تشخیص پشتیبانی WebVR با استفاده از JavaScript

13 خرداد 1398, خواندن در 1 دقیقه

امروزه به راحتی می توانم ببینیم که واقعیت مجازی فراز و نشیب هایی را در اثر تلاش های فایرفاکس طی می کند که کروم را مجبور کند به شرکت های Oculus و HTC  فشار وارد کند تا محصولات عرضه شده خود را پیشرفت دهند. مرورگر ها در حال سریع تر شدن، و جاوا اسکریپت و aframe در حال قدرتمند سازی تجربیات واقعیت مجازی شگفت انگیزی با جاوا اسکریپت هستند.

گرچه، قبل از این بتوانید واقعیت مجازی تحت وب را تجربه کنید، باید مطمئن شوید که مرورگر شما واقعیت مجازی را پشتیبانی می کند. برای انجام این کار، باید به این صورت و با این کد بررسی کنید و ببینید که آیا navigator.getVRDisplays قابل دسترسی است یا نه:

const supportsVR = 'getVRDisplays' in navigator;

if (supportsVR) {
    navigator.getVRDisplays().then(function(displays) {
      // ... Load VR experience
    });
}
else {
    // ... Show "you need {x} browser" message
}

اگر navigator.getVRDisplays حاضر است، احتمالا مرورگر شما واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را پشتیبانی می کند.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ظرفیت تغییر دنیا و غنی سازی زندگی ها را دارند. یادگیری کدنویسی واقعیت مجازی می تواند شما را چند قدم جلوتر بیندازد، و به مانند همیشه، کد نویسی کردن آنها برای مرورگر محدودیت ها را در هم خواهد شکست.

منبع

چه امتیازی به این مقاله می دید؟
خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال دیدگاه لازم است، ابتدا وارد سایت شوید.

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

آفلاین
user-avatar
عرفان کاکایی @er79ka
دنبال کردن

گفتگو‌ برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن وارد شو