آشنایی با سیستم Gravatar
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

آشنایی با سیستم Gravatar

Gravatar مخفف کلمات globally recognized avatar به معنی آواتار جهانی است. این سیستم در سال ۲۰۰۷ توسط فردی به اسم Tom Preston-Werner ساخته شد از آن به بعد این سیستم به تیم automattic پیوست  و بعد از آن با سرویس Wordpress.com یکپارچه شد.

گراواتار به چه دردی می خورد؟

گراواتار سیستمی است که کمک می کند شما به جهانیان معرفی بشوید، وقتی وارد وبسایت این سرویس می شوید از شما می خواهد که ثبت نام بکنید و بعد از آن اطلاعاتی راجع به خودتان (نام، ایمیل، تصویر شخصی و…) را وارد نمایید. این سیستم با سیستم های مدیریت محتوایی چون وردپرس به خوبی یکپارچه شده و همچنین از قابلیت API بهره می برد که با آن می توانید برای یک سیستم غیر از وردپرس نیز از این قابلیت بهره ببرید. 

گراواتار چگونه پروفایل ها را نشان می دهد؟

یکی از آیتم هایی که مربوط به پروفایل گراواتار هر کاربری است ایمیل فرد می باشد. ایمیل انحصارا فقط برای یک اکانت فعال می شود و دو فرد نمی توانند با یک ایمیل وارد شوند. زمانی که شما در وردپرس دیدگاه جدید یا نوشته ای جدید می نویسید در قسمتی از فیلد های درخواستی، از شما آدرس ایمیل را درخواست می کنند. با پر کردن این فیلد اگر ایمیل شما در گراواتار موجود باشد دیدگاه با پروفایل گراواتاری شما ارسال می شود. از آن پس از خود تصویر پروفایل شما استفاده می شود.

چگونه از گراواتار استفاده کنیم؟

از زمانی که این سیستم با Wordpress.com یکپارچه شده است، شما حتما باید از اکانت مربوط به وردپرس استفاده کنید. پس اولین قدم ساختن اکانتی در وردپرس می باشد که از این طریق می توانید وارد وبسایت مربوط به Wordpress.com شوید. بعد از ساختن این اکانت به سادگی با اطلاعات اکانت می توانید وارد سیستم گراواتار شوید و از آن استفاده کنید.

چه سرویس هایی از گراواتار استفاده می کنند؟

همانطور که گفته شد گراواتار از قابلیت API برخوردار است. یعنی آنکه هر کاربری با داشتن دانش این قابلیت می تواند از آن استفاده کند، در حال حاضر چندین سرویس محبوب در دنیا از جمله وردپرس، گیت هاب، دیسکاس و… از گراواتار استفاده می کنند.

چرا از گراواتار استفاده کنیم؟

یکی از مسائلی که بیشتر کاربران با آن مشکل دارند پر کردن فرمهای عضویت است، شاید عذاب آورترین ایمیل ها نیز مربوط به همین مسئله باشند. گراواتار سیستمی است که کمک می کند با ساختن تنها یک اکانت از چندین سرویس مجزا استفاده کنید. دیگر احتیاجی نیست تصویر پروفایل جدیدی وارد نمایید یا نام و نام خانوادگی خود را بنویسید. یک سیستم برای همگان!

یکی دیگر از قابلیت های خوب گراواتار توانایی ارتباط برقرار کردن با سیستم حساب های اینترنتی مانند بیت کوین است. از طریق گراواتار می توانید حساب اینترنی را به پروفایل اضافه کرده و افراد مختلف می توانند به شناسه بیت کوین شما دسترسی پیدا نمایند.

وبسایت گراواتار پیوندی را ایجاد نموده تا توسعه دهندگان بتوانند از منابع موجود برای توسعه وبسایت خود  توسط این سرویس استفاده کنند. برای دسترسی به این منابع از این لینک استفاده کنید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا