کلید طراحی یک وبسایت عالی ، تعامل با مشتریست
كد نويسي سايت هاي بزرگ ميتونه بسيار زمان گير باشه به همين خاطر نياز به يك رابطه موفق و مناسبي بين طراح و مشتري هست.
نگاهي به نمونه كار هاي خود بياندازيد.آيا در بين اونها پروژه اي هست كه از وجودش خوشحال نيستيد؟اگه اينطوريه ، به رابطه تون با اون مشتري برگردين.
در طول سال ها، من بهترين كارهايي كه ميتونستم انجام بدم رو پيدا كردم ، كه اون ها رو به كمك مشتريان انجام ميدادم.
ما مشترياني داشتيم كه كار كردن با اون ها بسيار سخت و خسته كننده بود از طرفي هم افرادي از مشتريان بودن كه با ما همكاري ميكردنو و بسيار سخت كوش بودن و كار كردن در كنار اون ها بسيار لذت بخش بود . در هر صورت كيفيت محصول نهايي به سمت متحمل شدن چنين شرايطي ميره.
- پيدا كردن يك تعادل قدرت
به عنوان يه طراح ، تعدادي از ما ها دوست داريم اينطور فكر كنيم كه جهان حول محور نظرات ماست. از طرفي ، ما كارشناساني هستيم كه با درست انجام دادن كار اجير شده ايم. گاهي اوقات بسياري از توجه ما به يه ايده خاص كه از طرف يه مشتري كه به صورت فرضي براي ما ارسال شده جلب ميشه. مشكل اينه كه در اون لحظه ما تلاش كرديم تمام قدرت رو به سمت خومون بكشيم.در حالي كه ميشد فرايند ها طراحي ديگه اي نيز داشته باشن ، اين كار باعث ميشه رابطه بين طراح و مشتري آسيب پذير بشه.
در يك كلام فروتن باش , كليدش اينه كه به چيزايي كه مشتريانت ميگن گو ش كني . سپس تلاش كني تا چيزهايي كه مشتريان ميخواهند بهش برسن رو كشف كني تا توانايي در اختيار گذاشتنش رو براي مشتريان داشته باشي. به عنوان كارشناس ، تمام سعيت رو بكن و به انچه كه اون ها پيشنهاد ميكنن گوش كن و راه هايي كه حس ميكني باعث تكميل پروژه ميشه رو انجام بده.
اگه مطمين نيستي كه اونها چه قصدي دارن ، نترس از اونها بخواه موضوع رو برات واضح تر كنن. خط پايان اينه كه مشتري بايد اغلب روند ها رو خودش بگه . برخي از مردم بيشتر به دست خودشون نگاه ميكنن تا به ديگران. ايده ايست به شكل يه رابطه كه هر دو طرف ميتونن صادقانه در مورد ايده اي كه دارن صحبت كنن . تا با همكاري هم قابليت هاي بيشتري رو به نمايش بزارن.
- قابل دسترس بودن(تنها به كدهاي شما محصور نميشه)
افراد زيادي هستن كه از تكنولوژي حمايت ميكنن . وقتي كه اين افراد شما را استخدام ميكنن تا يك سايتي براي كسب و كارشون ايجاد كنيد ، شايد ندانند كه چطور با شما ارتباط برقرار كنن. به عنوان يه طراح ، همچنين ممكنه شما مشكلاتي در برقراري ارتباط با كساني كه شناختي از wordpress ندارن داشته باشين . ارتباط نداشتن با مشتريانتان ميتونه سوتفاهم هايي رو ايجاد كنه .اين مهمه كه تو همه چيز رو به سادگي توضيح بدي و خوبه كه اجازه بدي همه سوالاتشون رو بپرسن .
تا نمونه هايي از افكارشون رو به تو نشون بدن . اين كار صبر زيادي نياز داره ، اما اون ميتونه به مشتريان شما كمك كنه تا احساس قدرت كنن . اگه اونها در مورد اينكه اوضاع از چه قراره اگاهي و اعتماد به نفس بيشتري داشته باشن قادر خواهن بود تصميم هاي بهتري بگيرن.
- يه راهنما مسير ، نه يه استاد
گاهي اوقات ممكنه شما استفاده از يه مديريت محتوا ويا ديگر نرم افزار هارو به مشتريانتون آموزش بديد. احتمالا بدترين كاري كه شما ميتونيد در اين روند آموزشي انجام بديد نشستن پشت ميزتان و شروع به كليك كردن است . درعوض، سعي كنيد درباره ي ويژگي هاي مختلف نرم افزار توضيح بدبد و ومودبانه بخواهيد كه روي مناطق خاص كليك كنن خودتون رو به عنوان يه همراه مفيد در سفر كه به آدرسي از يه شهر اشاره ميكنه فرض كنيد.
تكرارش باعث ميشه مشتران شما احساس بهتري درمورد اتفاقاتي كه داره ميوفته داشته باشن . باعث ايجاد اعتماد به نفس در اون ها ميشه و به عنوان يه راهنماي مسير راحتر به شما اعتماد ميكنن.
- نتيجه گيري
من فهميدم كه وقتي سرم شلوغه خيلي سخته كه در اون لحظه به كمك مشتريانم روي جو تيم كار كنم تا اگه مشكلي هست اونو برطرف كنم . گاهي اوقات داشتن يه حس خوب درمورد پروژه اي كه به هدف رسوندين خيلي راحته . اما مهم اينه كه چطور بتونين به اين روند ادامه بدين . من اغلب به دنبال اينم كه عناصر انساني كه باعث به ارمغان اوردن كار ها در يه پروژه ميشه رو پيدا كنم ، كه اين به نوبه خودش ميتونه استرس رو كمتر كنه. مثل تلاش اضافي افراد كه ميتونه خودش بخشي از تيم باشه.
با آرزوي موفقيت براي دوستان
دیدگاه و پرسش
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید