ساخت کامل اپلیکیشن های جاوااسکریپتی به راحتی با CxJS
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

ساخت کامل اپلیکیشن های جاوااسکریپتی به راحتی با CxJS

اپلیکیشن های مبتنی بر جاوااسکریپت را می توان در هر سطحی از وبسایت ها مشاهده کرد. از یک وبسایت کوچک گرفته تا یک وبسایت حرفه‌ای و پیشرفته. جاوااسکریپت در حال حاضر یکی از مهمترین بخش های رابط کاربری به حساب می آید و برای پیاده سازی حالت تعاملی در وبسایت ضروری هستند. 

اما باید بدانید که حتی قبل از ساختن اپلیکیشن معرکه‌تان شما نیاز دارید تا برای برخی موارد برنامه ریزی کنید. آیا شما برای ساختن اپلیکیشن هفته ها و ماه‌ها وقت می زارید تا از ابتدا اپلیکیشن‌تان را ایجاد کنید یا اینکه می‌روید کدهای آماده‌ای را دریافت می کنید و آن ها را شخصی سازی می کنید؟ چگونه به آن طرح مورد نظر می رسید؟ اگر شما یک برنامه نویس حرفه‌ای نیستید – چگونه تمام این موارد را با همدیگر مدیریت می‌کنید؟

مطمئنا این ها وظایف دلهره آوری هستند. اما در این زمینه اگر با یک پایه قدرتمند و خوب شروع کنید مطمئنا فرایند آسان‌تر از چیزی که هست خواهد شد. این دقیقا کاری‌ست که CxJS انجام می دهد.

تمام ویژگی هایی که شما در تمام اوقات نیاز دارید

CxJS  یک فریمورک جاوااسکریپت و راه حل مناسبی برای ساختن اپلیکیشن های مبتنی بر جاوااسکریپت است. در این فریمورک از ابزارها و کتابخانه های دیگری که توسعه دهندگان از آن ها استفاده می کنند، الهام گرفته شده است. برای مثال می‌توان به ری‌اکت، انگولار، ExtJS و D3 اشاره کرد. هدف اصلی این بوده که ما در زمان فرایند ایجاد اپلیکیشن، بتوانیم برای هر نوع پروژه‌ای یک پایه یا شالوده درست کنیم. 

در حقیقت، CxJS ترکیبی از چندین ابزار قدرتمند است که تمام نیازهای شما را در پروژه ها فراهم می کند. ری‌اکت برای رندر کردن ابزارک ها استفاده می شود،Babel  کمک می کند که بتواند اکمااسکریپت ۶ را به جاوااسکریپت ساده کامپایل کنید. Webpack وسیله‌ای را برای شما فراهم  می کند که بتوانید محصولاتی را همزمان با بروزرسانی کدها ایجاد کنید. در همین حال بسته npm به شما اجازه می دهد تا بسته ها را از طریق محیط کامند لاین نصب و پیاده سازی کنید. شما دیگر نیازی ندارید که به چیز دیگری نگاه کنید یا در جای دیگری دنبال چیزی بگردید، هر چیزی که نیاز دارید این جا وجود دارد، شما آن را پیدا کردید.

ابزارک های مفید

در این فریمورک بیش از ۵۰ ابزارک وجود دارد که شما می توانید در پروژه های‌تان از آن ها استفاده کنید. اجزای مرسومی نظیر دکمه‌ها، تقویم، بردارنده رنگ و تاریخ، فیلدهای مختلف، اسلایدر، تب‌ها و ... قرار دارند که برای استفاده از آن ها می توانید تنها از چند کلیک ساده استفاده کنید. 

جداول داده‌

ابزارک جدول داده یا «Grid» جزء بسیار قدرتمندی از این فریمورک است. در کنار عمل های استانداردی که در جداول داده مشاهده می کنید مانند، مرتب سازی و فیلتر کردن این المنت از موارد دیگری مانند گروه‌بندی، اسکرین شات گرفتن، عنوان های پیچیده، محتوای پیچیده (چارت و فرم‌ها) و... پشتیبانی می کند. 

  

چارت های داده‌ای و جذاب

با استفاده از کتابخانه بزرگ CxJS می توانید هرنوعی از چارت های دیجیتالی را خلق کنید. حال تفاوتی ندارد، چه به دنبال چارت های استاندارد –خطی، استوانه‌ای- باشید و یا چه دنبال چارت های منحصر به فرد –نشانه‌ای، حبابی-. مصورسازی داده ها در این فریمورک کار بسیار ساده است. یکی از نکات خوب این فریمورک آن است که می شود چارت ها را شخصی سازی کرد. حال فرقی ندارد که چه نوعی از چارت باشد، در هر صورت شما می توانید مطابق با نیازهای‌تان آن ها را شخصی سازی نمایید.

پوسته ها

پوسته ها به شما این قابلیت را می دهند که نقطه شروع خوبی برای توسعه ظاهر اپلیکیشن، آنطور که می‌خواهید را در اختیار داشته باشید. این پوسته ها مبتنی بر طراحی متریال گوگل هستند. هرگونه طراحی را که در این پوسته ها مشاهده می کنید را می توانید به صورتی که دوست دارید با استفاده از Sass شخصی سازی کنید.

می‌خواهید همه این موارد را در عمل مشاهده کنید؟ می‌توانید با مراجعه به صفحه CxJS Gallery این کار را انجام دهید.

ویژگی های حرفه‌ای که استفاده از آن ها ساده است

در استفاده از CxJS نیازی نیست که یک کد نویس خبره باشید. تمام چیزهایی که شما نیاز دارید سواد پایه‌ای از تکنولوژی های وب است تا بتوانید بهتر ابزارک های مربوط به اپلیکیشن تان را شخصی سازی کنید. شما می توانید کل پروسه شخصی سازی را به صورت ساده و تفریحی انجام دهید. 

جدای از آن تمام موارد پیچیده مانند اعتبار سنجی فرم، لایه بندی های حرفه‌ای و مواردی از این دست داخل خود فریمورک قرار دارند. استفاده کردن از تک تک این موارد بسیار ساده است. 

اگر به کمکی نیاز دارید CxJS می‌تواند دستیار بسیار خوبی باشد. شما می توانید در این فریمورک مستندات پر از جزئیات، پیشنمایش اپلیکیشن ها، رابط کاربری متنی و موارد دیگری را درست در مرورگر‌تان در اختیار داشته باشید. کاربران حرفه‌ای در این ابزار می توانند از یکسال پشتیبانی و نگه داری نیز برخوردار باشند.

ثبت نام کنید و با CxJS شروع به ساختن نمایید

CxJS راه حل بسیار خوبی برای اپلیکیشن های جاوااسکریپت در هر اندازه‌ای است. این ابزار برای پروژه های غیر تجاری نیز رایگان است. بهتر است که این ابزار را امتحان کنید تا مشاهده کنید به چه میزان قدرتمند است و در استفاده می تواند آسان باشد.

برای پروژه های تجاری نیز، هیچ وظیفه CxJS آنقدرها سخت نیست. اپلیکیشن های CRM و ERP به خوبی می توانند مبتنی بر این مورد ساخته شوند. برای اینکار نیاز دارید تا اکانت حرفه‌ای را خریداری کنید.

با CxJS یک بسته کامل را در اختیار خواهید گرفت. تمام ابزارهای خوب و کاربردی در یک رابط کاربری کاربر-پسند قرار گرفته اند. اپلیکیشن شما در نهایت یک اپلیکیشن زیبا و کاربردی خواهد بود. جدای از این موارد مطمئنا خیلی سبک و سریع خواهد بود. در نهایت می توانید از طرف سازنده های اپلیکیشن پشتیبانی نیز دریافت کنید. 

از همین الان برای ساختن اپلیکیشن های خارق العاده جاوااسکریپت می توانید از CxJS شروع کنید. مطمئنا از اینکه چه کارهایی می توانید انجام دهید متعجب خواهید شد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا