راهنمای حرفه‌ای برای کار از خانه
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

راهنمای حرفه‌ای برای کار از خانه

کار از خانه به نظر مانند بهشت می‌آيد، هیچ اجباری وجود ندارد، قاعده خاصی وجود ندارد که از آن پیروی کنید، هر موقع خواستید می‌توانید چایی بخورید و حتی می‌توانید با لباس خواب‌تان کار بکنید. عالی نیست؟

هنرمندان و طراحان بیشتر از شغل‌های دیگر می‌توانند از مزیت‌های کار در خانه استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند محیط کاری شخصی‌شان را ایجاد کنند و زمان‌بندی مناسب خودشان را ایجاد کنند. به شخصه باید بگویم که کار کردن از خانه به من این قابلیت را می‌دهد که بتوانم بیشتر خانواده‌ام را ملاقات بکنم و همچنین با تعداد بیشتری از مشتریان ارتباط برقرار کنم. در کنار تمام این موارد فرصت مطالعه و کسب دانش های جدید را نیز بیشتر از هر زمان دیگری در اختیار دارم. 

با این حال مشکلاتی نیز ممکن است به وجود بیاید. مدیریت مشتریان گاهی اوقات ممکن است بسیار سخت‌تر از آنچه که انتظارش را داشتیم باشد و همچنین ممکن است که برخی از عناصر موجود در خانه حواس پرت کن باشند. برخی اوقات نیز مشکلاتی بوجود می‌آید که ممکن است ذهن شما را با مسائلی همراه بکند. برای مثال آیا می‌توانم با استفاده از اینترنت خانه فایل‌های بزرگی را ارسال بکنم؟ آیا نرم افزارهای گرافیکی بیشتری را باید خریداری کنم؟ اینکه بیشتر در خانه می‌مانم روی روابط اجتماعی و ساخت ارتباطات تاثیر منفی نمی‌گذارد؟

بعد از تقریبا گذشت چند سال از فریلنسری و کار در خانه یا استدیو منحصر به فرد خودم، می‌خواهم تجربیات و نکاتی را با شما به اشتراک بگذارم که مطمئنا می‌توانند بسیار مناسب باشند.

۱. فضای کاری خودتان را بسازید

مهمترین عنصر برای داشتن خلاقیت و ایده این است که یک محیط یا یک فضای کاری تعیین شده منحصرا برای خودتان داشته باشید. اگر می‌خواهید بین خانواده کار بکنید و یا اینکه از یک فضای اشتراکی با یک هم اتاقی استفاده بکنید، لپ‌تاپ‌تان را روی میز آشپزخانه بگذارید و... بدانید که اینگونه بهره‌وری بالایی نخواهید داشت. باید یک مکان منحصر به فرد برای خودتان داشته باشید.

من به شخصه یک آلونک کوچکی برای خودم دارم که در آنجا یک میز و صندلی همراه با پریز برق وجود دارد. تقریبا تمام چیزهایی که برای داشتن یک فضای کاری منحصر نیاز است را در اختیار دارم. به این صورت نه من مزاحم خانواده می‌شوم و نه خانواده مزاحم من. حتی اوقاتی که شب دیر وقت است و مشغول کار کردن هستم نیازی نیست که مزاحم همدیگر شویم. پس در نظر داشته باشید که داشتن یک فضای کاری منحصر می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

۲. به مشتریان‌تان دسترسی بدهید

مهمترین هزینه‌هایی که من به عنوان یک فریلنسر متحمل می‌شوم مربوط به بروزرسانی‌های نرم‌افزاری و یا خرید یک کامپیوتر جدید نیست، بلکه بیشتر برای حجم اینترنت، Dropbox Pro و اسمارت فون است. این موارد به من قابلیت بسیار بیشتری در جهت ارتباط برقرار کردن با مشتری و تعامل داشتن با آن‌ها را می‌دهد.

من فایل‌های‌م را در دراپ‌باکس براساس مشتری‌هایی که دارم گروه بندی می‌کنم. بعد از آن به سادگی می‌توانم آن‌ها را با مشتریانم به اشتراک بگذارم. به این صورت نظم و ترتیب بسیار خوبی برای فایل‌ها ایجاد می‌کنم و همچنین همواره فضای ذخیره سازی ابری را با کامپیوتر خودم همگام نگه می‌دارم. قابلیت ارتباط داشتن از طریق موبایل هم با دراپ‌باکس به من قابلیت بیشتری در جهت ارائه سریع کارها را می‌دهد.

۳. مرتب باشید

موفقیت آمیز بودن کار در خانه وابستگی بسیار زیادی به جدی گرفتن دارد. در واقع ایده این است که شما باید کار در خانه را به همان میزان کار در محل کار و شرکت جدی بگیرید و جدی با آن برخورد کنید. ممکن است این موضوع کمی سخت باشد اما تاثیرگذاری بالایی می‌تواند داشته باشد. برخی اوقات حتی کمی رسمی‌تر رفتار کردن می‌تواند تاثیر کوچکی داشته باشد. البته این موضوع کاملا برای همگان نیست. برخی افراد می‌توانند بدون در نظر گرفتن این موضوع نیز پیشرفت کنند.

اما سعی کنید که یک زمان کاری تنظیم کنید. اینگونه می‌دانید که چه زمانی وقت کار کردن است و چه زمانی وقت نشستن برای دیدن برنامه مورد علاقه‌تان. 

۴. بهترین زمان برای کار را پیدا کنید

مطمئنا ساعت‌های خلاقیت و کاری افراد مختلف با همدیگر یکسان نیست. منظورم این است که همه افراد در یک زمان ثابت توانایی کاری بالایی ندارند. برخی دوست دارند شب‌ها کار بکنند، برخی دیگر روز را ترجیح می‌دهند و ... .شما هم سعی کنید بهترین زمانی که می‌توانید خلاقیت بالایی داشته باشید و بهره‌وری بالایی از خودتان نشان دهید را پیدا کنید.

بعد از تعیین این وقت و پیدا کردن آن مطمئن شوید که هیچ چیز دیگری نمی تواند روی آن تاثیر بگذارد. اینگونه می‌توانید از خلاقیت‌تان مراقبت کنید.

۵. فعال بمانید

وقتی که مدیریت لازم را برای ساعات کاری و... پیدا کردید و به برنامه زمانی‌تان عادت نمودید، تلاش کنید که کمی از فضای خانه بیرون بیایید. سعی کنید بجای تلفن زدن برای تهیه غذا خودتان به آنجا بروید، ورزش بکنید و کارهای بسیار دیگری.

من به شخصه معمولا روزها را در یک ساعت مشخص به دو می‌روم و اینگونه انرژی بسیاری را به دست می‌آورم.

۶. منزوی نشوید

یکی دیگر از مواردی که کار در یک استدیو به شما پیشنهاد می‌دهد، تعاملات انسانی است. در حالیکه شبکه‌های اجتماعی می‌توانند شما را به اجتماع نزدیک‌تر بکنند اما سعی بکنید که با دوستان و افراد واقعی نیز ارتباط برقرار بکنید. سعی کنید روزهایی از هفته را با آن‌ها بگذرانید. اینگونه می‌توانید بهره‌وری خودتان را بالاتر ببرید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات