چگونه سال ۲۰۲۰ را می‌توان به سالی بزرگ و پر از افتخار تبدیل کرد؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 14 دقیقه

چگونه سال ۲۰۲۰ را می‌توان به سالی بزرگ و پر از افتخار تبدیل کرد؟

 

لیست اهداف سال نو می‌تواند یک ابزار انگیزشی قوی باشد. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا مهارت‌های خودتان را به سطح‌های بالاتر ارتقا دهید. اما درعین حال می‌توانند آسیب‌رسان نیز بوده و شما را خسته کنند. در گذشته من از لیست اهداف سال نو استفاده می‌کردم تا بهترین تاثیرات را در کارهایم بگذارم. اما از چند لیست اهداف نیز ضرر کرده‌ام. در این مقاله من به شما نشان می‌دهم که چگونه از اشتباهات رایج در لیست اهداف سال نو جلوگیری کنید. من به شما نکاتی را یاد می‌دهم تا به وسیله آن‌ها بتوانید تعهدات خود را به درستی مشخص کنید. ما در مورد موضوعات زیر صحبت خواهیم کرد:

۱. سه مورد مشابهی که توسعه‌دهندگان موفق در لیست اهداف سال نو خود داشتند

۲. نکاتی در مورد انتخاب لیست اهداف مناسب برای شما

۳. تعهد بین توسعه‌دهندگان و لیست اهداف سال نو

اگر بخواهم به طور خلاصه صحبت کنم، این مقاله به شما تمام چیزهایی را که برای شروعی بزرگ و پیروزمندانه در سال ۲۰۲۰ نیاز دارید خواهد داد.

آیا لیست اهداف سال نو واقعا برای توسعه دهندگان کاربردی دارند؟

لیست اهداف نوعی وسیله‌ی تعهد هستند. آن‌ها قراردادی بین شما و آینده‌تان می‌باشند. این لیست‌ها ابزاری قدرتمند برای به دست‌آوردن نتیجه‌ای خوب هستند اما باید به یاد داشته باشید که آن‌ها جادو نیستند. ۳ چیز در قطعنامه سال نو وجود دارد:

- ارتباط

- پاسخگویی و مسئولیت

- پشتیبانی

بیایید نگاهی دقیق‌تر به این سه عامل بیندازیم و آن‌ها را تمرین و بررسی کنیم.

فاکتور شماره ۱: ارتباط

آیا شما واقعا اهمیت می‌دهید؟ اگر لیست اهداف سال نو شما این است که کامپایلر شخصی خودتان را بنویسید، بهتر است واقعاً به کامپایلرها علاقه‌مند باشید. اگر لیست اهداف سال نو شما با یادگیری ماشینی بهتر می‌شود، باید برای تفریح مقالات آکادمیکی در مورد شبکه‌های عصبی بخوانید. لیست اهداف شما باید مربوط به شما باشد. شما باید بتوانید از آن نتیجه‌ای را بدست آورید.

زمان تمرین فرا رسیده است.

چشمان خود را ببندید. خودتان را در چند ماه دیگر تصور کنید. شما اهداف خود را انجام داده‌اید. چه چیزی تغییر کرده است؟ چه احساسی نسبت به خودتان دارید؟ خب حالا چشمانتان را ببندید و این کار را واقعا امتحان کنید. اگر شما در حین انجام دادن این تمرین لبخند نزدید، متنفرم که بگویم احتمالاً این لیست اهدافی است که شما برایش هیجان زده شده بودید. 

شما باید به تلاش‌های خود ادامه دهید تا بلاخره بتوانید به لیست اهدافی دست پیدا کنید که سبب لبخند زدن شما شود. 

به یاد داشته باشید که شما باید موارد جدید پیرامون ابزارها و پروژه‌های مختلف را تنظیم کنید. لیست اهداف شخصی هستند. به کسی اجازه ندهید به شما بگوید چگونه رویاپردازی کنید. 

فاکتور شماره ۲: پاسخگویی و مسئولیت

آیا شما واقعا باور دارید که می‌توانید این کار را انجام دهید؟ 

هنگامی که لیست اهداف خود را عمومی می‌کنید – چه با گفتن به خانواده و چه با انتشار آن در توییتر و لینکدین – در واقع خودتان را به دام می‌اندازید. شما به دنیا می‌گویید که قرار است از این لیست اهداف پیروی کنید. هر چند وقت یکبار از تعهدات عمومی سرپیچی کنید. من این کار را انجام داده‌ام؛ اکثر توسعه‌دهندگان این کار را انجام داده‌اند. شکست خوردن کشنده نیست. اما شما باید مراقب باشید که بیهوده به شهرت نرسید. شما باید بیشتر اوقات به تعهدات خود پایبند باشید. در غیر اینصورت اعتماد مردم نسبت به شما کم رنگ خواهد شد. 

به یاد داشته باشید که لیست اهداف سال نو کاملاً اختیاری هستند. اگر علاقه‌ای به این کار ندارید، نیازی به عمومی کردن آن نیست. اما مثل همیشه خطر و پاداشی وجود دارد. اگر بتوانید از قدرت تعهدات عمومی استفاده کنید، لیست اهداف سال نو می‌تواند شما را به سطح‌هایی بهتر ارتقا دهد.

زمان تمرین دیگری فرا رسیده است.

به تعهداتی که در گذشته ایجاد کرده‌اید فکر کنید. آیا هنوز هم به تعهدات خود پایبند هستید؟ آیا آن تعهدات هنوز هم ارزش دنبال کردن را دارند؟ اگر چنین است، یعنی بهتر است ابتدا آن تعهدات را انجام دهید. سپس می‌توانید به سراغ تعهداتی جدید بروید. حالا به لیست اهداف خود فکر کنید. آیا این لیست اهدافی بلند و طولانی است؟ یا این صرفاً چیزی است که شما در حال حاضر می‌توانید تصور انجام دادنش را کنید؟ 

به یاد داشته باشید که توسعه دهندگان در تخمین زدن زمان بسیار بد هستند. بهتر است به جای انتخاب کردن مسیری مهلک، برای خودتان هدف مشخص و متوسطی را تعیین کنید. 

فاکتور شماره ۳: پشتیبانی

فاکتور نهایی ما اجتماعی است. آیا دوستانی را دارید که بتوانند در کنار شما لیست اهداف را شروع کنند؟ اگر چنین دوستانی در اطراف شما وجود دارد، بسیار عالی می‌باشد. این همان راهی است که شما باید دنبال کنید. شما می‌توانید به دیگران انگیزه دهید. آیا دوستانی دارید که بتوانند از کار شما سر درآورند؟ اگر چنین باشد، آن‌ها می‌توانند شما را به ادامه دادن مسیر تشویق کنند.

این بسیار مهم است. چون اگر هدف شما این است که بگویید می‌خواهید یک وب سایت را کاملا و به تنهایی با استفاده از C++ بسازید یا اینکه طی کمتر از یک سال در Code Wars به یک iku برسید، مردم چنین اهدافی را نخواهند فهمید. سعی کنید اهدافتان را قابل فهم کنید تا مردم علت چالش برانگیز بودن آن‌ها را درک کنند. 

این فشار همسالان مثبت، می‌تواند حیاتی باشد. هنگامی که به شدت مشغول کار کردن هستید، یا بیمار هستید و یا تغییر عمده‌ای در زندگی خود ایجاد کرده‌اید، چگونه می‌خواهید با انگیزه بمانید؟

بیشتر اوقات در زندگی‌مان این افراد پیرامون ما هستند که ما را مجبور می‌کنند تا به مسیر خود ادامه دهیم. ما نمی خواهیم این افراد را ناامید و سرافکنده کنیم. بنابراین یک گروه همسالان یا عضوی کنجکاو از خانواده خود را پیدا کنید. آن‌ها را مجبور کنید تا کارهای شما را با جدیت دنبال کنند.

(دقت داشته باشید که ۳ چالشی که من در پایان این مقاله توصیه می‌کنم، هر کدام با گروه همسالان خودشان همراه هستند.)

زمان تمرین نهایی فرا رسیده است.

در مورد شخصی که بیشتر دوست دارید به اهداف شما اهمیت دهد فکر کنید. هنگامی که شخص مورد نظر را انتخاب کردید، ادامه مطلب را بخوانید. خب حال تصور کنید که چگونه قرار است لیست اهداف خود را برای این شخص توضیح دهید. چگونه می‌توانید کاری کنید که آن‌ها به لیست اهداف شما اهمیت دهند؟ شما باید کاری کنید که آن‌ها هر از چند گاهی از شما در مورد پیشرفت در لیست اهداف سوال بپرسند.

توصیه‌های مربوط به لیست اهداف Quincy برای توسعه دهندگان

حال که شما می‌دانید چه چیزهایی سبب موفقیت یک لیست اهداف سال نو می‌شود، در اینجا توصیه‌هایی را برای آسان تر کردن زندگی شما فراهم آورده‌ایم.

توصیه شماره ۱: یک سال خیلی طولانی است. بازه زمانی لیست اهداف خود را به ۳ ماه تبدیل کنید.

هدف نهایی از ایجاد لیست اهداف سال نو این است که شما بتوانید تغییری مثبت و پایدار در خودتان ایجاد کنید. در اینجا کلمه‌ی کلیدی، "پایدار" است. برای برخی از مردم، آن تغییر می‌تواند رسیدن به تناسب اندام یا رهایی از یک بدهی باشد. برای یک توسعه دهنده جاه طلب، آن تغییر می‌تواند به معنای یادگیری یک ابزار جدید یا همکاری در پروژه‌ای با منبع باز باشد. برای رسیدن به تغییری پایدار، باید آن تغییر ابتدا سیستماتیک باشد.

اینجا همان‌جایی است که سر و کله عادت‌ها پیدا می‌شود. برای به وجود آوردن یک عادت، نیازی به انجام دادن آن کار به مدت یک سال نیست؛ تنها چند ماه می‌تواند کافی باشد. بنابراین توصیه می‌کنم لیست اهداف سال نو خود را قبل از به پایان رسیدن ماه آوریل به پایان برسانید. سپس می‌توانید کمی استراحت کنید تا ببینید آیا این همان چیزی است که می‌خواهید دنبالش کنید یا خیر.

توصیه شماره ۲: راهی را پیدا کنید تا به وسیله‌ی آن بتوانید لیست اهداف را به بخشی غیرقابل اجتناب از زندگی روزمره خود تبدیل کنید.

به آینده‌ی خود فکر کنید. شما خسته به خانه می‌آیید، سپس قصد دیدن برنامه یا کمی بازی کردن را دارید. چگونه با این شرایط می‌توانید آینده خود را برای رسیدن به موفقیت تنظیم کنید؟ 

با وارد کردن لیست اهدافتان به روال روزمره، دیگر نیازی نیست زیاد به این موضوع فکر کنید. اگر باشگاه بین محل کار و خانه‌تان قرار دارد، می‌توانید به آن‌جا رفته و کمی تمرین کنید. با انجام این کار دیگر خبری از فراموش کاری نخواهد بود. این موضوع در مورد کدنویسی هم صادق است:

- از یادآورهای روزانه استفاده کنید. شما باید هر روز این کارها را در زمانی مشابه به طور ایده آل انجام دهید.

- از ابزارهایی برای مسدود کردن دسترسی به وب‌سایت‌های نامرتبط استفاده کنید. این کار سبب می‌شود شما با تمرکزی بهتر بر روی کارهای‌تان فعالیت داشته باشید.

توصیه شماره ۳: وقتی شک دارید، از یک گروه همسالان آماده و یک چالش آماده استفاده کنید.

اگر شما تا اینجا مقاله را خوانده‌اید و هنوز نمی‌دانید که ‌ سال نو شما باید چه باشد، نیازی به نگرانی نیست. من ۳ گزینه عالی برای‌تان دارم. شما می‌توانید قوانین آن‌ها را دنبال کنید، از هشتگ‌های آن‌ها استفاده کرده و سریعاً شروع به کار کنید.

چالش #100DaysOfCode

 در واقعا این بخش کوچکی از چالش‌های کدنویسی است. این در ابتدا برای لیست اهداف سال نو طراحی نشده بود. ماه ژانویه تبدیل به محبوب‌ترین زمان برای شروع کردن شده است. در اینجا تمام چیزهایی (از جمله تاریخچه و نحوه‌ی شروع کار) که باید در مورد چالش #100DaysofCode بدانید را آورده‌ایم.

چالش #ProjectEuler100

برای تمام توسعه‌دهندگانی که عاشق چالش هستند، من یک چالش جدید را برای لیست اهداف سال نو شما فراهم کرده‌ام. این چالش واقعا شما را مجبور می‌کند تا افق‌های ریاضی و علم کامپیوتر خود را گسترش دهید. یک توسعه‌دهنده جدید هم می‌تواند از پس این چالش برآید. هزاران نفر، اولین مشکلات ۱۰۰ پروژه اویلر را طی سال‌ها به پایان رسانده‌اند. این کار بسیار سخت است. من عاشق پروژه اویلر هستم و وقتی اولین‌بار در حال یاد گرفتن کدنویسی بودم خیلی از آن استفاده می‌کردم. من آنقدر عاشق آن بودم که تمام ۶۰۰ پروژه چالشی مربوط به آن را به مصاحبه‌ی freeCodeCamp اضافه کردم.

این ۶۰۰ چالش به تدریج سخت‌تر می‌شوند؛ تا جایی که حتی افرادی با دکترای ریاضی هم در حل آن مشکل دارند. دوباره می‌گویم، ۱۰۰ چالش اول برای کسی که کمی دانش و شجاعت داشته باشد قابل انجام است. خب چه فکری در این باره می‌کنید؟ آیا شما برای کار کردن بر روی ۱۰۰ مشکل اول پروژه اویلر تا پایان سال ۲۰۲۰ آماده هستید؟

در اینجا نحوه کارکرد این چالش توضیح داده شده است:

۱. عکسی از خودتان را در توییتر منتشر کنید و بگویید که می‌خواهید به چالش #ProjectEuler100 متعهد شوید.

۲. یک انبار در GitHub درست کنید.

۳. هر بار که چالش را به اتمام رساندید، راه حل خود را به انبار GitHub خود اضافه کنید و با استفاده از هشتگ #ProjectEuler100 آن را در توییتر لینک کنید.

۴. سپس در هشتگ‌های مربوط به این چالش جستجو کنید و به حداقل ۲ توییت از سایر توسعه‌دهندگان بازخوردی حمایتی بدهید. 

۵. به چالش بعدی پروژه اویلر بروید. شما باید تمام آن‌ها را به ترتیب انجام دهید، اما می‌توانید از هر زبان برنامه‌نویسی برای حل این موارد استفاده کنید.

۶. پس از به اتمام رساندن ۱۰۰ مورد، عکسی از خودتان را توییت کنید که در حال جشن گرفتن هستید.

شما می‌توانید از خود وب سایت Project Euler استفاده کنید. یا می‌توانید از نسخه‌ی "freeCodeCamp.org" استفاده کنید. این نسخه به شما این امکان را می‌دهد تا در مرورگر خود کدنویسی کنید و تست‌های داخلی را نیز انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما می‌توانید از توضیحات سایر افراد نیز در مورد این چالش استفاده کنید، اما هرگز کدهای دیگران را مستقیماً کپی نکنید. شما وسوسه می‌شوید که از میانبرها استفاده کنید، در برابر این وسوسه‌ها مقاومت کنید. 

چالش #AWSCertified

AWS چندین گواهی ابری ارائه می‌دهد. آن‌ها می‌توانند عاملی بسیار خوب در رزومه یا CV شما باشند. آن‌ها می‌توانند به شما در هدایت مسیر شغلی‌تان کمک کنند. با اتمام این چالش، شما هم یک تمرین کننده و هم یک معمار راه‌حل در AWS خواهید بود. 

freeCodeCamp دوره‌های آموزشی رایگانی دارد که می‌تواند شما را برای هر دو مورد آماده کند. 

قوانین:

۱. عکسی از خودتان را در توییتر منتشر کنید و بگویید که می‌خواهید به چالش #AWSCertified متعهد شوید.

۲. هر روز یک توییت در مورد پیشرفت در کارهای‌تان و چیزهایی که یاد گرفته‌اید منتشر کنید. در توییت‌های خود از هشتگ #AWSCertified استفاده کنید.

۳. به منظور تشویق کردن، هر روز به توییت حداقل دو نفر که از این هشتگ استفاده می‌کنند پاسخ دهید.

۴. هر بار که مجوز و گواهی کسب کردید، آن را چاپ کرده و با آن عکس بگیرید.

تنها کارهایی که باید انجام دهید همین‌ها هستند. برخلاف چالش #100DaysOfCode، برای این چالش هیچ‌گونه زمان اتمامی تعیین نمی‌شود. تمام شدن این چالش به خود شما بستگی دارد. اگر شما هر روز بر روی آن کار کنید، حدود چند ماه طول خواهد کشید.

توجه داشته باشید که برخلاف دو چالشی که در بالا توضیح دادم، این چالش به پول احتیاج دارد. با اینکه تمام منابع یادگیری رایگان هستند، زمانی‌که آماده امتحان دادن شدید باید برای امتحانات چند صد دلار پرداخت کنید. 

به لیست اهداف سال نو خود محکم بچسبید

قدرت لیست اهداف سال نو، در تعهد نهفته در آن‌ها می‌باشد. اگر بتوانید از این قدرت استفاده کنید، می‌توانید در سال ۲۰۲۰ به دست‌آوردهای بسیار زیادی برسید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات