منابع تازه برای طراحان و توسعه دهندگان وب (مهر ۹۷)
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

منابع تازه برای طراحان و توسعه دهندگان وب (مهر ۹۷)

در اینجا، مجموعه منتخب این ماه برای توسعه دهندگان را مشاهده می‌کنید. در مجموعه این ماه، بهترین ابزار از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف مانند یک فریم‌وورک PHP برای ساخت تصاویر آواتار، یک Wiki بر پایه Node.js و ابزاری برای ساخت مدارک رمزنگاری شده SSL را انتخاب کرده‌ایم. بدون مقدمه‌ای بیشتر، به لیستمان وارد می‌شویم.

PWA Starter Kick

PWA Starter Kit یک ابتکار عمل از طرف Google، برای وارد کردن وب‌اپلیکیشن‌های پیش رونده به میدان است. PWA Starter Kit تمام موارد مورد نیاز برای اجرا، توسعه و گسترش یک وب‌اپلیکیشن پیش‌ رونده مانند ServiceWorkerها، رابط کاربری آفلاین، Build Setup و واحدهای Test را شامل می‌باشد. این ابزار به شما کمک می‌کنند تا سریعا شروع به کار با وب‌اپلیکیشن‌های پیش‌رونده بنمایید.

 برای یادگیری روش پیاده سازی pwa میتوانید دوره آموزش ایجاد وبسایت PWA یا Progressive Web Apps از وبسایت راکت را مشاهده کنید

Vue StoreFront

Vue StoreFront یک وب‌اپلیکیشن پیش رونده الهام بخش، و یک فریم‌وورک تجارت الکترونیک، ساخته شده بر پایه Vue.js است. این ابزار به طوری ساخته شده است تا با اتصال به APIهای تعداد زیادی از CSSهای تجارت الکترونیک مانند Magneto، Shopify و WooCommerce، با آن‌ها کار کند. با این فریم‌وورک، فروشگاه تجارت الکترونیک شما می‌تواند سرعت یک برنامه بومی موبایل را داشته باشد.

DevHints

مجموعه‌ای از مثال‌های قطعه کدها برای چندین زبان برنامه‌نویسی مانند React.js، Sass، Composer، Rsync و Docker. این مجموعه پرکاربرد بوده، و هضم آن از یک سند کامل راحت‌تر است.

Electron Fiddle

یک برنامه Desktop برای آزمایش Electron. این برنامه بسیار شبیه به CodePen یا JSFiddle می‌باشد و به عنوان یک زمین بازی طراحی شده است. شما می‌توانید در آن کار کنید، کد بنویسید و آن‌ها را کمپایل کنید تا ببینید که نتیجه‌ای خواهید گرفت. وقتی که حس می‌کنیم codebase شما شروع به رشد کرده است، می‌توانید آن را در یک ویرایشگر کد واقعی خروجی بگیرید.

DevPen

یک برنامه بر پایه وب برای نوشتن Markdown، با استفاده از استایل‌های Github. این مورد یک ابزار بسیار پرکاربرد برای نوشتن فایل README برای پروژه خود، و نحوه ظاهر آن قبل از انتظار بر روی Guthub می‌باشد.

GitElephant

یک فریم‌وورک PHP برای تعامل با یک repository بر روی گیت‌هاب. GitElephant شما را قادر می‌سازد تا وضعیت برنامه را بخوانید، شاخه یا تگ مربوطه را بررسی کنید، یک شاخه را حذف کنید، و... اگر نیاز به تعامل با Git در برنامه PHP خود دارید، GitElephant یک فریم‌وورک عالی است.

PHP 7.3

PHP یک زبان همه کاره است و من دوست دارم که پیشرفت آن را ببینم. PHP 7.3 به تازگی با چند ابزار خوب و توابع جدید منتشر شده است. کل لیست موجود در این مقاله را بررسی کرده، و مطمئن شوید که برنامه PHP شما سازگار است.

Avatar

یک کتابخانه PHP برای ساخت تصاویر آواتار. با استفاده از Avatar، شما می‌توانید تصویر خود را با رنگ، شکل، استایل و فونت مورد علاقه خود بسازید و آن را در قالب‌های مختلفی مانند JPS، SVG و Base64 ذخیره کنید.

Microbundle

یک ابزار بدون نیاز به هیچ‌گونه پیکربندی، برای bundle کردن کتابخانه‌های JavaScript در پروژه‌های خود. شما می‌توانید آن را نصب کرده، و دستور مربوطه را برای شروع کمپایل کردن یا تماشای تغییرات کتابخانه پروژه خود اجرا کنید. این ابزار می‌تواند از هدر رفتن مقدار زیادی از زمان شما برای پیکربندی ابزار ساخت خود، جلوگیری کند.

ReactMove

ReactMove یک کامپوننت انیمیشن React‌ پیشرفته، و با قابلیت سفارشی‌سازی بالا می‌باشد. شما می‌توانید زمان‌بندی و تابع easing را سفارشی‌سازی کنید، یک تابع tweening سفارشی فراهم کنید، و از آن به همراه انواع مختلفی از کامپوننت‌های مانند HTML، SVG و TypeScript استفاده کنید.

Zombie.js

Zombie.js یک فریم‌وورک JavaScript آزمایش مرورگر است که می‌تواند به همراه یک فریم‌وورک Unit Testing مانند Mocha یا Jest استفاده شود. این ابزار می‌تواند به شما در آزمایش وب‌اپلیکیشن‌های خود کمک کند تا تضمین کنید که برنامه مورد نظر همانطور که انتظار دارید، در مرورگر رندر شده، و کار می‌کند.

NanoID

NanoID یک ماژول Node کوچک برای ساخت IDهای خاص است. ID تولید شده شامل حروف، اعداد و علائم _~ می‌شود، تا از ساخت IDهای تکراری جلوگیری شود. NanoID جدا از یک کتابخانه JavaScript، همچنین در تعداد زیادی زبان‌های برنامه‌نویسی و فریم‌وورک‌های دیگر مانند PHP، Python، Java، Swift و Go در دسترس است.

Terminalizer

یک ماژول Node برای ضبط sessionهای Terminal و تبدیل کردن آن به تصاویر GIF پویانمایی شده. اگر یک ابزار CLI ساخته‌اید، این یک ابزار عالی برای نمایش این می‌باشد که چگونه CLI بهتر از یک تصویر استاتیک کار می‌کند.

Laravel Admin

یک فریم‌وورک رایگان و متن باز، برای ساخت سریع یک رابط مدیریت. این فریم‌وورک بر پایه Laravel و Bootstrap ساخته شده است و از این رو، قابلیت گسترش و سفارشی‌سازی را به همراه دارد.

Windows95

یک پروژه جالب از Felix Rieseberg، توسعه دهنده‌ای از Slack. Windows95 یک برنامه است که شما را قادر می‌سازد تا Windows 95 را بر روی هر پلتفرمی اجرا کنید. (ویندوز، macOS و لینوکس)

MDX Deck

یک ابزار که شما را قادر می‌سازد تا یک اسلایدشو با استفاده از Markdown و React.js بسازید. با توجه به این که می‌توان از آن دو به همراه یکدیگر استفاده کرد، حال روند ساخت هر کدام از اسلایدها ساده‌تر شده است، در حالیکه نوعی تعامل هم با استفاده از یک کامپوننت React.js فراهم می‌شود.

Pure Bash Babel

مجموعه‌ای از قطعه کدهای پرکاربرد اسکریپت‌نویسی Bash خالص. هر اسکریپت یک توضیح کوتاه و چند مثال استفاده را به همراه دارد؛ پس شما نحوه کار اسکریپت را درک خواهید کرد.

Wiki.js

یک برنامه مدرن برای اجرای Wiki، که توسط آخرین ابزار مانند Node.js، MongoDB، Git و Markdown پشتیبانی شده است. این برنامه یک جایگزین خوب برای یک برنامه Wiki قدیمی است که بر روی PHP و MySQL اجرا می‌شود.

SwitchHosts

یک برنامه macOS پرکاربرد برای مدیریت فایل‌های میزبان کامپیوتر شما. با استفاده از این برنامه، می‌توانید چندین فایل میزبان بسازید و آن‌ها را تنها با یک کلیک، فعال کنید.

ZeroSSL

یک برنامه پرکاربرد که ساخت مدارک رمزنگاری شده SSL را بسیار ساده‌تر می‌کند. شما نیازی به نصب کردن هیچ‌گونه ماژول‌ یا اسکریپت اضافی ندارید. فقط به سادگی قدم‌های موجود در دستورالعمل بر روی وبسایت را دنبال کنید، احراز هویت کنید و کار شما به پایان می‌رسد.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان کاکایی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات