10 دلیل که چرا طراحان بیشتر عمر می‌کنند!
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

10 دلیل که چرا طراحان بیشتر عمر می‌کنند!

راستش را بگوییم هیچ مطالعه و یا تحقیق رسمی این موضوع که طراحان بیشتر از افراد دیگر عمر می‌کنند را اثبات نمی‌کند. اما ما به عنوان طراح قصد داریم روی این موضوع تمرکز کنیم. در این جا می‌توانید ۱۰ دلیل که ما باور داریم طراحان زندگی طولانی‌تری دارند را مشاهده کنید.

۱. ما هدف داریم

طراحان برای طراحی زندگی می‌کنند. ما در رابطه با این موضوع شوق و ذوق بسیاری داریم. همچنین در رابطه با آن به صورت مداوم فکر می‌کنیم. این دقیقا چیزی است که باعث می‌شود ما هر روز در یک ساعت مشخص بلند شویم و کارهای‌مان را شروع کنیم. با وجود آنکه ممکن است این موضوعات باعث شود که ما با کمی وسواس‌های فکری مواجه شویم اما در نهایت باید بگویم که واقعا داشتن هدف یکی از تاثیرگذارترین موضوعات روی داشتن زندگی طولانی است.

در حالیکه به نظر می‌رسد جدا کردن موجودیت ذهن و بدن فکری طبیعی و کلی است اما واقعیت را باید بدانید و آن این است که این دو واقعا به همدیگر بستگی دارند و مرتبط هستند. بنابراین در حالتی که مغز سالمی داشته باشیم می‌توانیم بدن سالمی نیز داشته باشیم. در این مقاله از Lifehacker توضیح داده شده که چگونه زنان Okinawa در ژاپن نگاهی مثبت به زندگی دارند و چگونه دلیل برای وجودشان «ikigai» را دنبال می‌کنند. میانگین سنی افراد در این منطقه ۸۳ سال است و به نظر نمی‌رسد که این موضوع کاملا تصادفی باشد. میانگین سنی این منطقه بیشتر از هر جای دیگر در جهان است.

به صورت مختصر باید بگویم که داشتن یک پروژه برای انجام دادن نه تنها باعث می‌شود که زندگی‌تان ارزشمند‌تر باشد بلکه کمک می‌کند که بیشتر نیز عمر بکنید.

۲. ما چایی و آب بسیاری می‌خوریم!

ما طراحان همیشه مشغول خوردن آب، چایی و قهوه هستیم. مسلما خوردن بیش از اندازه چایی و قهوه می‌تواند مخرب باشد اما با این وجود موادی که برای مثال در چایی یافت شده‌اند می‌توانند برای سلامتی کلی بدن بسیار مفید باشند. بله درست است یک لیوان چایی می‌تواند عمر بیشتری به شما بدهد. چایی سبز نیز از هر چیز دیگری بهتر است.

۳. ما وقت کافی برای زیاد در اجتماع بودن را نداریم

حتی اگر زمان زیادی را برای تحویل پروژه داشته باشیم و پروژه‌های شخصی را نیز انجام بدهیم اما باز هم سعی می‌کنیم که خودمان را از اجتماعی بودن به صورت بی هدف دور کنیم. اگر قرار باشید چیزی بخوریم و یا کاری را به صورت تیمی انجام دهیم بیشتر دوست داریم که آن‌ را با افرادی انجام دهیم که به اهداف‌مان نزدیک‌تر باشند. اینگونه شانس بیشتری برای رسیدن به گزینه اول را خواهیم داشت.

۴. ما تحصیل کرده‌تریم!

مسلما ما تسلیم شدن را دوست نداریم. اما در کل ما طراحان تحصیلات بیشتری را پشت سر گذاشته‌ایم و براساس این گزارش افرادی که تحصیل کرده‌اند عمر طولانی‌تری خواهند داشت. بخش عظیمی از این موضوع باز هم برمی‌گردد به زندگی همراه با هدف داشتن چیزی که در قسمت اول مطلب به آن اشاره کردیم. بنابراین ممکن است خوب باشد که بتوانید به خودتان برای گذراندن چند کلاس دیگر انرژی بدهید!

۵. ما خندیدن را دوست داریم

یک سوال؟! چه کسی دوست دارد که موقع بیرون رفتن با یکسری وکیل و حسابدار خشک بیرون برود؟ هیچکس؟ خوب است! طراحان معمولا به عنوان آدم‌های خلاق و خوش ذوق شناخته می‌شوند، آن‌ها بیشتر از هر شغل دیگری می‌خندند و تقریبا در این کار حرفه‌ای شده‌اند. 

براساس تحقیقات صورت گرفته هر چقدر بیشتر بخندید زندگی سالمتری خواهید داشت و مسلما زندگی طولانی‌تری را پشت سر می‌گذرانید. 

۶. ما زمان زیادی را برای نگاه کردن TV نداریم

براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۱ صورت گرفت هر ساعت مشاهده تلویزیون می‌تواند ۲۲ دقیقه از عمر شما را کوتاه‌تر بکند. خوشبختانه ما زمان کافی برای مشاهده کردن تلویزیون را نداریم و بیشتر دوست داریم که با دوستان طراح‌مان در توییتر تعامل برقرار کنیم. یک چیزی که واقعا ما طراحان دوست نداریم زیاد ارتباط برقرار کردن با اطلاعات بی فایده و بدرد نخور است.

اما با این وجود هر کسی زمان‌هایی نیاز دارد که کمی استراحت کند، اگر چنین موضوعی پیش بیاید ما ترجیح می‌دهیم جلوی تلویزیون برای بازی کردن و یا دیدن یک فیلم خوب بنشینیم.

۷. ما همیشه به دیگران کمک می‌کنیم

گاهی اوقات پیش می‌آید که به مشتری به چشم بقیه «مردم» نگاه نمی‌کنیم. اما واقعیت آن است که ما همواره سعی داریم تا به مردم برای رسیدن به اهداف‌شان کمک کنیم. این موضوع حس و حال خوبی را می‌دهد. انجام کارهای خوب برای دیگران مطمئنا می‌تواند روی بیشتر کردن عمر تاثیر بگذارد. چرا نمی‌آیید که یک قدم بیشتر نیز بردارید و سعی کنید به یک سرویس یا استارتاپ محلی و یا یک مدرسه کمک مالی بکنید – این کار حس بسیار خوبی را خواهد داشت، همچنین یاد دادن حرفه‌تان به دیگران باعث بهبود وضعیت رزومه کاری‌تان می‌شود. دو سر بُرد!

۸. ما دوچرخه‌سواری را دوست داریم

دوچرخه‌سواری در بین اکثر طراحان معمولا کار مرسومی است. هیچکسی هم در این موضوع شک ندارد که ورزش کردن می‌تواند زندگی سالم‌تری را به شما بدهد – بنابراین در فضای کاری یک شرکت و در محوطه‌های باز دوچرخه‌سواری به نظر می‌رسد که گزینه بسیار خوبی باشد.

۹. ما زندگی پرخطری نداریم

از سال ۲۰۱۷ تا کنون ۱۴۴ کارگر در انگلستان کشته شده‌اند. برخی از شغل‌ها مانند ساخت و ساز، معدن، کشاورزی و چند مورد دیگر نرخ بالایی از آمار مرگ را در خود دارند. اما جامعه طراحی و کار مربوط به طراحی بسیار امن است. 

واقعا فکرش را بکنید: آخری باری که به عنوان یک طراح کار خطرناکی انجام دادید و یا جسم سنگینی را بلند کردید کی بوده؟ صد در صد طراحی می‌تواند کار سختی باشد اما تا حدی که شما را به قتل برساند پیش نمی‌رود. 

۱۰. ما همه چیز را برای زندگی کردن در اختیار داریم

ما کارمان را دوست داریم و به اندازه کافی پول برای زندگی و تفریح بدست می‌آوریم. این صنعت همواره در حال خرج کردن است. چیزهای جدیدی برای یادگیری اضافه می‌شود و یقینا شما خسته نمی‌شوید.

حتی وقتی که بازنشست شویم باز هم کارهایی وجود دارند که می‌توانیم انجام دهیم. در نهایت به نظر می‌رسد که ما به عنوان طراح زندگی طولانی خواهیم داشت. زندگی پر از نشاط و لذت!

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات