جشنواره تکرارنشدنی نوروزی راکت آغاز شد! | هر روز یک سوپرایز ویژه!

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چه هنگام کار شما به تغییر نیاز دارد؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چه هنگام کار شما به تغییر نیاز دارد؟

یکی از پرسش‌های کنجکاوانه‌ا‌ی یک طراح وب در مواجه با ایجاد یک تغییر به وسیله‌ی ابزاری که از آن استفاده می‌کنید و در مسیر هدفتان به کار می‌برید این است که٬ چگونه شما می دانید که موقع خداحافظی چیزی است که ممکن است برای مدتی به خوبی برای شما خدمت کرده است؟

به عنوان مثال، بسیاری از ما طراحان کهنه کار در برخی از جاها در نقطه‌ای قرار می‌گیریم که باید انتخاب سختی داشته باشیم. نگه داشتن ساختمان وب ‌سایتی که مدت‌هاست از آن استفاده می کنید، طرح بندی بر اساس جدول و یا حرکت به CSS از این دسته است. فکر می‌کنم در واقع در آن زمان تصمیم‌گیری برای شما بسیار سخت است.

پس از گذراندن چندین سال یادگیری هر ترفندی که در کتاب موجود است برای ایجاد یک طرح با استفاده از جداول، تقریبا کمی دیوانگی به نظر می‌رسد که همه چیز را رها کنید و چیزهای جدید یاد بگیرید. اما کاری که ما انجام دادیم به نوعی صنعت نقل مکان کردن است. این کار تقریبا به سختی و ترسناکی که ممکن است در ابتدا احساس شود نیست.

متاسفانه، هر تصمیمی به عنوان تغییر در جداول CSS آشکار نیست. در حالی که می تواند تغییر عظیم در طول زمان از دیگر تحولات باشد. این نوع تغییرات موضوع صحبت ما هستند. بیایید شکلی از چگونه‌ها، چرایی و چه موقع‌هایی که  برای ایجاد یک تغییر لازم است را بررسی کنیم.

آیین صالح

انسان‌ها مخلوقاتی هستند که بسیار زود عادت می کنند. ما کارهایی را انجام می دهیم و از یک راه استفاده می‌کنیم و می توانیم تمایل به تغییر داشته باشیم.

به عنوان مثال، چگونه بسیاری از شما دوست دار Adobe Fireworks بودید؟ این یک ابزار برای طراحی وب بود که یک فرایند کارآمد و بسیار محبوب داشت. سپس، در سال 2013، اخباری بیرون آمد که حاکی از آن بود٬ این نرم افزار دیگر به طور فعال توسعه نمی‌یابد.

این ضربه بزرگی بود برای بسیاری از ما که از آن لذت می بردیم و  تکیه بر Fireworks  بسیار سخت است. در واقع، هنوز هم برخی از طراحان وجود دارند که به ادامه استفاده طولانی از یک نرم افزار اصرار دارند.

درست است، این نرم افزار شاید هنوز هم دارای ارزش باشد. وظایف خاصی است که  Fireworks می تواند اداره کند و هنوز  هم زندگی را برای طراحان آسان‌تر کند. اما در چه نقطه‌ای از زمان در حرکت است؟ آیا ما منتظر بمانید تا زمانی که (چندان طولانی نیست) دیگر برنامه‌های سازگار با سیستم عامل ما یا سایر آستانه‌های مورد نیاز بیاید؟

سایش در مقابل پیشرفت

این احساس‌ها مانند پاسخ‌هایی هستند که خود به عنوان مشکل مطرح می‌شوند. در حالی که شما نمی خواهید در bandwagon به دنبال هر "چیز جدید و داغ" بپلکید، همچنین شما آنچه را پشت سر گذرانده‌اید٬ نمی‌خواهید.

در دفاع از راحتی، تلاش و درستی واقعا بسیار مهم است. متقابلا این آزمون  زمان (حتی در سال های وب) به یک دلیل تجربه کرده اند. رها کردن یک چیزی برای کارهای ناشناخته می تواند خطرناک باشد.

با این حال٬ پیشرفت اغلب راحت نیست. کسانی هستند که تمایلی به ترک اسب پیر خوب خود و گرفتن یکی از ان ماشین‌های فانتزی حشره دار بودند (نه چندان دور از محل زندگی من، برخی‌ها هرگز تمایل به تعویض ندارند.). ما با چالش‌های یکسانی در طراحی وب مواجه هستیم.

تصمیم گیری متفکر

هنگامی که شما با یک تصمیم گیری بین یک ابزار مورد اعتماد و یا تکنیک و یک راه حل جدید مواجه می‌شوید، در مورد جوانب مثبت و منفی هر انتخابی خوب فکر می کنید و ممکن است از خودتان این سوال مهم را می‌پرسید:

اگر من همچنان به انجام همه چیز در همان راه ادامه دهم ، آیا این برای من یا مشتریانم یک نقطه ضعف به حساب می آید؟

هدف شما همیشه باید به تولید بهترین نتیجه ممکن برای شما و مشتریانتان باشد. اگر شما به همان روش قدیمی کارتان چسبیده اید و این روش به شما کمک می‌کند پس به همان حالت بمانید. اما اگر راه حل بهتری برای پیشرفت و بهتر شدن وجود دارد شما می‌توانید آن را امتحان کنید.

هیچ چیزی تا ابد 

بدون فن آوری نشانه ی حماقت است، و در این خط از کارهیچ چیز تا ابد طول نمی‌کشد. همه به دنبال پیدا کردن راه حل مناسب برای زمان حال و آینده هستند. در مورد هر چیزی که شما تصمیم می‌گیرید و انتخاب می‌کنید حداقل باید برای 2-3 سال آینده جوابگو باشد.

البته، این ممکن است برای بعضی های بیشتر از چیزهای دیگر اعمال شود. اگر شما با استفاده از یک ابزار راحت هستید و هنوز هم می‌توانید فعالیتتان را گسترش ‌دهید٬ در مسیر ترجیح شخصیتان بیشتر حرکت کنید. اما اگر شما هنوز هم با استفاده از یک چارچوب کدی را که در چند سال اخیر به روز نکرده اید کار کردن سخت و طولانی می‌شود. آپدیت کردن برنامه ها سرعت شما را بیشتر و کارتان را آسان‌تر می‌کند.

آویزان چیزی بودن اتفاقی است که اغلب کار را به تاخیر می‌اندازد و اجتناب ناپذیر است. مانند کسانی که از گذشته حاضر به ترک ویندوز XP نبودند٬ در نهایت این تصمیمی است که برای شما ساخته شده است.

بنابراین، بهتر است هر از گاهی یک گام به عقب بردارید و ببینید آن‌ها چگونه عمل می‌کردند و حال شما چگونه امور را انجام می‌دهید. همچنین شما می خواهید در صنعت خود جایگاه بالایی داشته باید. حتی مطالعه‌ی سرسری آنچه که به تازگی وارد بازار شده به موقعیت شما کمک می‌کند.

در دراز مدت، وجود مقداری تغییر در طراحی وب می‌تواند رادیکال به نظر برسد اما این وجود دارد. این امر تدریجا منجر به اتفاق‌ بیشتری می‌شود. در اینجا نیشگون گرفتن و کشیدن برای جلوگیری از این کار وجود ندارد، تکامل برای ادامه‌ی کار لازم است.

بنابراین در حالی که تغییر کار شما را با مشکل روبرو می کند لازم نیست آن را انجام دهید. تصمیم گیری برای برخی از اشخاص سخت است و از این کار ترس دارند. حقیقتا٬ وب در حال تغییر است و شغل ما با تغییر همراه است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@kh.mohamadi58

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید