خرید وسایل الکتریکی از الکتروتک
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

خرید وسایل الکتریکی از الکتروتک

از آنجایی که زندگی روزمره ما با برق و وسایل برقی گره خورده، پس خرید لوازم الکتریکی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بهتر است آن‎‌ها را از مراکز معتبری چون الکتروتک تهیه نمود. با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی و قیمت بالای وسایل برقی، حفاظت از این گونه وسایل امری بدیهی بوده و می‌بایست بعد از بررسی و کسب اطلاعات از لوازم الکتریکی چون انواع ترانس و استابلایرز و... بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت را از الکتروتک خریداری کرد.

همانطور که می‌دانید جریان برق ورودی به دستگاه‎‌های الکتریکی متناوب بوده و دارای نوسانات زیادی است. این نوسانات می‌بایست توسط دستگاه‎‌هایی چون ترانس یا استابلایرز مدیریت شده و با ولتاژ مشخصی وارد وسایل برقی چون یخچال، تلوزیون و... شود. نحوه کار دستگاه‎‌های حفاظت کننده به این گونه است که در صورت وجود نوسانات شدید یا حتی قطع ناگهانی آن سبب قطع جریان برق می‌شوند. در صورت عدم استفاده از این وسایل حفاظت کننده طبیعتا نوسانات کنترل و مدیریت نشده و مستقیما وارد وسایل برقی می‌شوند که این امر به مرور موجب کاهش عمر دستگاه و یا استهلاک آن شده و در صورت وجود نوسانات شدید ممکن است موجب سوختگی دستگاه شود. مطمئنا خرید دوباره وسایل برقی با توجه به روند افزایش قیمت‎ آن کاری بسیار دشوار است و استفاده از دستگاه‎‌های حفاظت کننده باعث افزایش عمر وسایل برقی  خواهد شد و از پرداخت هزینه برای خرید دوباره آن جلوگیری می‌شود. قبل از اطلاع از قیمت و خرید انواع ترانس و استابلایزر بهتر است با انواع آن آشنا شده تا وسیله مورد نیاز خود را به درستی انتخاب نمایید.

انواع استابلایزر

اگر چه تمامی استابلایزرها با هدف کاهش جریان‎‌های بسیار بالا و تقویت جریان‎‌های ضعیف تولید می‌شوند ولی باز هم می‌توان آن‌‎ها را در سه دسته استابلایزرهای رله‎‌ای و استاتیکی و سروو تقسیم کرد.

  • استابلایزر نوع رله‌‎‌ای، این استابلایزرها به طور معمول برای حفاظت از وسایل خانگی تولید شده و نحوه اثرگذاری آن بر جریان برق به حالت‎‌های مختلف ترانس تعبیه شده در آن بستگی دارد. یعنی پس از اندازه‌گیری جریان ورودی قرارگیری ترانس در حالت‎‌های مختلف موجب کاهش یا افزایش جریان می‌شود. این استابلایزر از لحاظ هزینه مقرون به صرفه بوده و از عمر خوبی نیز برخوردار است. وزن پایین و دقت قابل قبول از دیگر ویژگی‎‌های مثبت آن محسوب می‌شود.
  • استابلایزر نوع سروو، این استابلایزر با دقت بالای خود توانایی کنترل و مدیریت جریانات ورودی از 1 نوسان تا 50 نوسان را داشته و به همین سبب استفاده از آن در مصارف صنعتی نمود بیشتری پیدا کرده است. این دستگاه در مصارف صنعتی با برق 3 فاز دارای 3 ترانس  بوده و برای  مصارف خانگی نیز نوع دو ترانس آن موجود می‌باشد. استابلایزر‎‌های سه فاز به دلیل تطابق با جریانات برق ایران و نیز عدم ایجاد هیچگونه پرش به دلیل شکل سینوسی و دامنه  کنترل ولتاژ بین 280 تا 450 ولت و عدم ایجاد سرو صدا گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. تفاوت این دستگاه با نوع رله‎‌ای در این است که استابلایزر سروو جریانات ورودی و اختلافات آن را در ابتدای امر تشخیص داده و بازوی موتور با تغییر وضعیت ترانس ولتاژ را تغییر می‌دهد اما در نوع رله‎‌ای، رله مسئول تغییر وضعیت ترانس می‌باشد.
  • استابلایزر نوع استاتیک، اگر چه در استابلایزرهای قبلی شاهد دقت بالا و کارایی بسیار خوبی بودیم اما در نوع استاتیک با بیشترین دقت و کارایی روبه رو خواهیم بود. در واقع این وسیله بسیار قوی به کمترین نوسانات برق حتی 1 در صد هم حساس بوده و آن‎‌ها را تنظیم می‎‌نماید. در دستگاه‎‌های استایک از هیچ رله یا موتور سرووی استفاده نشده و تنها دارای Power Electronic Converter بوده که به دلیل عدم تغییر وضعیت ترانس یا رله، بیشترین سرعت را برجریانات خواهد داشت.

کسب اطلاعات و بررسی مشخصات فنی در هنگام انتخاب وسایل الکترونیکی کمک می‌کند تا خریدی با کیفیت و مناسب داشته باشید. در سایت الکتروتک به راحتی می‌توانید از قیمت و خرید انواع ترانس و استابلایزر اطلاع یافته و خریدی مطمئن و با کیفیت داشته باشید.

اما از دیگر وسایل الکترونیکی موجود در الکتروتک  که ما روزانه با آن سروکار داریم کلید و پریز برق می‌باشد که با مراجعه به سایت الکتروتک علاوه بر آشنایی با انواع آن می‌توانید از قیمت و خرید کلید و پریز اطلاع یابید. اگر چه کلید و پریز تنها بخش کوچکی از خانه یا محل کار را اشغال می‌کند ولی می‌تواند تاثیر بسزایی در زیبایی منزل داشته باشد. این کلیدها که امروزه در تمامی منازل برای قطع و وصل جریان برق مورد استفاده قرار می‌گیرند نخستین بار توسط جان هنری هولمز در سال 1884 جهت قطع سریع جریان برق اختراع شد. اما این اختراع همانند هر وسیله‎‌ای با مرور زمان دچار تغییر و تحول و پیشرفت شد به طوری که امروزه شاهد کلید و پریزهای مختلفی از جمله لمسی، هوشمند و... هستیم. این کلید و پریز از اتصالات درونی، تعداد پل، سیم پیچ تشکیل یافته‎‌ و برای افزایش ایمنی ساختمان آن را از جنس نسوز می‌سازند. در واقع از آنجایی که نسوز هستند امکان ایجاد جرقه و یا آتش سوزی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

 یکی از انوع کلید و پریز، کلید و پریزهایی هستند که به حرکت حساس‎‌اند و با تشخیص هر نوع حرکتی سبب روشن شدن فضا می‌شوند. این کلید و پریز علاه بر صرفه جویی در مصرف انرژی در مکان‎‌هایی مثل راهرو می‌توانند ما را از وجود سارقان نیز مطلع سازد. در واقع از آنجایی که هر حرکتی در حوالی آن‎‌ها موجب روشن شدن چراغ می‌شود پس در صورتی که بدون هیچ دلیلی متوجه روشن شدن چراغ شویم می‌توانیم به عوامل مشکوک پی ببریم. اما از دیگر انواع کلید و پریز می‌توان به کلید و پریز‎‌های حساس به صدا را نام برد که از آن‎‌ها بیشتر در منازل می‌توان استفاده نمود. اما نکته‎‌ای که می‌بایست در خرید کلید و پریز برق به آن توجه شود در خصوص کیفیت آن است. از آنجایی که روند تولید کلید و پریز گسترش یافته شناخت شرکت‎‌های معتبر در هنگام بررسی قیمت و خرید کلید و پریز کمک رسان خواهد بود. از جمله این شرکت‎‌ها می‌توان به  صنایع آسیا، دلند، ایران، مهسان، ویرا که از شرکت‎‌های معتبر داخلی هستند اشاره نمود. کلید و پریز اشنایدر ولگراند هم برندهای خارجی پرطرفدار موجود در بازار و از جمله فروشگاه الکتروتک می‌باشند.

 فروشگاه اینترنتی الکتروتک امکان بررسی و مقایسه‎‌ی وسایل الکترونیکی مختلف از برند‎‌های متفاوت و استعلام قیمت‎‌های آن را فراهم آورده است. این فروشگاه سامانه‎‌ای را جهت فروش عمده و خرده لوازم الکترونیکی مورد نیاز هموطنان با هدف فروش کالای مرغوب و باکیفیت ایرانی در سال 1398 تاسیس نموده است. برای مراجعه به سایت الکتروتک می‌توانید از آدرس electro-teach.ir استفاده نمایید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 2 رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید