۱۰ فریمورک سبک CSS برای یک شروع سریع
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

۱۰ فریمورک سبک CSS برای یک شروع سریع

استفاده کردن از یک فریمورک رسپانسیو سی اس اس مناسب می تواند در شروع پروژه جدید طراحی وب به شما کمک کند. خب فریمورک های زیادی وجود دارند مثل بوت استرپ، اما مشکل بوت استرپ این است که کار با آن احتیاج به یک دانش دارد و از طرفی با داشتن کدهای زیاد و شاید کمی اضافی برای شروع یک پروژه ساده انتخاب مناسبی نباشد. این در حالی است که بعضی از فریمورک ها از کدهای نسبتا کمتری بهره می گیرند و یادگیری آن ها به نسبت آسان تر است. 

این مقاله برای افرادی نوشته شده است که سعی دارند با استفاده از یک فریمورک سبک کار طراحی ساده ای را انجام دهند، بدون آنکه درگیر کدهای زیادی شوند. در این مقاله ما سعی کرده ایم که ۱۰ فریمورک ساده و سبک سی اس اس را به شما معرفی کنیم.

FICTOAN

FICTOAN افرادی که از این فریمورک استفاده می کنند بدنبال ساختن وبسایت پیچیده و عجیب و غریبی نیستند. هدف این فریمورک هم این نیست. این فریمورک بسیار ساده است و از اجزای تقریبا کمی نیز برخوردار است. اجزایی مانند: طرح های رنگی، آیکن، تایپوگرافی، سیستم شبکه بندی و … .

avalanche

Avalanche فریمورکی است که به شما اجازه می دهد چیزهایی را که می خواهید ملاقات کنید. این فریمورک مبتنی بر پاکت شما را قادر می سازد که هر آنچه را که نیاز دارید فعال کنید و چیزهایی را که دوست ندارید دور بریزید. قابلیت هایی مانند containers، سیستم شبکه بندی، فضای عمودی و چیزهای دیگر.

Beauter

Beauter جزو سبک ترین فریمورک های این لیست حساب می شود و به مقدار 5k فشرده سازی شده است. با وجود آنکه بسیار فریمورک سبکی است اما از امکانات زیادی نیز بهره مند است: شبکه بندی های رسپانسیو، پارالکس اسکرولینگ، مدل ها، تولتیپ ها و … . ویژگی بسیار مهم دیگر این فریمورک توانایی اجرا تقریبا در تمام مرورگرها است.

Vanilla Framework

Vanilla Framework یکی دیگر از فریمورک های سبک و انعطاف پذیر این لیست است. قابلیت شخصی سازی بالایی دارد و هر آنچه که شما به آن احتیاج داشته باشید را فراهم می آورد. این فریمورک از قدرت Sass بهره می گیرد.

Bulma

بدون اغراق باید گفت که Bulma یکی از بهترین فریمورک های طراحی وب است، سبک و ساده! کار با کلاس های آن شما را مجذوب خود خواهد کرد. این فریمورک برپایه سیستم FlexBox طراحی شده است. این بدین معناست که شما تمام مزایای FlexBox را نیز خواهید داشت. مزایایی چون، سیستم شبکه بندی، کاشی ها و… . 

Milligram

Milligram فریمورک مینیمال و سبکی است که تمام انتظارات شما را برآورده می کند. با مشاهده وبسایت پروژه این فریمورک می توانید مزایا استفاده از این فریمورک ها را مشاهده کنید.

InvisCss

InvisCss فریمورکی است که قصد دارد که به کار شما سرعت ببخشد و تا جای ممکن از فایلهای بیهوده بپرهیزد. این فریمورک نیز تقریبا تمام جنبه ها از جمله سیستم شبکه بندی، Containers ، تایپوگرافی و… را می دهد.

Look

براساس یک پروژه شخصی، Look فریمورکی است که تمام قابلیت های موجود سی اس اس را به شما می دهد و بهترین انتخاب در قدم اول برای ساختن و توسعه یک وبسایت است. اجزای طراحی این فریمورک بسیار ساده هستند، همین باعث می شود که کار با آن سرعت زیادی داشته باشد. 

unlimitedGrid

این فریمورک براساس Sass نوشته شده است، بسیار منعطف است و قابلیت واکنشگرایی دارد. UnlimitedGrid یک فریمورک modular است و همچنین از Flexbox پشتیبانی می کند.

Vital

Vital فریمورک سبک و مقایس پذیری است. تمام ویژگی های خوب یک وبسایت را به شما می دهد. برای ساختن این فریمورک از Sass استفاده شده، جدای از آن دارای امکاناتی مانند سیستم شبکه بندی، دکمه های اختصاصی و… است.

سبک اما قدرتمند

هدف اصلی استفاده کردن از فریمورک تسریع و ساده کردن کارها است. استفاده کردن از این فریمورک ها باعث می شود که بیشتر روی پروژه خود متمرکز شوید و سریع تر کارتان را راه بندازید. یادتان نرود تمام این فریمورک ها در عین آنکه سبک و ساده هستند، قدرتمند نیز می باشند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات