چه انتظاراتی را به عنوان یک فریلنسر در طراحی وب داشته باشیم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چه انتظاراتی را به عنوان یک فریلنسر در طراحی وب داشته باشیم

خب شما در حال فکر کردن به فریلسنر طراح شدن هستید. در حالی که شغل فریلنسری غالباً یک حرفه‌ی با ارزش است، اما تصمیمی است که نباید دست کم گرفته شود. قبل از اینکه کار روزمره خود را ترک کنید، این مطالب را بخوانید تا بدانید که با فریلنسر شدن، باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشید.

شما کارهای خود را به تعویق خواهید انداخت

«رئیس خود بودن» به اندازه‌ای که فکرش را می‌کنید، خوب به نظر نمی‌رسد. اگرچه یک محیط کار معمولی آزاردهنده است، اما یک ساختار مناسب سبب بهره وری می‌شود. اینکه طبق نظارت خودمان ساعت‌ها کار کنیم، بسیار دشوار است. پس از خارج شدن از اداره، ممکن است خودتان را درگیر این موضوع ببینید که هر کار می‌کنید به جدول کاری خود نمی‌رسید.

اگر نتوانید بر این مشکل غلبه کنید، باید به عنوان یک فریلنسر با آن دست و پنجه نرم کنید. این درست مانند آن است که شما تنها می‌توانید زمانی طراحی کنید که از چیزی الهام بگیرید. کار کردن با اصول و دیدگاه مناسب، یک مهارت ضروری می‌باشد.

بدون هرگونه سازمان یافتگی‌ای، شما در مشکلات گم خواهید شد. یک برنامه یا روال روزمره را به وجود آورید و به آن پایبند باشید. اما به یاد داشته باشید که شما یک فریلنسر هستید و نیازی به کار کردن بیش از حد ندارید. از برنامه‌ای پیروی کنید که مناسب شخص شما باشد.

بدست آوردن پول سخت خواهد شد

اگر شما در مدیریت امور مالی بد هستید، این انتخاب شغلیِ مناسبی نخواهد بود. سال اول و دوم فریلنسر بودن می‌تواند بسیار سخت باشد. اگر شما در بازار کار مستقر باشید، برای کسب درآمدی که بتواند شما را به طور کامل پشتیبانی کند، باید باز هم مبارزه کنید. اگر در پس انداز کردن پول مهارت نداشته باشید، کارتان سخت خواهد شد. اگر هنوز نمونه کارهای خود را آماده نکرده‌اید یا جریان مداوم و دائمی از مشتریان را بدست نیاورده‌اید، شغل فعلی خود را ترک نکنید.

از زمان‌هایی که کسب درآمد در آن‌ها دشوارتر از سایر زمان‌هاست آگاهی داشته باشید و سعی کنید تا درآمد خود را برای چنین زمان‌هایی پس انداز کنید. تابستان و زمستان با داشتن تعطیلات، می‌تواند بدترین زمان برای یک فریلنسر باشد. همیشه سعی کنید مبلغی را به اندازه کافی پس انداز کرده باشید تا بتوانید با چند ماه کم کار کردن زندگی خود را بچرخانید. 

اگر خودتان را درگیر چنین زمان‌هایی می‌بینید، وقت بگذارید و خودتان را بازاریابی کنید. سعی کنید مهارت‌های کدنویسی خود را بهبود بخشید و یا راه‌های جدیدی برای کار پیدا کردن را در پیش بگیرید. مسئله‌ی دیگر این است که شما نباید مالیات را نیز فراموش کنید. تمام فعالیت‌ها، درآمدها و حتی تک تک سکه‌هایی را که بدست می‌آورید، پیگیری کنید. کنار آمدن با مالیات کار آسانی نیست اما مطالب آنلاین زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا مالیات خود را به عنوان یک فریلنسر پرداخت کنید.

شما باید با مردم به خوبی کار کنید

طراحی فریلنس، تماماً در مورد ارتباط است. در این حرفه، همیشه مذاکرات مداومی با مشتری وجود دارد. در چنین شرایطی، صبر و شکیبایی بسیار مهم است. شما با مشتریان بسیاری آشنا می‌شوید که همکاری با آن ها سخت خواهد بود. ممکن است با مشتریانی ملاقات داشته باشید که پس از اتمام کار از پرداخت حقوق شما اجتناب کنند. ممکن است مشتریانی را ببینید که بی ادب هستند و غیرعقلانی رفتار می‌کنند. بدانید که چه زمانی از شما سو استفاده می‌شود و سپس به چنین مشتریانی جواب منفی بدهید. اما مراقب باشید که از کوره در نروید، سعی کنید حرفه‌ای باشید.

کارهای شبکه‌ای را فراموش نکنید. دوست شدن با سایر طراحان بسیار مهم است. زمانی که کسب و کارتان خوابیده است، ممکن است دوستی پرمشغله داشته باشید که بتواند کمی از مشتریان خود را به شما ارجاع دهد.

شما باید خودتان را بازاریابی کنید

شما نمی‌توانید بدون داشتن یک وب سایت، نمونه کار گسترده و یا یک وبلاگ فعال به جایی برسید. به عنوان یک فریلنسر، شما باید خودتان را به دنیای بیرون معرفی کنید و محبوبیت خود را به تنهایی توسعه دهید. نوشتن وبلاگی در مورد طراحی وب، یکی از راه‌های عالی برای جذب ترافیک به سمت وب سایت شماست. ممکن است لازم باشد به مردم نزدیک شوید، از آن‌ها سوال بپرسید و مشتری پیدا کنید. شما نمی‌توانید تنها منتظر بمانید تا مشتریان به سراغتان بیایند، گاهی اوقات این شما هستید که باید قدم اول را بردارید.

ممکن است نیاز به یادگیری کدنویسی داشته باشید

شغل «طراحی وب» مبهم‌تر شده است، اما این روزها از طراحان وب فقط انتظار نمی‌رود که مدل‌های خود را طراحی کنند. بلکه مشتریان انتظار دارند تا طراحان وب بتوانند موکاپ‌های خود را با HTML، CSS و PHP پیاده سازی کنند. 

اگر نمی‌دانید که چگونه باید کدنویسی کنید، هنوز هم می‌توانید یک طراح وب یا طراح گرافیک شوید. اما به طور کلی، اگر بتوانید طرح‌هایی که می‌کشید را پیاده سازی کنید یا اگر بتوانید با یک توسعه دهنده شریک شوید، می‌توانید مشتری‌های بیشتری را بدست آورید.

ساختن یک شغل فریلنسریِ با ارزش

رسیدن به موفقیت در فریلنسری می‌تواند مثل مسیری طولانی باشد. ممکن است است این مسیر طولانی باشد اما شما می‌توانید با فداکاری، خود را به یک حرفه‌ایِ موفق و با ارزش تبدیل کنید. فقط مطمئن شوید که نمونه کار و مهارت لازم را برای شروع یک کسب و کار جدید در اختیار داشته باشید تا بتوانید به درستی در این راه قدم بردارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی