سفارشی‌سازی ایمیل ریست پسورد در لاراول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 2 دقیقه

سفارشی‌سازی ایمیل ریست پسورد در لاراول

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب لاراول قابلیت ریست کردن پسورد است که به صورت پیش فرض در لاراول قرار دارد در این مقاله ما به سادگی به شما آموزش خواهیم داد که چطور ایمیل ریست پسورد که برای کاربر ارسال می شود را مطابق میل خود سفارش‌سازی کنید.

 ایمیل ریست پسورد

احتمالا افراد زیادی از ویژگی ریست کردن پسورد در لاراول استفاده کرده‌اند و حتی افرادی که از لاراول برای مدت کمی استفاده کردند. در این مقاله به موضوع" چگونگی ریست کردن پسورد " نمی‌پردازیم اما اگر شما می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید می توانیم به صفحه مستندات لاراول مراجعه کنید.

از آنجا که ریست پسورد یکی از ویژگی‌های اصلی لاراول است ما هیچ گونه view ویا notifications  نداریم که بخواهیم از طریق آن سفارشی‌سازی انجام بدهیم بنابراین سوال این است که ما چطور می‌توانیم پیام ریست پسورد که می‌خواهیم برای کاربر ارسال کنیم را بسازیم ، آیا ما به یک view ویا email class سفارشی نیاز داریم؟

سفارشی کردن پیام ریست پسورد

از آن‌جا که مدل User از ویژگی Notifiable استفاده می‌کند ، استفاده ازnotification برای فرستادن ایمیل حاوی ریست پسورد راحت است . تنها چیزی که ما برای انجام این کار نیاز داریم ایجاد یک متد در مدل User و نادیده‌گرفتن ویژگی‌های پیش‌فرض قبلی آن است.

/**
 * Send the password reset notification.
 *
 * @param  string  $token
 * @return void
 */
public function sendPasswordResetNotification($token)
{
    $this->notify(new CustomResetPasswordNotification($token));
}

همانطور که می دانید برای ارسالnotification   به کاربر ما نیاز داریم که یک نوفیکیشن سفارشی را ایجاد کنیم برای این کار کافی است کد زیر را در command خود وارد کنیم:

php artisan make:notification CustomResetPasswordNotification

حال ما می‌توانیم پیام‌های سفارش شده‌ای که می‌خواستیم را به کاربر ارسال کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد نوتفیکیشنها می‌توانید مستندات لاراول در مورد آن ها را مطالعه کنید. بنابراین ما نیاز داریم مستندات را دنبال کنیم و بر اساس آن‌ها برای افرادی که پسورد خود را فراموش کرده‌اند ، پیام‌های سفارشی و منحصر به فردی ارسال کنیم.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@rezajamalzadeh901

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

رضا جمال زاده

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات