تر برای به اشتراک گذاشتن کد و مشاوره تمایل داریم. ما با استفاده از Meetups و WordCamps  به آموزش طراحان دیگر و عموم مردم کمک می‌کنیم. با این وجود خیلی از کارها خوب پیش می‌رود.

با این حال، مواردی وجود دارد که در آن همه چیز همیشه در بهترین حالت  قرار نمی‌گیرد. در طول این سال‌ها، من شخصا با مشتریانی که تجارب بدی با یک طراح قبلی داشته اند برخورد کرده‌ام. تجارب منفی آن‌ها در آن بازه‌ی زمانی از نظر مهلت زمانی از دست رفته بود، کار ناتمام به عدم ارتباط بر‌می گردد.

به عنوان یک فریلنسر، شهرت به معنای بخش مهمی از کار به شما عظمت می‌بخشد. خوشبختانه، شما کسی هستید که می‌توانید آن را بسازید. شما شروع  به پاک کردن یک تخته سنگ کنید، به مرور زمان تجربه‌ای که به دست می‌آورید کسب و کار شما را تعریف می‌کند. بنابراین، شما می‌خواهید مطمن شوید که در انجام هر کاری می‌توانید بر شهرت خود بیافزایید.

در اینجا چند راهنمایی برای ساختن شهرت بعنوان فریلنسر پیشنهاد می‌شود.

1. ساخت اعتماد

این کار یک متخصص رفتاری نیست، بلکه باید مطمئن شوید که اعتماد، یک عامل کلیدی در هر رابطه‌ای است. پس، چرا شما باید کسی را استخدام کنید که به او اعتماد ندارید؟

خبر خوب این است که راه‌های ایجاد اعتماد چندان مرموز نیست. شما اعتمادتان را از طریق چیزهای کوچکی مانند صراحت و صداقت در قیمت گذاری و همچنین پاسخگوی به موقع به سوالات، دریافت می‌کنید. به عبارت دیگر: آداب و معاشرت با دیگران یک راه طولانی است. شاید بعضی چیزها در ذهن شما بی ارزش و کوچک هستند اما برای مردم حائز اهمیت است و در آن‌ها باعث ترغیب احساس می شود.

2. توضیح فرآیند شما

مشتریان نمی‌خواهند در مورد کاری که شما در حال انجام آن هستید در تاریکی باقی بمانند. برای ایجاد رابطه‌، بهتر است روند انجام پروژه را به طور خلاصه برای آن‌ها توضیح دهید. اجازه دهید آن‌ها بدانند چه چیزی در انتظارشان است. آن‌ها را در حلقه‌ای که شما درحال حرکت هستید نگه دارید و اجازه دهید از مراحل مختلف کار مطلع باشند.

ارائه بخشی از پر‌وژه و شفاف سازی کار یک راه‌حل عالی برای جلب اعتماد مشتری و اطمینان او برای استخدام شماست. برخی نسبت به دیگران از شما توضیحات مفصل‌تری می‌خواهند، درست است شاید شما با این کار موافق نباشید و با این کار اذیت شوید. اما حتی یک طرح کلی از آن‌چه که اتفاق می‌افتد می‌تواند تاثیر مثبتی بر دیگران بگذارد و حتی این روند در مورد چگونه دیدن شما موثر است.

3. بازخورد کلی

ارائه‌ی بازخورد از طرف بعضی‌ها غیر معمول نیست که شما یا با آن موافق نیستید و یا حتی ممکن است  برایتان کمی مضحک باشد. با این وجود، با احترام گوش دادن به آنچه که مردم می‌گویند و پاسخ به سوالات و نظراتاشان بسیار مهم است. پاسخ شما در ارائه‌ی بازخورد، رفتار حرفه‌ای شما را می رساند.

ایجاد یک گفتگوی خوب و صمیمی می‌تواند محصول نهایی را بهبود بخشد. همچنین به ایجاد  نوعی رابطه در کار که به راحتی مشتری با شما می‌انجامد، کمک می‌کند. این کار شما را از سایر رقبا جلو می‌اندازد.

4. تحویل بیشتر از حد انتظار

نباید فراموش کرد که تلاش اضافی باعث ایجاد احساس مثبت می‌شود. برای مثال، شما با یک پروژه‌ی ضرب العجل موافقت می‌کنید و آن را یک یا دو روز زودتر از موعد به پایان می رسانید، احساسی که شما دارید بیشتر از احساس کسی است که برنده‌ی یک دوربین عکاسی شده است.

یکی از راه های رسیدن به این هدف، استفاده از ضرب المثل قدیمی  "انجام وعده، پیش از ارائه" است. هنگام دریافت پروژه حتما زمان را برآورد می کنید، ارائه دقیقا سر تاریخ مقرر شاید بدترین حالت در کار است. هنگامی که شما قبل از موعد کار را ارائه بدهید یک قهرمان واقعی هستید. اگر در انجام کار همه چیز گیج کننده و نامفهوم است و احساس می کنید به زمان بیشتری احتیاج دارید بهتر است تاریخ معقول‌تری را پیشنهاد دهید.

تلاش اضافی و تحویل کار با  کیفیت این احساس را به مشتری می‌دهد که در اولویت قرار داشته.  شما به عنوان کسی که سخت کار می کند باید مراقب کیفیت کار هم باشید.

5. مقاوم باشید

یکی از مهمترین صفات شما، می تواند نمایش ثبات شما باشد. این موارد همیشگی است و شامل:  پاسخ دادن به یک پیام در زمانی مشخص، حفظ برنامه کاری به طور منظم و هدف قرار دادن مهلت ارائه‌ی کار است.

این به راه حل اول (ساخت اعتماد) برمی‌گردد. برای قابل اعتماد بودن به این آسانی نیست. باید راه طولانی را برای ساخت اعتماد پیمود. هنگامی که مردم بدانند که می‌توانند به شما تکیه کنند، این واقعیت است که کار خود را به شما می‌سپارند و کمتر نگران هستند و قدردان شما خواهند بود. این کار به پیشرفت شما و پیشی گرفتن از رقبا نیز کمک می‌کند.

شما اعتبار خودتان هستید

شهرت و اعتبار زیاد، بهترین مدافع برای یک فریلنسر است. این یک عامل بسیار مهم در موفقیت  بلند مدت است. بر خلاف روال دفتر سنتی، ما به نفع نام یک شرکت  تجاری و یا کمپین بازاریابی با قیمت بالا کار نمی‌کنیم بلکه  برای برنده شدن در کسب و کار خودمان تلاش می‌کنیم. ما فریلنسرها تنها نام تجاری شخصی خودمان را داریم.

این به این معنا نیست که شما نباید هرگز یک تجربه‌ی منفی داشته. گاهی اوقات، همه چیز درست کار نمی‌کند، اما نه برای همیشه. شهرت و اعتبار مثبت، نتایج مثبتی را به ارمغان می‌آورد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@kh.mohamadi58

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید